Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

516. Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ψηφιακός Κόσμος: Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές

(ECD292) -  Ηρώ Βούλγαρη

Περιγραφή Μαθήματος

Περιγραφή

 

Το μάθημα επικεντρώνεται σε σύγχρονα θέματα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και του Ψηφιακού Κόσμου (εφαρμογές, εργαλεία, υπηρεσίες, λειτουργίες) ως πηγές που μπορούν να ενισχύσουν τη διδασκαλία, τη μάθηση, και την εκπαιδευτική πρακτική. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με σύγχρονα θέματα και τάσεις στο χώρο της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Παράλληλα, οι φοιτητές/φοιτήτριες έρχονται σε επαφή με εφαρμογές, εργαλεία, υπηρεσίες, και λειτουργίες που αφορούν τον Ψηφιακό Κόσμο και που μπορούν να ενισχύσουν την εκπαιδευτική πράξη, το ερευνητικό και το επαγγελματικό έργο τους. Ανάμεσα στα θέματα που πραγματεύεται το μάθημα είναι το διαδίκτυο στην εκπαίδευση και τη μάθηση, υπηρεσίες διαδικτύου στην εκπαιδευτική και επιστημονική πρακτική, τεχνολογίες Web 2.0, διαδικτυακά συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, ηλεκτρονική μάθηση (e-learning), μάθηση μέσω κινητών συσκευών (mobilelearning), εικονική πραγματικότητα και εικονικοί κόσμοι, αξιολόγηση και παιδαγωγική αξιοποίηση υπηρεσιών διαδικτύου.

 

Θέματα

  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία: μέσα και θεωρητικό υπόβαθρο
  • Υπηρεσίες διαδικτύου: κοινωνικά δίκτυα, μηχανές αναζήτησης, πηγές πληροφόρησης, αναζήτηση επιστημονικής βιβλιογραφίας, ακαδημαϊκά κοινωνικά δίκτυα
  • Χρήση του διαδικτύου: ασφαλής χρήση, πνευματικά δικαιώματα
  • Web 2.0: Επισκόπηση και αξιοποίηση υπηρεσιών Web 2.0 στην εκπαίδευση (π.χ. wikis, blogs, portfolios, forum)
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συνεργατικά περιβάλλοντα: e-learning, εικονικές τάξεις, περιβάλλοντα διαχείρισης μάθησης (LMS) (π.χ. Moodle), εικονικές κοινότητες μάθησης
  • Massive Open Online Courses (MOOCs), learning analytics, οπτικοποίησηπληροφορίας
  • Φορητέςσυσκευές: μάθησημέσωφορητώνσυσκευών (mobile learning), παιχνίδιασεφορητέςσυσκευές (mobile  games), χωρο-ευαίσθηταπαιχνίδια (location-based games)
  • Ψηφιακοί κόσμοι: εικονική πραγματικότητα (virtual reality), επαυξημένη πραγματικότητα (augmented  reality), εικονικοί κόσμοι (virtualworlds)
  • Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι (digita lgames based learning), παιχνίδια πολλών παικτών (onlinegames, massively multiplaye ronline games)
  • Ρομποτική στην εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση δικτυακών τόπων και εκπαιδευτικών περιβαλλόντων
  • Ειδικά θέματα: Crowdsourcing, Τεχνητή Νοημοσύνη, RecommenderSystems, Personalised Learning Environments, Adaptable Learning Environments, αντεστραμμένη τάξη (flippedclassroom), ευφυή περιβάλλοντα, user modeling

 

 Συγγράμματα:

  1. Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού: Βασικές Υπηρεσίες Και Παιδαγωγικές Χρήσεις, Νικόλαος Τσέλιος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, 2007, Αθήνα,    13685
  2. Νέες τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία, Σολομωνίδου Χριστίνα, ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε., 2006, Αθήνα, 24194
  3. Συνεργατική Τεχνολογία, Νίκος Αβούρης, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης, Βασίλης Κόμης, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, 2009, Αθήνα, 13888
  4. Νέοι και Τεχνολογίες της Επικοινωνίας, Βρύζας Κωνσταντίνος, Τσιτουρίδου Μελπομένη, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε., 2014, Αθήνα, 41959700

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014