Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εισαγωγή στη μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff

(ECD277) -  Oλυμπία Αγαλιανού

Περιγραφή Μαθήματος

619. Εισαγωγή στη Mουσικοκινητική Aγωγή Carl Orff / Ο. Αγαλιανού

Μια από τις ευρύτερα διαδεδομένες προσεγγίσεις μουσικοκινητικής αγωγής (Μ.Κ.Α.) είναι αυτή που αναπτύχθηκε από τον Carl Orff και την Gunild Keetman. Η διάδοσή της οφείλεται στην εξ ορισμού δυνατότητά της να εξελίσσεται και να επικαιροποιείται στο χώρο και το χρόνο. Βασίζεται σε τρεις αλληλεπιδρώντες πυλώνες, την τέχνη, την εκπαίδευση και τον ουμανισμό. Ως μέσα χρησιμοποιεί το λόγο, τη μουσική και την κίνηση, σε όλες τις πιθανές μεταξύ τους σχέσεις, με καταλύτη το ρυθμό. Το μάθημα φέρνει τους φοιτητές σε μια πρώτη επαφή με τις αρχές, τις αξίες και τις βασικές τεχνικές της Μ.Κ.Α. Orff με στόχο να μπορούν να επεξεργάζονται πολυεπίπεδα λεκτικό, μουσικό και κινητικό υλικό όπως ποιήματα, παροιμίες, τραγούδια, χορούς κτλ και υλικό από τις εικαστικές τέχνες. Οι τεχνικές της Μ.Κ.Α. Orff επιτρέπουν σε κάθε άτομο που μιλά στοιχειωδώς τη μητρική του γλώσσα και έχει κατακτήσει τις βασικές μορφές μετακίνησης να μετέχει ενεργά στην εμπειρία της μουσικής σύνθεσης και εκτέλεσης, στον μουσικό και κινητικό αυτοσχεδιασμό και τη χορευτική επιτέλεσης.  Κύριες επιδιώξεις της Μ.Κ.Α. Orff είναι η ανάπτυξη της εκφραστικότητας, της δημιουργικότητας και των συνεργατικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο λόγο: στη σύνδεση του νοήματος, της προσωδίας και του επιτονισμού με την κίνηση, τη μουσική και την αξιοποίησή του στο μουσικοκινητικό αυτοσχεδιασμό, την έκφραση και τη δημιουργία. Η Μ.Κ.Α. προτείνει την πολυεπίπεδη επεξεργασία ενός στοιχειακού υλικού και εστιάζει στη δημιουργία ενός ανάλογου τρόπου σκέψης. Το μάθημα συνδυάζει την πράξη με τη θεωρία μέσα σε βιωματικές δραστηριότητες οι οποίες βασίζονται στην πρακτική συμμετοχή των φοιτητών. 

Εξάμηνο Β, προαπαιτούμενο μάθημα: θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής 

 

619. Introduction to Orff-Schulwerk

 

Orff-Schulwerk (OS) is one of the most widespread well-known approaches of music and movement education. It was invented by Carl Orff and Gulind Keetman in a way that keeps an inherent potential to be adapted in time and space and update its content constantly. It is based on three interactive pillars that are art, education and humanism and uses the means of speech, music and movement as a unit under the common aspect of rhythm using all possible relations between them. The course’s aim is to bring students into a first contact with the principles, values ​​and didactic of Orff-Schulwerk so that be able to elaborate speech, music and movement elements of poems, proverbs, songs, dances, music, visual arts etc. interactively and creatively. The OS’s teaching methods allow everyone who is able to speak in a basic level his/her mother language and is familiar with the basic forms of locomotion to participate actively in the experience of musical performance and composition as with dance and music improvisation. OS focuses on the development of the expressive and creative potentials and abilities and enhance of collaborative skills. Speech is a critical element because is combined with the movement and music by its prosody, intonation and meaning and leads to the music and movement rhythmical exploration and improvisation. OS suggests a multilevel and interdisciplinary processing of elemental material and focuses on way of thinking. In the course, theory is closely linked to praxis and based on the experiential knowledge which is gained through students’ participation in music and movement activities and their reflection on them.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

  • Εγγραφή στο μάθημα και την η τάξη

    Το μάθημα έχει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις.

    Όσες και όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το μάθημα, παρακαλώ να προσέλθουν στην πρώτη συνάντηση. Καμία αίτηση εγγραφής δεν οριστικοποιείται πριν από αυτή. 

    Παρακαλώ, διαβάστε προσεκτικά την περιγραφή του μαθήματος.

    Το μάθημα έχει προαπαιτούμενο το 601 (Θεωρίες Μουσικής και Κινητικής Αγωγής)

    Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με: παραδοση ημερολογίου, (ατομική εργασία, 3), (προφορική εξέταση,3), μουσικοκινητικη παρουσίαση/παράσταση (ομαδική εργασία, 4)