Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτική πολιτική Ι: οι εκπαιδευτικοί θεσμοί στην πρώιμη παιδική ηλικία

(ECD171) -  Εύη Ζαμπέτα

Περιγραφή Μαθήματος

311. Εκπαιδευτική πολιτική Ι: οι εκπαιδευτικοί θεσμοί στην πρώιμη παιδική ηλικία

Ε. Ζαμπέτα

 

Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η ανάλυση της εκπαιδευτικής πολιτικής του κράτους, ιδιαίτερα όσον αφορά τους θεσμούς που αφορούν την πρώιμη παιδική ηλικία στην Ευρώπη. Επίσης στο πλαίσιο του μαθήματος αναλύεται η διαδικασία εκκοσμίκευσης των εκπαιδευτικών θεσμών και η σχέση θρησκείας και εκπαίδευσης. Το μάθημα αναπτύσσεται στις εξής ενότητες:

Ιστορικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των πρώτων θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη. Η παρέμβαση του κράτους στην αγωγή της πρώιμης παιδικής ηλικίας.

α. Οι κοινωνικές καταβολές της διχοτομίας των θεσμών φροντίδας και αγωγής της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη.

β. Οι βασικές τάσεις ανάπτυξης των θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη

γ. Η επαγγελματοποίηση των θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας.

δ. Η θρησκεία ως κοινωνικό φαινόμενο. Θρησκεία και εκκλησίες. Θρησκεία, Νεωτερικότητα και Εκπαίδευση. Η διάκριση μεταξύ θρησκευόμενου πιστού και πολίτη.

ε. Η σχέση κράτους και εκκλησίας στην Ευρώπη και η θέση της θρησκείας στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.

στ. Η σχέση κράτους–εκκλησίας στην Ελλάδα. Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην ελληνική εκπαίδευση. Η θέση της θρησκείας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

ζ. Επιστημολογικά, κοινωνικά και πολιτικά χαρακτηριστικά του μαθήματος των θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο.

 

311. Education Policy I (focus on early childhood education policies)

Evie Zambeta

 

This course focuses on education policy referring to early childhood and particularly on the formation and systematization of early childhood education and care institutions in Europe. Moreover, it analyses the process of secularization of education and the strenuous relationship between religion and education institutions. More specifically, the course grapples with the following issues:

 

  • Historical and social characteristics of the first institutions      referring to early childhood care and education. State      intervention in early childhood education in Europe.
  • The social origins of the dichotomy between care and education in      early childhood institutions
  • The basic trends in the development of early childhood education      institutions in Europe
  • Professionalisation of early childhood education      institutions in Europe
  • Religion as a social phenomenon. Religion and Churches. Religion,      modernity and education. The distinction between the faithful and the      citizen.
  • Church-State relationship in Europe      and the place of religion in the European educational systems
  • Church-State relationship in Greece. Religion and      national  identity in Greek      education. The place of religion in the Greek      educational system.
  • Epistemological , social and political characteristics of the      subject of religion in the Greek school.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010