Παρουσίαση/Προβολή
(DIND182) - Χριστίνα Κουτσούμπα
Περιγραφή Μαθήματος
Η ύλη της εξέτασης του μαθήματος βρίσκεται στην καρτέλα των πληροφοριών παρακάτω.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα (VR) και την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR). Έχει στόχο την κατανόηση των υπαρχόντων τεχνολογιών VR/AR, των δυνατοτήτων και εφαρμογών τους.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή
Εικονική πραγματικότητα
- Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Εικονικής Πραγματικότητας
- Χαρακτηριστικά της Εικονικής Πραγματικότητας
- Τα κύρια στοιχεία ενός συστήματος Εικονικής Πραγματικότητας
- Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
- Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
- Mοντελοποίηση του Εικονικού κόσμου
- Προγραμματισμός συστήματος εικονικής πραγματικότητας
- Εφαρμογές
Επαυξημένη πραγματικότητα
- Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Επαυξημένη πραγματικότητα
- Χαρακτηριστικά και στοιχεία συστήματος της Επαυξημένης Πραγματικότητας και τις κύριες διαφορές από την Εικονική πραγματικότητα
- Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
- Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
- Προγραμματισμός συστήματος Επαυξημένη Πραγματικότητας
- Εφαρμογές
Eργασία
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023
-
Μέθοδοι διδασκαλίας
Η διδασκαλία του μαθήματος για το εαρινό εξάμηνο του ακ. έτους 2022-2023 θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή 10:00-14:00 διά ζώσης.Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. Επιθυμητή αν και όχι απαραίτητη η γνώση Γεωμετρίας, Άλγεβρας, Φυσικής και Προγραμματισμού.
Διδάσκοντες
Δρ. Χριστίνα Κουτσούμπα, christina.koutsoumpa@gmail.com
Μέθοδοι αξιολόγησης
Γραπτή εξέταση
Προτεινόμενα συγγράμματα
- 320154 - download - "Ανάπτυξη Συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας", Λέπουρας Γεώργιος, Αντωνίου Αγγελική, Πλατής Νίκος, Χαρίτος Δημήτρης, Κάλλιπος, 2016
- 320158 - download - "Εικονικοί Κόσμοι", Bοσινάκης Σπυρίδων, Κάλλιπος, 2015
- 320298 - download - "Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα", Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος Τζοβάρας, Αθανάσιος Τσακίρης, Κάλλιπος, 2016
Συμπληρωματικές Πηγές
-
Steven M. LaValle, Virtual Reality. Website: https://lavalle.pl/vr/ Youtube Videos: https://www.youtube.com/ watch?v=aNC5YMUTcQ4&list=PL_ezWOhnpakMojiJGm-YiCz5zr4GpuLG_&index=1&t=6s [SOS]
- George Mather, Foundations of sensation and perception
- Steve Marschner, Fundamentals of computer graphics
- Φωκίδης Εμμανουήλ, Ατσικπάση Πηνελόπη, (Πλήρως Εμβυθισμένη) Εικονική Πραγματικότητα, Μάθηση και Εκπαίδευση, Μάρκου και ΣΙΑ, 2022, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694591
- Burdea G.C, Coiffet P. «Virtual Reality Technology», Willey-Blackwell, 2003.
- John Hugjes et al, Γραφικά και εικονική πραγματικότητα, τρίτη έκδοση, 2020
Εξεταστέα Ύλη - εαρινό 2024
- VIRTUAL REALITY, By Steven M. LaValle. Cambridge University Press, 2023.
CHAPTER
TOPICS
Chapter 1: Introduction [pdf]
[SOS όλο] Definition of VR, modern experiences, historical perspective.
Chapter 2: Bird's Eye View [pdf]
[SOS όλο] Hardware, sensors, displays, software, virtual world generator, game engines, human senses, perceptual psychology, psychophysics.
Chapter 3: The Geometry of Virtual Worlds [pdf]
[SOS όλο εκτός look-at and eye transforms] Geometric modeling, transforming rigid bodies, yaw, pitch, roll, axis-angle representation, quaternions, 3D rotation inverses and conversions, homogeneous transforms, transforms to displays, look-at and eye transforms, canonical view and perspective transforms, viewport transforms.
Chapter 4: Light and Optics [pdf]
Οnly: Optical Aberrations, [SOS] cameras; [SOS] visual displays.
Chapter 6: Visual Perception [pdf]
[SOS] Depth perception, [SOS] motion perception, vection, stroboscopic apparent motion, [SOS] color perception, combining information from multiple cues and senses, implications of perception on VR.
Chapter 7: Visual Rendering [pdf]
Απλή ανάγνωση: Graphical rendering, ray tracing, shading, BRDFs, rasterization, barycentric coordinates, VR rendering problems, anti-aliasing, distortion shading, image warping (time warp), panoramic rendering.
Chapter 8: Motion in Real and Virtual Worlds [pdf]
[SOS] Velocities, [SOS] acceleration, Απλή ανάγνωση: vestibular system, virtual world physics, simulation, collision detection, avatar motion, vection.
Chapter 9: Tracking [pdf]
Απλή ανάγνωση: Tracking, tracking 2D and 3D orientation, position and orientation, 3D Scanning of Environments
Chapter 12: Evaluating VR Systems and Experiences [pdf]
Απλή ανάγνωση: Perceptual training, recommendations for developers, best practices, VR sickness, experimental methods that involve human subjects.
- Τα videos της παραπάνω ύλης στο
https://www.youtube.com/watch?v=aNC5YMUTcQ4&list=PL_ezWOhnpakMojiJGm-YiCz5zr4GpuLG_&index=1&t=6s
SOS είναι τα videos 1-25 εκτός των eye transforms
- SOS^2 είναι το περιεχόμενο των διαφανειών που έχουν ανέβει και ότι έχουμε πει στο μάθημα
Το μάθημα έχει ακολουθήσει την παραπάνω ύλη και αυτή η ύλη θα εξεταστεί γραπτώς.
Μέρος της παραπάνω ύλης καλύπτεται ενδεικτικά από την εξής ελληνική βιβλιογραφία. (Για τις εξετάσεις κάνετε επιλογή των παραγράφων σύμφωνα με την παραπάνω ύλη)
- 320154 - download - "Ανάπτυξη Συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας", Λέπουρας Γεώργιος, Αντωνίου Αγγελική, Πλατής Νίκος, Χαρίτος Δημήτρης, Κάλλιπος, 2016
ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1,2,3,6,8,10,11,12,13 - 320158 - download - "Εικονικοί Κόσμοι", Bοσινάκης Σπυρίδων, Κάλλιπος, 2015
ΚΕΦΑΛΑΙΑ 2, 3, 4, 6 - 320298 - download - "Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα", Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος Τζοβάρας, Αθανάσιος Τσακίρης, Κάλλιπος, 2016
ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1,3,4,5,6,9,10