Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Τεχνολογίες Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR/VR Technologies)

(DIND182) -  Χριστίνα Κουτσούμπα

Περιγραφή Μαθήματος


Η ύλη της εξέτασης του μαθήματος βρίσκεται στην καρτέλα των πληροφοριών παρακάτω.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα (VR) και την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR). Έχει στόχο την κατανόηση των υπαρχόντων τεχνολογιών VR/AR, των δυνατοτήτων και εφαρμογών τους.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγή

Εικονική πραγματικότητα

  • Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Εικονικής Πραγματικότητας
  • Χαρακτηριστικά της Εικονικής Πραγματικότητας
  • Τα κύρια στοιχεία ενός συστήματος Εικονικής Πραγματικότητας
  • Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
  • Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
  • Mοντελοποίηση του Εικονικού κόσμου
  • Προγραμματισμός συστήματος εικονικής πραγματικότητας
  • Εφαρμογές

Επαυξημένη πραγματικότητα

  • Ορισμός και ιστορική αναδρομή της Επαυξημένη πραγματικότητα
  • Χαρακτηριστικά και στοιχεία συστήματος της Επαυξημένης Πραγματικότητας και τις κύριες διαφορές από την Εικονική πραγματικότητα
  • Συσκευές εισόδου και εξόδου - Hardware
  • Αρχιτεκτονική λογισμικού - Software
  • Προγραμματισμός συστήματος Επαυξημένη Πραγματικότητας
  • Εφαρμογές

Eργασία

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023

  • Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία του μαθήματος για το εαρινό εξάμηνο του ακ. έτους 2022-2023 θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή 10:00-14:00 διά ζώσης. 

    Προαπαιτούμενα

    Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. Επιθυμητή αν και όχι απαραίτητη η γνώση Γεωμετρίας, Άλγεβρας, Φυσικής και Προγραμματισμού.

    Διδάσκοντες

    Δρ. Χριστίνα Κουτσούμπα, christina.koutsoumpa@gmail.com

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Γραπτή εξέταση 

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    1. 320154download - "Ανάπτυξη Συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας", Λέπουρας Γεώργιος, Αντωνίου Αγγελική, Πλατής Νίκος, Χαρίτος Δημήτρης, Κάλλιπος, 2016 
    2. 320158 - download - "Εικονικοί Κόσμοι", Bοσινάκης Σπυρίδων, Κάλλιπος, 2015 
    3. 320298download - "Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα", Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος Τζοβάρας, Αθανάσιος Τσακίρης, Κάλλιπος, 2016 

    Συμπληρωματικές Πηγές

    1. Steven M. LaValle, Virtual Reality. Website: https://lavalle.pl/vr/ Youtube Videos: https://www.youtube.com/ watch?v=aNC5YMUTcQ4&list=PL_ezWOhnpakMojiJGm-YiCz5zr4GpuLG_&index=1&t=6s [SOS]

    2. George Mather, Foundations of sensation and perception
    3. Steve Marschner, Fundamentals of computer graphics
    4. Φωκίδης Εμμανουήλ, Ατσικπάση Πηνελόπη, (Πλήρως Εμβυθισμένη) Εικονική Πραγματικότητα, Μάθηση και Εκπαίδευση, Μάρκου και ΣΙΑ, 2022, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 112694591
    5. Burdea G.C, Coiffet P. «Virtual Reality Technology», Willey-Blackwell, 2003.
    6. John Hugjes et al, Γραφικά και εικονική πραγματικότητα, τρίτη έκδοση, 2020

    Εξεταστέα Ύλη - εαρινό 2024

    • VIRTUAL REALITY, By Steven M. LaValle. Cambridge University Press, 2023.

    https://lavalle.pl/vr/

    CHAPTER

    TOPICS

    Chapter 1: Introduction [pdf]

    [SOS όλο] Definition of VR, modern experiences, historical perspective. 

    Chapter 2: Bird's Eye View [pdf]

    [SOS όλο] Hardware, sensors, displays, software, virtual world generator, game engines, human senses, perceptual psychology, psychophysics. 

    Chapter 3: The Geometry of Virtual Worlds [pdf]

    [SOS όλο εκτός look-at and eye transforms] Geometric modeling, transforming rigid bodies, yaw, pitch, roll, axis-angle representation, quaternions, 3D rotation inverses and conversions, homogeneous transforms, transforms to displays, look-at and eye transforms, canonical view and perspective transforms, viewport transforms.

    Chapter 4: Light and Optics [pdf]

    Οnly: Optical Aberrations, [SOS] cameras; [SOS] visual displays.

    Chapter 6: Visual Perception [pdf]

    [SOS] Depth perception, [SOS] motion perception, vection, stroboscopic apparent motion, [SOS] color perception, combining information from multiple cues and senses, implications of perception on VR.

    Chapter 7: Visual Rendering [pdf]

    Απλή ανάγνωση: Graphical rendering, ray tracing, shading, BRDFs, rasterization, barycentric coordinates, VR rendering problems, anti-aliasing, distortion shading, image warping (time warp), panoramic rendering.

    Chapter 8: Motion in Real and Virtual Worlds [pdf]

    [SOS] Velocities, [SOS] acceleration, Απλή ανάγνωση: vestibular system, virtual world physics, simulation, collision detection, avatar motion, vection.

    Chapter 9: Tracking [pdf]

    Απλή ανάγνωση: Tracking, tracking 2D and 3D orientation, position and orientation, 3D Scanning of Environments

    Chapter 12: Evaluating VR Systems and Experiences [pdf]

    Απλή ανάγνωση: Perceptual training, recommendations for developers, best practices, VR sickness, experimental methods that involve human subjects.

     

    • Τα videos της παραπάνω ύλης στο

    https://www.youtube.com/watch?v=aNC5YMUTcQ4&list=PL_ezWOhnpakMojiJGm-YiCz5zr4GpuLG_&index=1&t=6s

    SOS είναι τα videos 1-25 εκτός των eye transforms

     

    • SOS^2  είναι το περιεχόμενο των διαφανειών που έχουν ανέβει και ότι έχουμε πει στο μάθημα 

     

    Το μάθημα έχει ακολουθήσει την παραπάνω ύλη και αυτή η ύλη θα εξεταστεί γραπτώς.

     

    Μέρος της παραπάνω ύλης καλύπτεται ενδεικτικά από την εξής ελληνική βιβλιογραφία. (Για τις εξετάσεις κάνετε επιλογή των παραγράφων σύμφωνα με την παραπάνω ύλη)

    1. 320154 download - "Ανάπτυξη Συστημάτων Εικονικής Πραγματικότητας", Λέπουρας Γεώργιος, Αντωνίου Αγγελική, Πλατής Νίκος, Χαρίτος Δημήτρης, Κάλλιπος, 2016  
      ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1,2,3,6,8,10,11,12,13

    2. 320158 - download - "Εικονικοί Κόσμοι", Bοσινάκης Σπυρίδων, Κάλλιπος, 2015 
      ΚΕΦΑΛΑΙΑ 2, 3, 4, 6

    3. 320298 download - "Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα", Κωνσταντίνος Μουστάκας, Ιωάννης Παλιόκας, Δημήτριος Τζοβάρας, Αθανάσιος Τσακίρης, Κάλλιπος, 2016
      ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1,3,4,5,6,9,10