Παρουσίαση/Προβολή
Φ2-Ταυτότητα και πολιτισμός, πολυμορφία, πλουραλισμός και διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση (Υ)
(DIAT183) - Γκαϊνταρτζή Αναστασία
Περιγραφή Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να γίνουν ικανοί/νές να αναγνωρίζουν, να προσδιορίζουν τη διαδικασία διαμόρφωσης των ταυτοτήτων (προσωπικές/κοινωνικές/πολιτισμικές κ.ά.) και της αναγνώρισης των πολλαπλών ταυτοτήτων στο πλαίσιο του σχολείου (τυπική εκπαίδευση) αλλά και ευρύτερα (μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση). Προσεγγίζοντας σύγχρονες θεωρίες για την ταυτότητα αναγνωρίζουν τη σημασία που έχει το σχολικό περιβάλλον και οι παιδαγωγικές προσεγγίσεις που αναπτύσσονται σε αυτό, καθώς και τα μοντέλα προσέγγισης και διαχείρισης των πολιτισμών, της πολυπολιτισμικότητας, του πλουραλισμού, της πολυμορφίας και της ετερότητας.
Επιπλέον, στη διάρκεια του μαθήματος μελετάται διεξοδικά η διαπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης σε θεωρητικό επίπεδο και στις εφαρμογές της και συγκριτικά και άλλα μοντέλα εκπαίδευσης με έμφαση στη διαμόρφωση της ταυτότητας σε δημοκρατικό πλαίσιο.
Ειδικότερα οι θεματικές υποενότητες του μαθήματος είναι:
- Ταυτότητα
- Αποδιδόμενη θέση
- Επιτυγχανόμενη θέση
- Πολιτισμός
- Πολιτισμική πολυμορφία/διαφορετικότητα
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- προσδιορίζουν τις έννοιες «ταυτότητα», «κοινωνική θέση», «πολιτισμός», «πολυπολιτισμικότητα», «διαπολιτισμικότητα» και τους παράγοντες που τις διαμορφώνουν.
- διακρίνουν τα διαφορετικά είδη ταυτοτήτων (προσωπικές/κοινωνικές/πολιτισμικές, κτλ.) και τους παράγοντες διαμόρφωσή τους.
- περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο η ταυτότητα ενός ανθρώπου συνδέεται με την κοινωνική του θέση (status).
- αναγνωρίζουν πώς η εκπαίδευση συντελεί στη διαμόρφωση της ταυτότητας μέσω της διδασκαλίας.
- αναγνωρίζουν παιδαγωγικές πρακτικές που προωθούν τη διαπολιτισμικότητα, την πολυπολιτισμικότητα, τον διαπολιτισμικό διάλογο και την καταπολέμηση των διακρίσεων εντός της σχολικής τάξης.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- συμμετέχουν σε συζητήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση της ταυτότητας, τη διαπολιτισμικότητα και την πολυπολιτισμικότητα στο πλαίσιο του σχολείου.
- απαντούν με σαφήνεια σε ερωτήσεις σχετικά με τις παιδαγωγικές μεθόδους που προάγουν τη διαπολιτισμικότητα και την πολυπολιτισμικότητα και συντελούν στη διαμόρφωση της ταυτότητας.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- υιοθετούν τις αρχές του πλουραλισμού και της διαπολιτισμικότητας/πολυπολιτισμικότητας στη διαμόρφωση της διδασκαλίας τους.
- ενσωματώνουν στη διδασκαλία τους παιδαγωγικές πρακτικές, οι οποίες προάγουν τον σεβασμό στην πολιτισμική πολυμορφία και την ταυτότητα.
- εκτιμούν την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης στη σχολική κοινότητα, ώστε οι μαθητές/τριες να αισθάνονται άνετα να εκφράσουν διαφορετικές πτυχές της πολιτισμικής τους ταυτότητας στη σχολική τάξη και να διαμορφώνουν σε ασφαλές περιβάλλον την ταυτότητά τους.
- υπερασπίζονται το δικαίωμα των ανθρώπων να προσδιορίζουν την ταυτότητά τους.