Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Φ2-Ικανότητες Δημοκρατικού Πολιτισμού και Παιδαγωγική: Σχεδιασμός Μαθήματος (Υ)

(DIAT179) -  Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης

Περιγραφή Μαθήματος

Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητες/τριες να σχεδιάζουν σχέδια εργασίας και σχέδια διδασκαλίας στο πλαίσιο των μαθημάτων Ιστορίας, Λογοτεχνίας και Γλώσσας, χρησιμοποιώντας τις Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό (Συμβούλιο της Ευρώπης).

Στο εργαστηριακό μάθημα αναλύονται τα διακριτά βήματα που οδηγούν στη σύνθεση ενός αποτελεσματικού Σχεδίου Διδασκαλίας, οι φοιτητές/τριες εξασκούνται στον σχεδιασμό διδασκαλίας  και μελετώνται ενδεικτικά σχεδιαγράμματα για διδασκαλίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται  στον καθορισμό κατάλληλων μαθησιακών αποτελεσμάτων και στόχων για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες και στην αντιστοίχισή τους με τις Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό και τους Περιγραφικούς τους Δείκτες.

Το μάθημα ολοκληρώνεται με σχεδιασμό από τον φοιτητή/την φοιτήτρια μιας διδασκαλίας. Παράλληλα, ο σχεδιασμός πλαισιώνεται θεωρητικά με την αναφορά στις διαδικασίες γνώσης, τις παιδαγωγικές μεθόδους και τεχνικές που καθιστούν υλοποιήσιμα τα σχέδια διδασκαλίας. 

Οι θεματικές υποενότητες του μαθήματος είναι οι εξής:

  1. Σχέδια Εργασίας 
  2. Σχέδια Μαθήματος
  3. Περιγραφικοί Δείκτες και Ικανότητες Δημοκρατικού Πολιτισμού
  4. Καθορισμός προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων και στόχων
  5. Σχεδιασμός κατάλληλων δραστηριοτήτων για την επίτευξη των μαθησιακών αποτελεσμάτων
  6. Αποτίμηση και αξιολόγηση
  7. Ανάπτυξη σχεδίων εργασίας και σχεδίων μαθήματος Ιστορίας, Γλώσσας και Λογοτεχνίας με έμφαση στη Δημοκρατική Ιδιότητα το Πολίτη, την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024

  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:

    ΓΝΩΣΕΙΣ

    1. απαριθμούν τις πληροφορίες που πρέπει απαραιτήτως να περιέχει ένα Σχέδιο Διδασκαλίας και Σχέδιο Εργασίας.
    2. περιγράφουν συνοπτικά τις φάσεις δημιουργίας του Σχεδίου Εργασίας και Σχεδίου Διδασκαλίας που προωθούν την Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη, την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα (ΕΑΔ) και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (ΔΕ).
    3. συνθέτουν Σχέδια Εργασίας και Σχέδια διδασκαλίας.
    4. ορίζουν τις έννοιες και τα είδη «αποτίμησης» και «αξιολόγησης» των μαθησιακών αποτελεσμάτων και τον ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

    1. καθορίζουν κατάλληλα μαθησιακά αποτελέσματα, ρεαλιστικούς και μετρήσιμους στόχους για τα δικά τους μαθήματα. 
    2. συσχετίζουν τους κατάλληλους Περιγραφικούς Δείκτες των Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό με τους στόχους των μαθημάτων που σχεδιάζουν.
    3. οργανώνουν το υλικό της διδασκαλίας τους λαμβάνοντας υπόψη τι είναι ρεαλιστικά εφικτό στον διαθέσιμο χρόνο του μαθήματος.
    4. σχεδιάζουν αξιολογήσεις για την αποτίμηση της επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων εκ μέρους των μαθητών/τριών τους.

    ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

    1. ενσωματώνουν στη διδασκαλία ποικίλες παιδαγωγικές αρχές, μεθόδους και διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στην Εκπαίδευση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη, την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
    2. δημιουργούν ολοκληρωμένα σχέδια εργασίας και σχέδια μαθήματος προσανατολισμένα στην Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη, την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα (ΕΑΔ) και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (ΔΕ) στο πλαίσιο των μαθημάτων τους.