Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδιασμός αναλυτικών προγραμμάτων για μια «ανοιχτή» εκπαίδευση (Ε)

(DIAT172) -  Φωτεινός Δημήτριος

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αποτελεί την εφαρμογή των βασικών θεωριών για τη συγκρότηση ενός αναλυτικού προγράμματος. Στο μάθημα «Σχεδιασμός αναλυτικών προγραμμάτων για μια «ανοιχτή» εκπαίδευση» οι φοιτητές/τριες καλούνται να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη διδακτική ενότητα, με βάση τις θεωρητικές αρχές σχεδιασμού των αναλυτικών προγραμμάτων (διεπιστημονική προσέγγιση), με έμφαση στη χρήση νέων τεχνολογικών ιστού καθώς και εστίαση σε ζητήματα που αφορούν σε διαστάσεις προβλημάτων της σύγχρονης ζωής των νέων (bullying, cyber-bullying, σεξουαλική αγωγή και ηθική στις σχέσεις, δημοκρατία και δημοκρατικός τρόπος ζωής, συμπεριληπτικότητα κτλ).

Το μάθημα που αναφέρεται στη δημοκρατική, μη-αποκλειστική εκπαίδευση και ως προς το curriculum αναφέρεται σε αυτό που θα προσδιορίζαμε ως curriculum as praxis και στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι ικανοί για την ανάπτυξη προγραμμάτων (εκ των «κάτω» - bottom up) που να αντιστοιχούν στις ειδικές συνθήκες της τάξης τους.

Στόχοι του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τη δυνατότητα κατασκευής μιας διδακτικής ενότητας (module), ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για ένα γνωστικό αντικείμενο (subject course) και να ασκηθούν στην κατασκευή αναλυτικών προγραμμάτων .

Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν:

  1. Eννοιολογικές κατηγορίες με τις οποίες αναλύεται και ερμηνεύεται κριτικά το αναλυτικό πρόγραμμα

  2. Eκπαιδευτικές (παιδαγωγικές), κοινωνικές και οικονομικές ρυθμίσεις κατά την ανάπτυξη των αναλυτικών προγραμμάτων

  3. Σχεδιασμό, οργάνωση και ανάπτυξη του αναλυτικού προγράμματος από τους/τις εκπαιδευτικούς

  4. Εμπέδωση και χρήση της ορολογίας που χρησιμοποιείται στο πεδίο των αναλυτικών προγραμμάτων (στην ελληνική και κυρίως στην αγγλική γλώσσα).

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024