Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Δράμα/Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ε)

(DIAT170) -  Φανουράκη Κλειώ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να γίνουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ικανοί/ες να αναγνωρίζουν,και να προσδιορίζουν μεθόδους και προσεγγίσεις του Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση, με εστίαση στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, και να τις εφαρμόζουν αποτελεσματικά σε διαφορετικά πλαίσια μάθησης και διδασκαλίας, προάγοντας τις αρχές του Δημοκρατικού Πολιτισμού.  Το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος αφορά στη διεπιστημονική προσέγγιση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσω του Δράματος και του Θεάτρου και στον δημιουργικό συγκερασμό της θεατρικής και διαπολιτισμικής αγωγής κι έκφρασης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται θεατροπαιδαγωγικές τάσεις και μεθοδολογίες με τις οποίες το θέατρο μπορεί να ενισχύσει την οικείωση με την κουλτούρα, τα ήθη, τα έθιμα και τις τελετουργίες πολιτισμών μαθητών/τριών ενός άλλου, «ετέρου» πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό αναλύονται εθνογραφικές μορφές και μελέτες του θεάτρου στην εκπαίδευση που καλλιεργούν τον σεβασμό, την αλληλοαποδοχή και τη γνωριμία με τα στοιχεία της ξένης κουλτούρας, αλλά και που ταυτόχρονα βοηθούν στη διδασκαλία της ελληνικής ή και αγγλικής γλώσσας (και γενικότερα των ξένων γλωσσών) σε αλλόγλωσσους μαθητές: όλα τα παραπάνω καλλιεργούν ένα πνεύμα αποδοχής, συμπεριληπτικότητας και σεβασμού σε επιμέρους στοιχεία της μετασχηματιζόμενης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Δίνεται έμφαση σε μορφές ενσώματης μάθησης μέσω της τέχνης του θεάτρου, καθώς και σε πολυτροπικές θεατρικές δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν την επικοινωνία, τη μάθηση και την εξέλιξη σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. 

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να ερευνούν και να σχεδιάζουν διαπολιτισμικές θεατρικές δραστηριότητες και δρώμενα, να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν διεπιστημονικές θεατρικές/καλλιτεχνικές μεθόδους για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, να αξιοποιούν το Δράμα και το Θέατρο σε όλα τα στάδια διδασκαλίας και μάθησης, με έμφαση στη διαπολιτισμική ταυτότητα της ομάδας ή των ατόμων.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:

    ΓΝΩΣΕΙΣ

    1. αναγνωρίζουν μεθόδους διδασκαλίας του Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση που προάγουν τη διαπολιτισμική κουλτούρα μάθησης στη σχολική τάξη, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας κι ενσυναίσθησης.
    2. προσδιορίζουν τη σημασία, τα είδη και τον ρόλο του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (όπως συμπεριλαμβάνονται εντός της θεατρικής διαδικασίας) και να τα συσχετίζουν με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
    3. αξιολογούν, με ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους έρευνας, αποτελέσματα εκ μέρους των μαθητών/τριών τους, με ερευνητικά δεδομένα και εργαλεία, βασισμένα στην τέχνη του θεάτρου στην εκπαίδευση.

    ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

    1. επιλέγουν τις κατάλληλες διδακτικές μεθόδους ανάλογα με το προς διδασκαλία περιεχόμενο και τους εκάστοτε στόχους, μέσω του Διαπολιτισμικού Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση.
    2. καθορίζουν σε συμφωνία με τους/τις μαθητές/τριες αποτελεσματικούς κανόνες διεξαγωγής των βιωματικών δρώμενων, των θεατρικών διεργασιών και των αξιολογήσεων στην τάξη και να τους τηρούν.
    3. διαχειρίζονται αποτελεσματικά διαπολιτισμικές θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις (ενσώματη μάθηση, ομαδική αξιολόγηση, ανατροφοδότηση μέσω τέχνης κ.ά.), οι οποίες προωθούν την αποδοχή και τον σεβασμό στο διαφορετικό, την ατομική και ομαδική ανάπτυξη των μελών της ομάδας.

    ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

    1. εφαρμόζουν δημοκρατικές θεατροπαιδαγωγικές διαδικασίες σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην τάξη, από τις διδακτικές δραστηριότητες ως την αξιολόγηση.
    2. σχεδιάζουν δρώμενα, μαθήματα, δραστηριότητες σε σχέση με τις Ικανότητες για τον Δημοκρατικό Πολιτισμό, βασισμένες στην τέχνη του θεάτρου στην εκπαίδευση, με διαπολιτισμικές διαστάσεις και εφαρμογές, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους (π.χ. αναπτυξιακό στάδιο, αναπηρία, πολιτισμικό υπόβαθρο, κτλ)
    3. τηρούν τις δημοκρατικές αρχές της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και να σέβονται το δικαίωμα της ιδιωτικότητας, δημιουργώντας ένα ασφαλές κλίμα, με σεβασμό στους/τις μαθητές/τριες.
    4. ενσωματώνουν τις καλλιτεχνικές και βιωματικές δράσεις σε όλα τα στάδια της διδασκαλίας, προκειμένου να βιώσουν οι μαθητές/τριες την μάθηση ως συμμετοχική ομαδική διαδικασία, χωρίς άγχος.
    5. προσαρμόζουν πτυχές και στάδια της διδασκαλίας τους, με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της εκάστοτε ομάδας, και της διαρκούς ανατροφοδότησης που λαμβάνουν από τους/τις ίδιους/ες τους/τις μαθητές/τριες.