Παρουσίαση/Προβολή
Ισλάμ και Ικανότητες Δημοκρατικού Πολιτισμού (Ε)
(DIAT168) - Μαριόρας Μιχάλης
Περιγραφή Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να μπορούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αναγνωρίζουν τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρει η θρησκεία του Ισλάμ για την ανάπτυξη Ικανοτήτων Δημοκρατικού Πολιτισμού και να επιλέγουν τα στοιχεία της διδασκαλίας του Ισλάμ που μπορούν να προωθήσουν τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στη διδασκαλία τους εντός της τάξης.
Το περιεχόμενο του μαθήματος αναδεικνύει δειγματοληπτικά μερικά από τα σημαντικότερα θέματα ισλαμικής ιστορίας, παράδοσης, νόμου και θεσμών. Μελετά τη δομή των ισλαμικών κοινωνιών και τη σπουδαιότητα του ισλαμικού δικαίου με την εφαρμογή του εντός μουσουλμανικών χωρών και τη συμβατότητά του με μη ισλαμικές χώρες. Παρουσιάζει τη σύγχρονη γεωπολιτική του Ισλάμ τόσο σε ισλαμικές όσο και μη ισλαμικές χώρες, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις λύσεις που προκύπτουν για τους μουσουλμάνους σε ευρωπαϊκές χώρες. Τέλος, αξιολογείται κριτικά η σημασία του Ισλάμ ως ενός από τους κύριους παράγοντες πολιτικής και κοινωνικής διαμόρφωσης του σύγχρονου κόσμου.
Αναλυτικότερα με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- προσδιορίζουν βασικά γεγονότα και θεωρίες της θρησκείας του Ισλάμ στο ιστορικό τους συγκείμενο.
- αναγνωρίζουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, τις έννοιες και τους όρους του Ισλάμ που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού, ώστε να τα συμπεριλαμβάνουν στα μαθήματά τους.
- δίνουν τα κατάλληλα παραδείγματα από τη θρησκεία του Ισλάμ που προωθούν την ανάπτυξη ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού τόσο εντός ισλαμικών κοινοτήτων, όσο και στους χώρους συνύπαρξης μουσουλμάνων και μη μουσουλμάνων.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν από τη διαπολιτισμική «ένταση» που προκαλείται, όταν καλούνται να συνυπάρξουν διαφορετικές παραδόσεις, πολιτισμοί, αρχές και αξίες χρησιμοποιώντας την λογική τους ικανότητα και τη δημιουργική τους σκέψη με τρόπους που αναδείχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος.
- καθορίζουν σε συμφωνία με τους/τις μαθητές/τριες αποτελεσματικούς κανόνες διεξαγωγής των συζητήσεων και των αξιολογήσεων στην τάξη και να τους τηρούν.
- αναπτύσσουν πρακτικές που προωθούν την αυτό-επίγνωση των μαθητών/τριών και τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- διαμεσολαβούν με υπευθυνότητα σε δύσκολες καταστάσεις που προκύπτουν από την ακούσια ή εκούσια παρανόηση του περιεχομένου και της διδασκαλίας της θρησκείας του Ισλάμ.
- προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους τόσο στον επαγγελματικό τομέα, όσο και στην προσωπική τους ζωή με βάση τις αρχές της θρησκευτικής ελευθερίας, της ανεκτικότητας, του σεβασμού και της συγχώρεσης.
3. εφαρμόζουν δημοκρατικές διαδικασίες σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην τάξη.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- προσδιορίζουν βασικά γεγονότα και θεωρίες της θρησκείας του Ισλάμ στο ιστορικό τους συγκείμενο.
- αναγνωρίζουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, τις έννοιες και τους όρους του Ισλάμ που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού, ώστε να τα συμπεριλαμβάνουν στα μαθήματά τους.
- δίνουν τα κατάλληλα παραδείγματα από τη θρησκεία του Ισλάμ που προωθούν την ανάπτυξη ικανοτήτων δημοκρατικού πολιτισμού τόσο εντός ισλαμικών κοινοτήτων, όσο και στους χώρους συνύπαρξης μουσουλμάνων και μη μουσουλμάνων.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν από τη διαπολιτισμική «ένταση» που προκαλείται, όταν καλούνται να συνυπάρξουν διαφορετικές παραδόσεις, πολιτισμοί, αρχές και αξίες χρησιμοποιώντας την λογική τους ικανότητα και τη δημιουργική τους σκέψη με τρόπους που αναδείχθηκαν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος.
- καθορίζουν σε συμφωνία με τους/τις μαθητές/τριες αποτελεσματικούς κανόνες διεξαγωγής των συζητήσεων και των αξιολογήσεων στην τάξη και να τους τηρούν.
- αναπτύσσουν πρακτικές που προωθούν την αυτό-επίγνωση των μαθητών/τριών και τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- διαμεσολαβούν με υπευθυνότητα σε δύσκολες καταστάσεις που προκύπτουν από την ακούσια ή εκούσια παρανόηση του περιεχομένου και της διδασκαλίας της θρησκείας του Ισλάμ.
- προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους τόσο στον επαγγελματικό τομέα, όσο και στην προσωπική τους ζωή με βάση τις αρχές της θρησκευτικής ελευθερίας, της ανεκτικότητας, του σεβασμού και της συγχώρεσης.
- εφαρμόζουν δημοκρατικές διαδικασίες σε όλο το εύρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην τάξη.