Παρουσίαση/Προβολή
Διδασκαλία για το Ολοκαύτωμα (Ε)
(DIAT167) - Μαρκαντώνης π. Ευάγγελος
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να προσεγγίσουν την αξιοποίηση της Διδασκαλίας για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, στο Πλαίσιο Αναφοράς των Ικανοτήτων για το Δημοκρατικό Πολιτισμό.
Το περιεχόμενο του μαθήματος
Αρχικά γίνεται προσέγγιση την Ιουδαϊκής θρησκείας, αλλά και των σημαντικών σταθμών της ιστορίας των Εβραίων, μέχρι την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ το 1948. Κατόπιν, παρουσιάζεται το ζήτημα του Ολοκαυτώματος των Εβραίων και άλλων ομάδων ανθρώπων από το ναζιστικό καθεστώς, με στόχο την ευαισθητοποίηση απέναντι στους κινδύνους του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας, αλλά και τη συσχέτιση με το Πλαίσιο Αναφοράς των Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό. Ακολούθως αναλύονται οι Παιδαγωγικές προσεγγίσεις της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος και παρουσιάζονται διάφορα εκπαιδευτικά υλικά για τη Διδασκαλία του Ολοκαυτώματος. Τέλος, θα δημιουργηθούν σχέδια εργασίας ή/και σχέδια μαθημάτων για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας, της Λογοτεχνίας και της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος αξιολογούνται στη διάρκεια και στο πέρας της διδασκαλίας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του συνόλου των διδακτικών ενοτήτων οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- περιγράφουν τα βασικά πιστεύω της Ιουδαϊκής θρησκείας, των ιερών τόπων και των ιερών αντικειμένων του Ιουδαϊσμού
- αναγνωρίζουν σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της Εβραϊκής διασποράς μέχρι την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ το 1948
- εξηγούν την ανάπτυξη του αντισημιτισμού σε χώρες με Εβραϊκές κοινότητες
- ορίζουν την έννοια του Ολοκαυτώματος των Εβραίων από το ναζιστικό καθεστώς και να επισημαίνουν τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτό
- εστιάζουν σε διαφορετικές πτυχές του Ολοκαυτώματος, αναγνωρίζοντας τις ποικίλες κοινότητες που επλήγησαν από αυτό (Εβραίοι, Ρομά, ΑΜΕΑ, ομοφυλόφιλοι κ.ά.)
- συνδέουν το Ολοκαύτωμα των Εβραίων με άλλες γενοκτονίες που συνέβησαν τον 20ο αιώνα
- διακρίνουν τη σχέση της διδασκαλίας για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων με το μοντέλο του Πλαισίου Αναφοράς των Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό
- αναγνωρίζουν τον αντισημιτισμό ως πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί διεθνώς και να ενημερώνουν για τις πιθανές συνέπειες του αντισημιτισμού
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- εκπονούν σχέδια εργασίας για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο διδασκαλίας με βάση τις αρχές της βιωματικής μάθησης και πρακτικές δραστηριότητες σε μαθήματα Γλώσσας, Ιστορίας και Θρησκευτικής Αγωγής
- αναπτύσσουν εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του δημοκρατικού πολιτισμού, τα οποία να αντιμετωπίζουν τον αντισημιτισμό, τις θεωρίες συνωμοσίας και άλλες μορφές ρητορικής μίσους
- προωθούν την κριτική σκέψη και την εμβάθυνση στο θέμα του Ολοκαυτώματος, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν και τη δυνατότητα αντιμετώπισης φαινομένων άρνησης ή διαστρέβλωσης του Ολοκαυτώματος
- πειραματίζονται με μεθοδολογίες και τεχνικές διδασκαλίας και αξιολόγησης με γνώμονα τις αρχές της δημοκρατικής παιδείας
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- δημιουργούν ένα ενδιαφέρον διδακτικό περιβάλλον, που προωθεί τη γνώση για το Ολοκαύτωμα
- συμβάλλουν στην εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την πρόληψη γενοκτονιών
- προάγουν συνεργατικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον/ στο κοινωνικό περιβάλλον με έμφαση στην συμπερίληψη όλων.