Παρουσίαση/Προβολή
Θ-Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη-Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Υ)
(DIAT164) - Βαλλιανάτος Άγγελος
Περιγραφή Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτήτριες ικανοί/ες να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την προέλευση, την ιστορία και τη φιλοσοφία πίσω από αυτά (συμπεριλαμβανομένων των Δικαιωμάτων των Παιδιών), ώστε να μπορούν να τα διδάσκουν εντός της σχολικής τάξης, να τα εφαρμόζουν στη διδακτική τους πρακτική και να τα προωθούν στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπική εκπαίδευσης. Δίνεται έμφαση στις αρχές που διέπουν την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, όπως ορίζονται από τον Οργανσιμό Ηνωμένων Εθνών (εκπαίδευση πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα, εκπαίδευση μέσω των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα) και στις πολλαπλές διεπαφές της με την Εκπαίδευση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη.
Επιπλέον, μελετώνται οι παιδαγωγικές μέθοδοι που προωθούν τις αξίες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην πράξη (μαθητοκεντρικές και διαδραστικές παιδαγωγικές) εντός της σχολικής τάξης, αλλά και οι τρόποι ενσωμάτωσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλες τις πτυχές της σχολικής κοινότητας για τη δημιουργία σχολείων και ομάδων φιλικών στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Οι θεματικές υποενότητες του μαθήματος είναι οι εξής:
- Ανθρώπινα δικαιώματα
- Ανθρώπινη αξιοπρέπεια
- Εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα
- Τα δικαιώματα των παιδιών
- Δικαίωμα στην εκπαίδευση
- Εκπαίδευση ως ανθρώπινο δικαίωμα
- Δικαιώματα και ευθύνες των πολιτών σε μια δημοκρατική κοινωνία
- Κριτική παιδαγωγική και Τυπική Εκπαίδευση
- Προσέγγιση βασισμένη στα ανθρώπινα δικαιώματα στην εκπαίδευση
- Σχολεία φιλικά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τις συνθήκες που οδήγησαν στη διαμόρφωσή τους, δηλαδή την προέλευση και την ιστορία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
- συσχετίζουν τις αξίες των ανθρώπινων δικαιωμάτων με τις αρχές της δημοκρατικής διακυβέρνησης.
- διατυπώνουν τις αρχές της Εκπαίδευσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (ΕΑΔ).
- παρουσιάζουν τα σημεία επαφής της Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα με την Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη.
- επιχειρηματολογούν για την αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την αναγκαιότητα ενσωμάτωσής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- επιλέγουν τις κατάλληλες παιδαγωγικές πρακτικές για την προώθηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη στα μαθήματά τους.
- διαχειρίζονται με ευχέρεια τις παιδαγωγικές μεθόδους που προωθούν την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- αιαθάνονται την ευθύνη για την Εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη και την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
- προωθούν την Εκπαίδευση στη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη και την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα μέσω των μεθόδων διδασκαλίας, συλλογικών δράσεων σε επίπεδο τάξης, σχολείου και κοινότητας.
- δημιουργούν ένα ασφαλές για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες κλίμα εντός της σχολικής τάξης ή της ομάδας, με σεβασμό στα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια όλων.
- υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων των ανθρώπων –ειδικά των ευάλωτων και ευπαθών ομάδων– τόσο στην τάξη, όσο και στην σχολική κοινότητα γενικότερα.