Παρουσίαση/Προβολή
Θ-Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό και Συνολική Προσέγγιση του Σχολείου (Υ)
(DIAT163) - Πλιόγκου Βασιλική
Περιγραφή Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να προσεγγίσουν τις αρχές του Δημοκρατικού Πολιτισμού και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης και να αναγνωρίσουν την εφαρμογή τους στη Συνολική Σχολικής Προσέγγισης (Whole School Approach). Στο μάθημα αναλύονται οι διαφορετικοί τύποι ιδιότητας του πολίτη (προσωπικά υπεύθυνος, συμμετοχικός και προσανατολισμένος στη δικαιοσύνη πολίτης) και οι παιδαγωγικές μέθοδοι που μπορούν να αξιοποιηθούν εντός της σχολικής τάξης για την προώθηση της ενεργού συμμετοχής στα κοινά.
Αναλύεται η θεωρία και η εφαρμογής της Συνολικής Σχολικής Προσέγγισης και ο τρόπος αξιολόγησης του βαθμού ανάπτυξης του Δημοκρατικού Πολιτισμού και της Συμπερίληψης μίας σχολικής κοινότητας. Μέσα από το πρίσμα της συνολικής σχολικής προσέγγισης, δίνεται έμφαση στη θεωρία περί συμμετοχής των νέων στο σχολείο (σκάλα συμμετοχής του Hart) και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ευνοούν τον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αυτενέργειας των μαθητών/τριών και συμμετοχής.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα μπορούν να:
ΓΝΩΣΕΙΣ
- Προσδιορίζουν τους διαφορετικούς τύπους ιδιότητας του πολίτη.
- Συσχετίζουν τις διδαχθείσες εκπαιδευτικές στρατηγικές με τους διαφορετικούς τύπους ιδιότητας του πολίτη.
- Αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μορφές της συμμετοχής των νέων/παιδιών στο σχολείο και την κοινωνία.
- Αναγνωρίζουν τις αρχές της συνολικής/ολιστικής σχολικής προσέγγισης και τον ρόλο της στην προώθηση του Δημοκρατικού Πολιτισμού.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
- Διακρίνουν τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση (σε επίπεδο τάξης, σχολείου και κοινότητας) μπορεί να προωθήσει και να αναπτύξει τις Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό.
- Διαμορφώνουν μοντέλα ηγεσίας της τάξης ή του σχολείου μα βάση τις αρχές του Δημοκρατικού Πολιτισμού.
- Αξιολογούν με δομημένα εργαλεία τον βαθμό που μια σχολική κοινότητα είναι δημοκρατική και συμπεριληπτική.
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
- Επεξηγούν τις αρχές του Δημοκρατικού Πολιτισμού και της συνολικής/ολιστικής σχολικής προσέγγισης της σχολική κοινότητας και την επίδραση της εφαρμογής τους στην προώθηση της πολιτικής συμμετοχής.
- Ενσωματώνουν στα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών τις αρχές του Δημοκρατικού Πολιτισμού και το Πλαίσιο Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό συνδυάζοντας συναφείς παιδαγωγικές μεθόδους.
- Προσεγγίζουν τη σχολική ζωή και τους πυλώνες της (Διδασκαλία/Μάθηση, Ηγεσία/Σχολικό περιβάλλον και Τοπική κοινότητα/Γονείς) ως μοχλό ανάπτυξης ενός δημοκρατικού και συμπεριληπτικού σχολείου.