Παρουσίαση/Προβολή
(DI362) - Κυπαρισσία Παπανικολάου
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αφορά στην Εκπαίδευση από Απόσταση ως αυτόνομη εκπαιδευτική πρακτική αλλά και σε συνδυασμό με την πρόσωπο-με-πρόσωπο διδασκαλία σε ένα πλαίσιο μικτής μάθησης (blended learning) που ενισχύεται από ψηφιακές τεχνολογίες. Επίσης βασικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η η-μάθηση και οι παιδαγωγικές αρχές που είναι απαραίτητο να διέπουν το σχεδιασμό και την οργάνωση μαθημάτων που παρέχονται μέσω Διαδικτύου. Η η-μάθηση αξιοποιεί τις σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές δυνατότητες και το Διαδίκτυο για την διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών διδασκαλίας και επικοινωνίας. Ο παιδαγωγικός σχεδιασμός και η οργάνωση μαθημάτων με την πρακτική της σύγχρονης και ασύγχρονης η-μάθησης ή της μικτής μάθησης που αποτελεί συνδυασμό των δύο προηγούμενων μορφών η-μάθησης με την παραδοσιακή διδασκαλία, αποτελούν θέματα διεθνούς έρευνας και πρακτικής τόσο από εκπαιδευτικής όσο και τεχνολογικής άποψης.
Τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο χώρο της Εκπαίδευσης από Απόσταση προκύπτουν από μια παιδαγωγική προσέγγιση η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία για να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία. Η ένταξη σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στο χώρο της Εκπαίδευσης από Απόσταση γίνεται με γνώμονα να συμβάλλει ουσιαστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία ενισχύοντας ένα μαθητο-κεντρικό μοντέλο εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας την οικοδόμηση της γνώσης, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση των μελών της εικονικής τάξης που βρίσκονται σε διαφορετικό τόπο και τη υποστηρίζοντας τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης με κοινούς στόχους και ανάγκες που ανταλλάσσουν απόψεις, συνεργάζονται και μαθαίνουν.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε ψηφιακά εργαλεία που υποστηρίζουν ανοικτές μορφές εκπαίδευσης και ενισχύουν ένα μαθητοκεντρικό μοντέλο εκπαίδευσης από απόσταση όπως τα Συστήματα Διαχείρισης μαθημάτων/μάθησης (Learning/course management systems), τα προσαρμοστικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και τα συνεργατικά περιβάλλοντα βασισμένα σε υπολογιστή.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα