Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

2. ΟΔΟΝΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ-LAB5

(DENT148) -  Αντωνιάδου Μαρία

Περιγραφή Μαθήματος

 

Οδοντική Xειρουργική είναι ο κλάδος της Οδοντιατρικής που ασχολείται με τις επεμβάσεις στους σκληρούς οδοντικούς ιστούς και έχει στόχο την αποκατάσταση βλαβών τους από τερηδόνα, τραύμα, αποτριβή, διάβρωση κλπ, ώστε τελικά να αποκτήσουν πάλι ικανοποιητική λειτουργική ικανότητα, υγεία και αισθητική.

Η γνώση έτσι, της Οδοντικής Χερουργικής δίνει στον φοιτητή της Οδοντιατρικής την δυνατότητα να:

- αναγνωρίζει τις βλάβες των σκληρών οδοντικών ιστών και τα αίτια που τις προκάλεσαν

- αποφασίζει την χρήση επεμβατικών και προφυλακτικών μεθόδων ή συνδιασμού των, για τη πρόληψη εμφάνισης νέας βλάβης, την αποκατάσταση της βλάβης και την πρόληψη επανεμφάνισης της βλάβης.

- επιλέγει σωστά τις μεθόδους επέμβασης και αποκατάστασης των βλαβών 

- εκτελεί σωστά τις επεμβάσεις.

Την γνώση αυτή ο φοιτητής την αποκτά από:

α) την θεωρητική διδασκαλία του μαθήματος (παραδόσεις και σεμινάρια)

β) την προκλινική του εκπαίδευση (εργαστηριακή άσκηση)

γ) την κλινική του άσκηση επί ασθενών

Η θεωρητική διδασκαλία του μαθήματος έχει στόχο να γνωρίσει στον φοιτητή το γιατί, το τί και το πότε των τεχνικών και υλικών αποκατάστασης, βάσει ενός βιολογικού υπόβαθρου γνώσεων, μαζί με μια βαθύτερη γνώση της ιστορικής εμφάνισης, της εξέλιξης και της προοπτικής τους, ώστε η κλινική τους εφαρμογή να έχει κάποιο νόημα και πολλές πιθανότητες σωστής εφαρμογής.

Η εργαστηριακή άσκηση στο περιεχόμενο του μαθήματος, έχει στόχο να βοηθήσει τον φοιτητή στην εμπέδωση των θεωρητικών γνώσεων, να του γνωρίσει το πώς των τεχνικών αποκατάστασης, να του δώσει στοιχεία για να αξιολογεί και να κρίνει την ποιότητα της επέμβασής του και γενικά να τον προετοιμάσει στα προβλήματα της κλινικής πράξης.

Η κλινική άσκηση επί ασθενών, θα κάνει τον φοιτητή να αντιληφθεί την πραγματική διάσταση των προβλημάτων διάγνωσης και αντιμετώπισης των βλαβών των οδοντικών ουσιών, τον τρόπο παράκαμψης ή επίλυσής τους, με σεβασμό στον πολφό, στους υπόλοιπους ιστούς της στοματικής κοιλότητας και στην σύγκλειση, ώστε τελικά να είναι ικανός να εξατομικεύει και να διαμορφώνει ένα συνολικό σχέδιο θεραπείας, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα και τις ειδικές παραμέτρους που αφορούν τον συγκεκριμένο ασθενή.

Με βάση τους παραπάνω στόχους η εργαστηριακή άσκηση του φοιτητή καλύπτει 2 εξάμηνα άσκησής του στο εργαστήριο (4ο και 5ο εξάμηνο σπουδών). Το εργαστήριο έχει αναπτύξει ασκήσεις για όλο το περιεχόμενο της ΟΧ, με τέτοιο τρόπο ώστε, να μπορεί να παρέχει και να οικοδομεί στον φοιτητή την γνώση βήμα-βήμα, ενεργοποιόντας τον ταυτόχρονα, για να συμμετέχει ενεργά στην απόκτηση αυτής της γνώσης και να μην παραμένει απλός παρατηρητής (θεατής ή ακροατής) κάποιων γεγονότων.

 Η εργαστηριακή άσκηση του φοιτητή στο 5ο εξάμηνο θεωρείται περατωμένη, αν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς τις θεωρητικές και εργαστηριακές αξιολογήσεις και έχει περατώσει τις εργαστηριακές ασκήσεις χωρίς αδικαιολόγητες απουσίες (επιτρέπονται 2 απουσίες για σοβαρούς λόγους). 

H χρήση του υλικού που υπάρχει σε αυτήν την πλατφόρμα αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του εργαστηρίου Οδοντικής Χειρουργικής του ΕΚΠΑ και των διδασκόντων σε αυτό. Κάθε ανατύπωση, αναδημοσίευση ή χρήση του υλικού διαφορετική από αυτήν που αφορά στους στόχους αυτής της πλατφόρμας έχει νομικές κυρώσεις.

Αντωνιάδου Μαρία

Επίκουρη Καθηγήτρια

Εργαστήριο Οδοντικής Χειρουργικής

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2