Παρουσίαση/Προβολή

ΣΚΗΝΟΘΕΣΊΑ V
(DCARTS308) - Δημήτριος Νάκος
Περιγραφή Μαθήματος
H παρουσία των φοιτητριών και των φοιτητών στα μαθήματα είναι υποχρεωτική. Θα παίρνονται παρουσίες και θα επιτραπούν μέχρι 3 απουσίες στο εξάμηνο.
Περιγραφή:
Στα μαθήματα θα παρουσιαστούν οι βασικές σκηνοθετικές αρχές και τα διαφορετικά κινηματογραφικά στυλ, το καδράρισμα και το ντεκουπάζ. Επίσης, θα αναλύσουμε τον τρόπο ανεύρεσης χώρων και ηθοποιών, αλλά και τη σχέση της/ του σκηνοθέτριας/σκηνοθέτη με τους άλλους καλλιτεχνικούς συντελεστές της ταινίας. Οι εργασίες, οι ταινίες δηλαδή, θα είναι ομαδικές και το κάθε μέλος της ομάδας θα έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα προβάλλονται ταινίες που θα μάς βοηθούν να αναλύουμε τις θεματικές του κάθε μαθήματος.
- Από το σενάριο στην κινηματογράφηση. Τί οδηγίες δίνει το σενάριο στον σκηνοθέτη, τους καλλιτεχνικούς συντελεστές και τους ηθοποιούς.
- Παρουσίαση διαφορετικών στυλ κινηματογράφησης: κάμερα στο τριπόδι, κάμερα στο χέρι, χρήση μακινιστικών. Α ΜΆΘΗΜΑ.
- Παρουσίαση διαφορετικών στυλ κινηματογράφησης: κάμερα στο τριπόδι, κάμερα στο χέρι, χρήση μακινιστικών. Β ΜΆΘΗΜΑ.
- Καδράρισμα και aspect ratio. Τί επιλέγουμε να αφήσουμε εντός και τι εκτός κάδρου και ποιο μέγεθος επιλέγουμε.
- Παρουσίαση ντεκουπάζ: η σειρά των πλάνων με την οποία θα δει ο θεατής την ταινία.
- Κείμενο προθέσεων σκηνοθέτη, mood board. Τί είναι το καθένα, πώς τα φτιάχνουμε και πού μπορούνε να μάς χρησιμεύσουν.
- Ρεπεράζ: Εύρεση χώρων κινηματογράφησης. Με ποιον τρόπο οργανώνουμε το ρεπεράζ και τι πρέπει να προσέχουμε κατά το ρεπεράζ.
- Σκηνοθεσία ηθοποιών: με παραδείγματα και εργαστηριακή πρακτική άσκηση. Σμιλεύοντας τον χαρακτήρα με τα εσωτερικά και τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.
- Οργανώνοντας το γύρισμα: ρόλοι, χρόνοι, προτεραιότητες, work flow, δημιουργία break down, δημιουργία προγράμματος γυρισμάτων.
- Παραγωγή της ταινίας, κατάρτιση budget, ανάλυση αναγκών και τελικές επιλογές.
- Παραγωγή της ταινίας, κατάρτιση budget, ανάλυση αναγκών και τελικές επιλογές.
- Οργανώνοντας το post production: στάδια και προτεραιότητες.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Bordwell David- Thompson Kristin. Εισαγωγή στην Τέχνη του Κινηματογράφου, μτφρ. Κατερίνα Κοκκινίδη, εκδ. Μ.Ι.Ε.Τ. 2006
Rudolph Arnheim, To φιλμ ως τέχνη, ελλ. μετάφραση Μάκης Μωραΐτης, Καθρέφτης, Αθήνα, 2008
Στάθης Βαλούκος, Ιστορία του Κινηματογράφου, Αιγόκερως, Αθήνα, 2003
Joseph Campbell, Η δύναμη του μύθου, ελλ. μετάφραση Ελένη Παπαδοπούλου, Ιάμβλιχος, Αθήνα, 1998
Gilles Deleuze, Κινηματογράφος Ι, Η εικόνα κίνηση, ελλ. μετάφραση Μιχάλης Μάτσας, Νήσος, Αθήνα, 2009
Αντρέ Μπαζέν, Τι είναι κινηματογράφος, τ.2 Μια αισθητική του ρεαλισμού και του νεορεαλισμού, ελλ. μετάφραση Κώστας Σφήκας, Αιγόκερως, Αθήνα, 1989
Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, Η μαγική κάμερα, ελλ. μετάφραση Θόδωρος Καλλιφατίδης, Κάκτος, Αθήνα, 1989
Robert Stam, Εισαγωγή στη Θεωρία του Κινηματογράφου, ελλ.μετάφραση Κατερίνα Κακλαμάνη, επιμέλεια Εύα Στεφανή, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα, 2006
Αντρέι Ταρκόφσκι, Σμιλεύοντας τον χρόνο, ελλ. μετάφραση Σεραφείμ Βελέντζας, Νεφέλη, Αθήνα, 1987
Kristin Thompson-David Bordwell, Ιστορία του Κινηματογράφου, ελλ. μετάφραση Νίκος Λερός, Ρίτα Κολαΐτη, Πατάκη, Αθήνα, 2011
Aumont, J., Κινηματογράφος και σκηνοθεσία, Αθήνα, Πατάκης, 2009
Straus F. & Huet A., Η κατασκευή μιας ταινίας, Αθήνα, Πατάκης, 2007
Το πλάνο, μτφρ. Σωτήρης Καρκανιάς, εκδ. Πατάκη, 2003
Landau Camile – White, Tiare , 161 Μυστικά για ένα νέο κινηματογραφιστή, ελλ. μετάφραση Κατερίνα Κακλαμάνη,εκδ.Πατάκη,2008
Vincent Pinel, Το μοντάζ, ελλ. μετάφραση Αναστασία Μπαλτά, εκδόσεις Πατάκη, 2006
Judith. Weston, Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, ελλ. μετάφραση Νίκος Λερός, εκδόσεις Πατάκη, 2006
Stella Adler, H τέχνη του ηθοποιού, ελλ. μετάφραση Σύλλας Τζουμέρκας, εκδόσεις Ίνδικτος, 2007
Καλαμπάκας Ευάγγελος, Κυριακουλάκος Παναγιώτης, Η οπτικοακουστική κατασκευή, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/5709
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα