Παρουσίαση/Προβολή
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ
(DCARTS174) - Αγγελική Πούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα θέτει στο επίκεντρο την τέχνη του 20ου και του 21ου αιώνα: τα ειδικά ζητήματα που έθεσε, τις βαθιές ρήξεις που επιτέλεσε και τη σύνδεσή της με την εποχή της, συζητώντας συγχρόνως τις ρίζες της στο παρελθόν και τα ανοίγματά της προς το μέλλον. Προσεγγίζεται η ιστορία της τέχνης με βάση θεωρητικά και φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως: πώς ορίζεται σε διαφορετικό ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο η τέχνη, πώς διευρύνεται η αντίληψη του τι είναι το έργο τέχνης, πώς σχετίζονται τα μέσα επικοινωνίας και έκφρασης με τη δημιουργική διαδικασία. Η έννοια της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, η σχέση της τέχνης με το πραγματικό και με το πολιτικό, καθώς και με την τεχνολογία. Εξετάζονται τα ζητήματα στη διατομή τους με άλλα αντικείμενα και πειθαρχίες, με σκοπό την πολυπρισματική προσέγγιση της σύγχρονης τέχνης. Μελετώνται τα ποικίλα κινήματα της τέχνης του 20ου και οι τάσεις του 21ου αιώνα. Η σχέση των τεχνών μεταξύ τους και η επικοινωνία των μέσων αποτελεί και κεντρική μεθοδολογική επιλογή του μαθήματος. Η ιστορία και η θεωρία της τέχνης, πολύ περισσότερο από τρόπος μελέτης και ανάλυσης, αποτελούν πηγή έμπνευσης και εργαλείων προσωπικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ARNASON H.H., Ιστορία της σύγχρονη τέχνης, Ζωγραφική - Γλυπτική – Αρχιτεκτονική- Φωτογραφία, Επίκεντρο,Αθήνα 2006 · ARGAN G.C.,- BONITO OLIVA A., Η μοντέρνα τέχνη (1770-1970) & Τέχνη στην καμπή του 21ου αιώνα, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο · ΔΑΣΚΑΛΟΘΑΝΑΣΗΣ Ν., Ιστορία της Τέχνης 1945-1975,Futura, Αθήνα 2021 · FABUREL G., GUIU C., MERVANT – ROUX M.M., TORGUE H., WOLOSZYN P.,(επιμ.), Soundspaces, Εspaces, expériences et politiques du sonore, Presses Universitaires de Rennes, Rennes 2014. · FEENBERG A., Questioning technology, Routledge, London – New York 1999 · GRAU, O.,Virtual Art: From Illusion to Immersion, MIT Press, Cambridge, Massachusetts 2003 · FREELAND C., Μα είναι αυτό τέχνη; εισαγωγή στη θεωρία της τέχνης, μτφ. Μ. Αλμπάνη, Πλέθρον, Αθήνα 2005 · HAAR M., Το έργο τέχνης, Δοκίμιο για την οντολογία των έργων, Μτφ. Π. Ανδρικόπουλος, Scripta, Αθήνα 2001 · HEINICH N., Το παράδειγμα της σύγχρονης τέχνης, Δομές μιας καλλιτεχνικής επανάστασης, Πλέθρον, Αθήνα 2015 · LEARY T., Chaos and Cyber Culture, Ronin Publishing, Berkeley, California 1994 · ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ Θ., Όχι ακριβώς τέχνη, Πλέθρον, Αθήνα 2021 · RANCIERE J., ∆υσφορία στην αισθητική, μτφ. Θ. Συμεωνίδης, Εκκρεμές, Αθήνα 2018 · ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ Σ.,Μετέωροι χώροι της ετερότητας, Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2010 · Στάγκος Ν.,(επιμ.) Έννοιες της μοντέρνας τέχνης, Από τον φωβισμό στον μεταμοντερνισμό, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2003 |
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα