Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου II

(DCARTS109) -  Νίκος Τερζής

Περιγραφή Μαθήματος

                                                                                                                 Tristana (Bunuel, 1970)

Iστορία Παγκόσμιου Κινηματογράφου ΙΙ

 

Σκοπός του μαθήματος είναι μία εις βάθος διερεύνηση της ιστορίας του κινηματογράφου από τη δεκαετία του 1960 έως τη σύγχρονη εποχή, υπό το δημιουργικό πρίσμα του εναλλακτικού μοντάζ που αποτελεί (περισσότερο από ότι σε κάθε άλλη δυναμική τέχνη), το οργανικό, πρωταρχικό στοιχείο του κινηματογράφου. Εξετάζουμε τις αλλαγές στην αισθητική, παραγωγή, τεχνολογία του κινηματογραφικού μέσου και την εξέλιξη των κινηματογραφικών ειδών από το 1960 έως σήμερα, οι οποίες επήλθαν ως επιπτώσεις των ιστορικών, κοινωνικοικονομικών και πολιτικών συνθηκών στην παραγωγή και διανομή κινηματογραφικών ταινιών. Αναλυτικά μελετώνται η γαλλική Nouvelle Vague, το Βρετανικό Free Cinema, τα Νέα Ρεύματα στην Ευρώπη και στην Ασία (case study: Ιαπωνία), οι Νέοι Κινηματογράφοι (1958-80), το Νέο Hollywood, το Δανέζικο Dogma ’95 και οι κορυφαίοι εκπρόσωποί του, η εξέλιξη των κυριότερων κινηματογραφικών ειδών.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

  • Ιστορία Παγκόσμιου Κινηματογράφου ΙΙ

    Σκοπός του μαθήματος είναι μία εις βάθος διερεύνηση της ιστορίας του κινηματογράφου από τη δεκαετία του 1960 έως τη σύγχρονη εποχή, υπό το δημιουργικό πρίσμα του εναλλακτικού μοντάζ που αποτελεί (περισσότερο από ότι σε κάθε άλλη δυναμική τέχνη), το οργανικό, πρωταρχικό στοιχείο του κινηματογράφου.

    Το μάθημα εξετάζει τις βασικές αλλαγές στην αισθητική, παραγωγή, διανομή και τεχνολογία του κινηματογραφικού μέσου και την εξέλιξη των κινηματογραφικών ειδών από το 1950 έως το 1970 και σήμερα, οι οποίες επήλθαν ως επιπτώσεις των ιστορικών, κοινωνικοικονομικών και πολιτικών συνθηκών στην παραγωγή και διανομή κινηματογραφικών ταινιών. Αναλυτικά μελετώνται η γαλλική Nouvelle Vague, το Βρετανικό Free Cinema, τα Νέα Ρεύματα στην Ευρώπη και στην Ασία (case study: Ιαπωνία), οι Νέοι Κινηματογράφοι (1958-1980), το Νέο Hollywood, το Δανέζικο Dogma ’95 και οι κύριοι εκπρόσωποί του, η εξέλιξη των κυριότερων κινηματογραφικών ειδών.