Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδίαση και Χρήση Περιβαλλόντων η-Μάθησης

(M157) -  Αγορίτσα Γόγουλου, Μαρία Γρηγοριάδου

Περιγραφή Μαθήματος

  H ανάπτυξη του Διαδικτύου έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στο χώρο της εκπαίδευσης. Η αναγνώριση της ενεργής, αλληλεπιδραστικής και κοινωνικής φύσης της γνώσης από τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, οι τάσεις στο πεδίο του μαθησιακού σχεδιασμού καθώς και η δυνατότητα του Διαδικτύου ως πλατφόρμα υλοποίησης που επιτρέπει στους εξ αποστάσεως εκπαιδευόμενους να μαθαίνουν στο δικό τους χρόνο/τόπο, να συνευρίσκονται, να επικοινωνούν και να μαθαίνουν μέσα από τη συνεργασία και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οδηγούν στην ανάπτυξη διαδικτυακών μαθησιακών περιβαλλόντων που υποστηρίζουν την ατομική μάθηση, τη συνεργατική μάθηση, την εξατομικευμένη εξ αποστάσεως μάθηση καθώς και τη μάθηση σε κοινότητες.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Όταν θα έχετε ολοκληρώσει τις θεματικές Ενότητες του μαθήματος, θα είστε σε θέση να:

    • περιγράφετε την έννοια της Εκπαίδευσης από Απόσταση, τα κύρια χαρακτηριστικά της και τους δυνατούς τρόπους εφαρμογής της
    • διακρίνετε τις έννοιες Ανοικτή Εκπαίδευση, Εκπαίδευση από Απόσταση, Δια βίου μάθηση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Μεικτή Μάθηση, η-μάθηση
    • προσδιορίζετε τα χαρακτηριστικά των βασικών συνιστωσών (εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτής, εκπαιδευόμενος) στην η-μάθηση
    • να αναφέρετε τεχνολογίες και χαρακτηριστικά Διαδικτυακών Μαθησιακών Περιβαλλόντων
    • χρησιμοποιείτε σύγχρονα περιβάλλοντα διαχείρισης μαθημάτων/μάθησης
    • να σχεδιάζετε συνεργατικά πλαίσια μάθησης αξιοποιώντας CSCL περιβάλλοντα
    • εξηγείτε τα δομικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής ενός προσαρμοστικού μαθησιακού περιβάλλοντος και να αναφέρετε τις τεχνολογίες προσαρμογής
    • να ορίζετε και να αναγνωρίζετε το Ανοικτό Μοντέλο σε περιβάλλον η-μάθησης
    • δίνετε παραδείγματα της σύγχρονης τάσης στην ΕαΑ και στην ηλεκτρονική μάθηση
    • αναγνωρίζετε διαφορετικές μορφές και εργαλεία αξιολόγησης, και να εφαρμόζετε τις σχεδιαστικές αρχές εναλλακτικών μορφών στο πλαίσιο μαθησιακών καταστάσεων
    • σχεδιάζετε η-μαθήματα αξιοποιώντας σύγχρονα Διαδικτυακά Μαθησιακά Περιβάλλοντα

    Περιεχόμενο Μαθήματος

    • Εκπαίδευση από Απόσταση και Μεικτή Μάθηση

    • Δομές υποστήριξης της η-μάθησης και χαρακτηριστικά των βασικών δομικών στοιχείων της η- μάθησης

    • Τεχνολογίες και Μοντέλα υποστήριξης της η-μάθησης

    • Τεχνολογικά Εργαλεία Μαθησιακής Σχεδίασης και Σεναριογράφησης

    • Συστήματα Διαχείρισης Μαθημάτων/Μάθησης

    • Συνεργατική μάθηση & Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης υποστηριζόμενα από υπολογιστή (CSCL) και οργάνωση συνεργατικών δραστηριοτήτων

    • Σχεδίαση και χρήση εργαλείων επικοινωνίας με προσαρμοστικά χαρακτηριστικά

    • Περιβάλλοντα Διαχείρισης τάξης και υποστήριξης της μεικτής μάθησης

    • Η αξιολόγηση στην η-μάθηση: Μορφές και Εργαλεία

    • Αρχές Σχεδίασης Υπολογιστικών Μαθησιακών Περιβαλλόντων που Υποστηρίζουν Εναλλακτικές Μεθόδους Αξιολόγησης

    • Αρχιτεκτονική προσαρμοστικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων & Τεχνολογίες Προσαρμογής

    • Ανοικτό Μοντέλο Εκπαιδευόμενου

    • Σύγχρονες τάσεις: MOOCs, Flippedclassroom

    Βιβλιογραφία

    1. Bates, T. (2019). Teaching in a Digital Age.
    2. Keegan, D. (2000). Οι βασικές αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
    3. Race, P. (2001). 500 πρακτικές συμβουλές για την ανοικτή και ευέλικτη εκπαίδευση. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
    4. Τζιμογιάννης, A. (2017). Ηλεκτρονική Μάθηση - Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Εκδόσεις Κριτική.
    5. Αναστασιάδης, Π. (επιμ.) (2008). Η τηλεδιάσκεψη στην υπηρεσία της δια βίου μάθησης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Εκδ. Gutenberg - Χρήστος Δαρδανός.
    6. Ρετάλης, Σ. (επιμ.) (2005). Οι προηγμένες τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης. Εκδ. Καστανιώτη.
    7. Δημητριάδης, Στ., Καραγιαννίδης, Χ., Πομπόρτσης, Αν., & Τσιάτσος,Θρ. (2007). Ευέλικτη μάθηση με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Εκδ. Τζιόλα.
    8. Αβούρης, Ν., Καραγιαννίδης, Χ., & Κόμης, Β. (επιμ.) (2008). Συνεργατική Τεχνολογία, Συστήματα και Μοντέλα Συνεργασίας για Εργασία, Μάθηση Κοινότητες Πρακτικής και Δημιουργία Γνώσης. Εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα.
    9. Βεργίδης, Δ., Λιοναράκης, Α., Λυκουργιώτης, Α., Μακράκης, Β., & Ματραλής, Χ. (1999). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Θεσμοί και λειτουργίες, Τόμος Α, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
    10. Κόκκος, Α. (2005). Εκπαίδευση Ενηλίκων: Ανιχνεύοντας το πεδίο. Εκδόσεις Μεταίχμιο.
    11. Λιοναράκης, Α. (2006). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Στοιχεία Θεωρίας και Πράξης, Εκδόσεις Προπομπός.
    12. Courau, S. (2000). Τα βασικά εργαλεία του εκπαιδευτή ενηλίκων. Εκδόσεις Μεταίχμιο.

    Τρόποι αξιολόγησης

    Δραστηριότητες Εργαστηρίου

    2 Εργασίες & Ομότιμη Αξιολόγηση

     

    Διδάσκοντες - Ώρες Διδασκαλίας

    Διδάσκουσα

    Α. Γόγουλου, ΕΔΙΠ (rgog@di.uoa.gr)

    Ώρες Διδασκαλίας: Πέμπτη 18:00 - 21:00 (Εαρινό Εξάμηνο)

    Αίθουσα: Εργαστήριο PC2

     

     

    ­