Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδίαση & Υλοποίηση Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Εφαρμογών

(D225) -  Αγορίτσα Γόγουλου, Μαρία Γρηγοριάδου

Περιγραφή Μαθήματος

file.php?course=D225&id=2372 

    It takes more than engineering and visual design skill to create beautiful,

    innovative applications to facilitate effective teaching and learning.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2

  • Περιεχόμενο Μαθήματος

    1. Μάθηση, θεωρίες μάθησης, διδακτικό μοντέλο, είδη γνώσης, ταξινομία Bloom και γνωστικές διεργασίες, τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση, εκπαιδευτικές εφαρμογές / λογισμικό
    2. Βασικά στοιχεία ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών: εκπαιδευτικές προδιαγραφές, αρχιτεκτονική, διεπαφή χρήστη, παραγωγή / ομάδες εργασίας
    3.  Εκπαιδευτικές εφαρμογές  & Θεωρίες Μάθησης: Χαρακτηριστικά, Παραδείγματα, Σχεδιαστικές αρχές
      • Συμπεριφορισμός (Λογισμικό drill & practice, multimedia, tutorials)
      • Εποικοδομητισμός (Ανακαλυπτική / Διερευνητική Μάθηση, Μάθηση με Προσομοιώσεις, Project-based Learning, Μικρόκοσμοι, εργαλεία εκπαιδευτικής μοντελοποίησης)
      • Κοινωνικός Εποικοδομητισμός – Συνεργατική Μάθηση – Εργαλεία σεναριογράφησης
      • Κονστραξιονισμός (Logo-like περιβάλλοντα, εκπαιδευτική ρομποτική)
      • Κονεκτιβισμός (Web 2.0)
    4. Παιχνιδοποίηση – Εκπαιδευτικά παιχνίδια
    5. Πλαίσια σχεδιασμού (π.χ. Universal Design)
    6. Διδακτικός Σχεδιασμός (Instructional Deisgn) και Μαθησιακός Σχεδιασμός (Learning Design)
    7. Θέματα αξιολόγησης εκπαιδευτικών εφαρμογών / λογισμικού (παιδαγωγική / διδακτική θεώρηση, εργαλεία εκπαιδευτικού/εκπαιδευόμενου, τεχνολογική αξιολόγηση)
    8. Αποθετήρια εκπαιδευτικού λογισμικού και εκπαιδευτικών εφαρμογών

     

    Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης

    Εργασίες διαφορετικής βαρύτητας

    Βιβλιογραφία

    1. Γρηγοριάδου, Μ. κά. (2009). Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

    2. Δημητριάδης Στ. (2015). Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα.

    3. Κορδάκη Μ., Μάνεσης Ν. & Νταραντούμης Αθ. (2017). Μάθε Ψηφιακά… Παίζοντας Συνεργατικά. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

    4. Παναγιωτακόπουλος Χ., Πιερρακέας Χ. & Πιντέλας Π. (2003). Το εκπαιδευτικό λογισμικό και η αξιολόγησή του. Εκδόσεις Μεταίχμιο.

    5. Σολομωνίδου Χ. (2006). Νέες τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία. Εποικοδομητισμός και σύχρονα περιβάλλοντα μάθησης. Εκδόσεις Μεταίχμιο.

    6. Depover C., Karsenti Th. & Κόμης Β. (2010). Διδασκαλία με τη χρήση της τεχνολογίας. Προώθηση της μάθησης, ανάπτυξη ικανοτήτων. Εκδόσεις Κλειδάριθμος.

    7. Βοσνιάδου Στ. (2006). Σχεδιάζοντας περιβάλλοντα μάθησης υποστηριζόμενα από τις σύγχρονες τεχνολογίες. Εκδόσεις Gutenberg.

     

    Διδάσκοντες - Ώρες Διδασκαλίας

    Διδάσκοντες

    Α. Γόγουλου, ΕΔΙΠ

    Ώρες Διδασκαλία: Πέμπτη 18:00 - 21:00 (Χειμερινό Εξάμηνο)