Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη ΙΙ

(CHEM328) -  Μιχαήλ Σκούλλος, Αικατερίνη Σακελλάρη, Αγγελική Τρικαλίτη

Περιγραφή Μαθήματος

Φιλοσοφικό υπόβαθρο και ρίζες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ). Η ΕΑΑ ως νέα εκπαιδευτική πρόταση απέναντι στα αδιέξοδα της Εκπαίδευσης του 20ου αιώνα και σε σχέση με την Εκπαίδευση για Όλους (Education for All). Η αλυσίδα της περιβαλλοντικής γνώσης: επιστημονικά στοιχεία, εμπειρίες, πληροφόρηση, εμβάθυνση στις προοπτικές χρήσης και σύνθεσης, δόμηση γνώσης και παιδείας. Προσέγγιση του Ολοκληρωμένου Εκπαιδευτικού Φορέα (Whole Institute Approach). Θεματικά δίκτυα διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης. ΕΑΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Χάρτα των ελληνικών πανεπιστημίων για την ΑΑ. Έρευνα στην ΕΑΑ και ΠΕ: θεματολογία, παραδείγματα, μεθοδολογικές προκλήσεις και προοπτικές.  Στρατηγικές για την ΕΑΑ, UNECE, MSESD, Πλαίσιο UNESCO για την ΕΑΑ μετά το 2015. Δείκτες προόδου ΕΑΑ: Στατιστικά και ποιοτικά στοιχεία. Δεξιότητες εκπαιδευτικών για ΕΑΑ και συσχετισμός τους με τις επιδιωκόμενες δεξιότητες των μαθητών-φοιτητών.  Οικονομικές και κοινωνικές έννοιες και παράμετροι χρήσιμες για την ΕΑΑ: Δείκτες οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, Οικολογικοί - Πράσινοι λογαριασμοί για αποτίμηση του κεφαλαίου των φυσικών πόρων, Οικολογικό Αποτύπωμα (Ecological Footprint), Υπηρεσίες Οικοσυστημάτων (Ecosystem Services) και η αποτίμησή τους. Εργασίες σε επιλεγμένα θέματα – Παρουσίαση εργασιών. Μαθητεία σε εκπαιδευτικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022