Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Βιοστατιστική

(BIOL227) -  Γιώτα Τουλούμη, Βάνα Σύψα, Εύη Σαμόλη

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα διαπραγματεύεται

α) Εισαγωγή στις πιθανότητες,

β) Περιγραφική στατιστική,

γ) Έλεγχος υποθέσεων,

δ) Στατιστική ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων,

ε) Συσχέτιση και εξάρτιση (απλή και πολλαπλή γραμμική εξάρτηση),

ζ) Αξιολόγηση εργαστηριακών ευρημάτων.

 

Σκοπός

 H παροχή βασικών γνώσεων και εισαγωγική κατανόηση της Στατιστικής όπως εφαρμόζεται στην Βιολογία και γενικότερα στη Βιοϊατρική έρευνα.

 Στόχοι

 1.   Να γνωρίζει ο φοιτητής πού, πότε και γιατί χρησιμοποιείται η Στατιστική στην Βιοϊατρική Έρευνα.

 2.   Να μπορεί ο φοιτητής μετά το πέρας του εξαμήνου να εφαρμόζει απλές στατιστικές δοκιμασίες.

 Ειδικότερα:

         2.1.  Να μπορεί να εφαρμόζει t-test (για παρατηρήσεις με ή χωρίς αντιστοιχία).

         2.2.  Να υπολογίζει όρια αξιοπιστίας μέσης τιμής, διαφοράς μέσων τιμών και αναλογίας.

         2.3   Να εφαρμόζει ANOVA

         2.4   Να κατανοεί την σημασία της απλής γραμμικής εξάρτησης (παλινδρόμησης)

         2.5.  Να εφαρμόζει Χ2 ως κριτήριο συσχετίσεως ποιοτικών χαρακτηριστικών, ετερογένειας, διαφοράς 2 αναλογιών, Χ2 κατά ζεύγη και καλής εφαρμογής.

         2.6  Να εφαρμόζει μη παραμετρικές δοκιμασίες

         2.7  Να κατανοεί τη σημασία του παραμετρικού και μη παραμετρικού συντελεστή συσχέτισης.

3.  Να κατανοεί και να μπορεί να κρίνει τα αποτελέσματα στατιστικής ανάλυσης που αναφέρονται σε επιστημονικές δημοσιεύσεις

Ειδικότερα, να μπορεί να κατανοήσει την σημασία:

3.1 της στατιστικής σημαντικότητας.

3.2 της εκτίμησης παραμέτρων μέσω διαστημάτων εμπιστοσύνης

3.3  των τυχαίων και συστηματικών σφαλμάτων

            3.4 των σφαλμάτων τύπου Ι και τύπου ΙΙ

            3.5 τις έννοιες της ειδικότητας, της ευαισθησίας και της θετικής διαγνωστικής αξίας.

4.       Να αναγνωρίζει πότε χρειάζεται πιο πολύπλοκη στατιστική ανάλυση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012