Παρουσίαση/Προβολή
Executive MBA: Έρευνα Αγοράς
(BA315) - Ανδρέας Ευαγγελάτος
Περιγραφή Μαθήματος
ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Περιγραφή:
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η παροχή, η κατανόηση και η αξιοποίηση από τους εκπαιδευόμενους των γνώσεων που απαιτούνται και αφορούν τον τρόπο με τον οποίο τα στελέχη μίας επιχείρησης συλλέγουν τις κατάλληλες πληροφορίες, τις επεξεργάζονται προκειμένου να πάρουν μια σειρά κρίσιμων αποφάσεων σχετικά με τα προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης, τους ανταγωνιστές, τους καταναλωτές, την αγορά, τις οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς και κάθε τι που ενδεχόμενα επηρεάζει την επιχείρηση. Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές όλα τα στάδια της διαδικασίας της έρευνας αγοράς, τους διαφορετικούς τύπους ερευνών αγοράς, καθώς και τις τεχνικές και μεθόδους που εφαρμόζονται στη διαδικασία ανάλογα με το πρόβλημα που επιχειρείται ν’ αντιμετωπιστεί. Τέλος, με το συγκεκριμένο μάθημα σκοπεύουμε στην παροχή στους φοιτητές αφενός του θεωρητικού πλαισίου που συνοδεύει την Έρευνα Αγοράς, και το οποίο συνδέεται με τη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας, και αφετέρου στον εξοπλισμό τους με τις πρακτικές δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να συμμετέχουν στην διαδικασία υλοποίησης μιας Έρευνας Αγοράς.
Περιεχόμενα:
Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα εξής:
- Ρόλος και περιεχόμενο της Έρευνας Αγοράς.
- Διαδικασία της Έρευνας Αγοράς.
- Πηγές δεδομένων (δευτερογενή και πρωτογενή δεδομένα)
- Ποιοτική Έρευνα
- Ποσοτική Έρευνα/Μέτρηση/Κλίμακες
- Ερωτηματολόγια/Σχεδιασμός
- Δειγματοληψία
- Τεχνικές συλλογής δεδομένων
- Ανάλυση δεδομένων/Στατιστικές τεχνικές
- Παρουσίαση ευρημάτων
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να :
- Αναγνωρίζουν τα διάφορα προβλήματα της επιχείρησης που μπορούν ν' αντιμετωπιστούν από την Έρευνα Αγοράς.
- Ορίζουν σωστά το διοικητικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, και να θέτουν τα κατάλληλα ερευνητικά ερωτήματα, ώστε εν συνεχεία ν' απαντηθούν με την βοήθεια Έρευνας Αγοράς.
- Επιλέγουν τον κατάλληλο τύπο της Έρευνας Αγοράς, για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.
- Αξιολογούν τα υπάρχοντα δευτερογενή δεδομένα, και να εκτιμούν την αναγκαιότητα συλλογής πρωτογενών δεδομένων.
- Αξιολογούν τα εργαλεία που μπορούν να επιλεγούν με βάση την μορφή και τον τύπο της Έρευνας Αγοράς που έχει επιλεγεί.
- Αξιολογούν την καταλληλότητα του σχεδιασμού μιας προτεινόμενης διαδικασίας Έρευνας Αγοράς για την επίλυση του προβλήματος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.
- Κατανοούν τις μεθόδους συλλογής δεδομένων που εφαρμόζονται σε μια διαδικασία Έρευνας Αγοράς, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται, καθώς και την καταλληλότητα τους.
- Κατανοούν την χρήση ερωτήσεων στα πλαίσια ενός ερωτηματολογίου, τις κλίμακες που χρησιμοποιούνται, καθώς και τις μεθόδους ποσοτικοποίησης των απαντήσεων, και να μπορούν να προτείνουν αλλαγές/βελτιώσεις.
- Αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τις μεθόδους ανάλυσης δεδομένων που χρησιμοποιούνται σε μία Έρευνα Αγοράς, για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων.
- Αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα ευρήματα μιας Έρευνας Αγοράς, διακρίνοντας την στρατηγική σημασία των αποτελεσμάτων.
- Με βάση τα ευρήματα της Έρευνας Αγοράς, προτείνουν τροποποιήσεις και αλλαγές στις ακολουθούμενες διαδικασίες και πολιτικές στην επιχείρηση.
Βιβλιογραφία:
Ελληνόγλωσση
- Σταθακόπουλος, Β., (2018), Μέθοδοι Έρευνας Αγοράς, Εκδόσεις UNIBOOKS, Αθήνα.
- Schindler, P., S., (2019), Μέθοδοι έρευνας για τις επιχειρήσεις, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ, Αθήνα
- Σιώμκος, Γ., Μαύρος Δ., (2015), Έρευνα Αγοράς, Εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα.
Ξενόγλωσση
- Berengueres J. and Sandell, M., (2019), Introduction to Data Visualization & Storytelling: A Guide for the Data Scientist, Independently Published.
- Kumar, V., Leone, R. P., Aaker D. A., and Day G. S., (2020), Marketing Research, Publisher Wiley.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα