Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Executive MBA: Στρατηγική Επιχειρήσεων

(BA304) -  Κωνσταντίνος Κωστόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Περιγραφή:

Ο σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των διαδικασιών ανάπτυξης στρατηγικής εστιάζοντας αρχικά στην ανάλυση του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στη συνέχεια, εξετάζεται η διαδικασία διαμόρφωσης στρατηγικής περιγράφοντας  ανταγωνιστικές και εταιρικές στρατηγικές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε σύγχρονα ζητήματα στρατηγικών αμφιδεξιότητας και καινοτομίας, εξαγορών και συγχωνεύσεων, καθώς και στρατηγικών διεθνοποίησης. Επιπροσθέτως, μελετάται η διαδικασία υλοποίησης διαφορετικών τύπων στρατηγικής αναλύοντας θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, οργανωσιακού σχεδιασμού και δομών ως μηχανισμοί που μας επιτρέπουν να αποκομίσουμε οφέλη και αξία από τις στρατηγικές μας επιλογές.

Περιεχόμενα:

  1. Στρατηγική διοίκηση και στρατηγική ανταγωνιστικότητα.
  2. Η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.
  3. Το εσωτερικό περιβάλλον: Πόροι, ικανότητες, και οι πηγές του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
  4. Ανταγωνιστικές στρατηγικές.
  5. Εταιρικές στρατηγικές.
  6. Εταιρική διακυβέρνηση.
  7. Οργανωσιακός σχεδιασμός και οργανωτικές δομές για την υλοποίηση στρατηγικών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να :

  • Αξιολογούν το ρόλο και την αξία της στρατηγικής διοίκησης για την επίτευξη υψηλής ανταγωνιστικότητας και μακροπρόθεσμης απόδοσης.
  • Χρησιμοποιούν τις διαδικασίες ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης με τη χρήση διαφορετικών μοντέλων και εργαλείων.
  • Ερμηνεύουν τις διαφορετικές διαστάσεις του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και τη σημασία της αλληλεπίδρασης του με το εξωτερικό περιβάλλον.
  • Εξετάζουν τις διαφορετικές επιλογές διαμόρφωσης επιτυχημένων ανταγωνιστικών στρατηγικών που επιτρέπουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης κερδοφορίας.
  • Κατανοούν τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας εταιρικών στρατηγικών και τη σημασία τους για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της επιχείρησης

Βιβλιογραφία:

Ελληνόγλωσση:

  1. Dess, G., McNamara, G., Eisner, A., Lee, S-H., (2019). Στρατηγική διοίκηση: Θεωρία και εφαρμογές, 9η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα.
  2. Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D., Regner, P., (2016). Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, 2η έκδοση, Εκδόσεις Κριτική.
  3. Rothaermel, F. (2017). Στρατηγικό μάνατζμεντ, Εκδόσεις Rosili.
  4. Thompson, A., Peteraf, M., Gamble, J., Strickland, A., (2017). Σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής των επιχειρήσεων: Η αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, Εκδόσεις Utopia.
  5. Γεωργόπουλος, N., (2013). Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου.
  6. Παπαδάκης, Β., (2016). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Διεθνής και Ελληνική Εμπειρία, Εκδόσεις Μπένου.

Ξενόλωσση:

  1. Hill, C. W. L., Jones, G. R., Schilling, M. A., (2020). Strategic Management: An Integrated Approach, 13th Edition, Cengage Learning. 
  2. Hitt, M. A., Ireland, R. D., Hoskisson, R. E., (2020). Strategic Management: Competitiveness and Globalization, 13th Edition, Cengage Learning.
  3. Thompson, A., Peteraf, M. A., Gamble, J. E., Strickland III, J. Jr., (2022) Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage, 23rd edition, McGraw-Hill.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 1 Αυγούστου 2023