Παρουσίαση/Προβολή
Executive MBA: Στρατηγική Επιχειρήσεων
(BA304) - Κωνσταντίνος Κωστόπουλος
Περιγραφή Μαθήματος
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή:
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των διαδικασιών ανάπτυξης στρατηγικής εστιάζοντας αρχικά στην ανάλυση του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στη συνέχεια, εξετάζεται η διαδικασία διαμόρφωσης στρατηγικής περιγράφοντας ανταγωνιστικές και εταιρικές στρατηγικές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε σύγχρονα ζητήματα στρατηγικών αμφιδεξιότητας και καινοτομίας, εξαγορών και συγχωνεύσεων, καθώς και στρατηγικών διεθνοποίησης. Επιπροσθέτως, μελετάται η διαδικασία υλοποίησης διαφορετικών τύπων στρατηγικής αναλύοντας θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, οργανωσιακού σχεδιασμού και δομών ως μηχανισμοί που μας επιτρέπουν να αποκομίσουμε οφέλη και αξία από τις στρατηγικές μας επιλογές.
Περιεχόμενα:
- Στρατηγική διοίκηση και στρατηγική ανταγωνιστικότητα.
- Η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.
- Το εσωτερικό περιβάλλον: Πόροι, ικανότητες, και οι πηγές του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
- Ανταγωνιστικές στρατηγικές.
- Εταιρικές στρατηγικές.
- Εταιρική διακυβέρνηση.
- Οργανωσιακός σχεδιασμός και οργανωτικές δομές για την υλοποίηση στρατηγικών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση να :
- Αξιολογούν το ρόλο και την αξία της στρατηγικής διοίκησης για την επίτευξη υψηλής ανταγωνιστικότητας και μακροπρόθεσμης απόδοσης.
- Χρησιμοποιούν τις διαδικασίες ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης με τη χρήση διαφορετικών μοντέλων και εργαλείων.
- Ερμηνεύουν τις διαφορετικές διαστάσεις του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και τη σημασία της αλληλεπίδρασης του με το εξωτερικό περιβάλλον.
- Εξετάζουν τις διαφορετικές επιλογές διαμόρφωσης επιτυχημένων ανταγωνιστικών στρατηγικών που επιτρέπουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης κερδοφορίας.
- Κατανοούν τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας εταιρικών στρατηγικών και τη σημασία τους για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της επιχείρησης
Βιβλιογραφία:
Ελληνόγλωσση:
- Dess, G., McNamara, G., Eisner, A., Lee, S-H., (2019). Στρατηγική διοίκηση: Θεωρία και εφαρμογές, 9η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα.
- Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D., Regner, P., (2016). Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, 2η έκδοση, Εκδόσεις Κριτική.
- Rothaermel, F. (2017). Στρατηγικό μάνατζμεντ, Εκδόσεις Rosili.
- Thompson, A., Peteraf, M., Gamble, J., Strickland, A., (2017). Σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής των επιχειρήσεων: Η αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, Εκδόσεις Utopia.
- Γεωργόπουλος, N., (2013). Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου.
- Παπαδάκης, Β., (2016). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Διεθνής και Ελληνική Εμπειρία, Εκδόσεις Μπένου.
Ξενόλωσση:
- Hill, C. W. L., Jones, G. R., Schilling, M. A., (2020). Strategic Management: An Integrated Approach, 13th Edition, Cengage Learning.
- Hitt, M. A., Ireland, R. D., Hoskisson, R. E., (2020). Strategic Management: Competitiveness and Globalization, 13th Edition, Cengage Learning.
- Thompson, A., Peteraf, M. A., Gamble, J. E., Strickland III, J. Jr., (2022) Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage, 23rd edition, McGraw-Hill.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 1 Αυγούστου 2023
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα