Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ολοκληρωμένο Μάρκετινγκ Επικοινωνιών

(BA223) -  Εύη Δεκούλου

Περιγραφή Μαθήματος

«Ολοκληρωμένo Μάρκετινγκ Επικοινωνιών». To παρόν μάθημα επιδιώκει να
εξοικειώσει τους φοιτητές με τα εργαλεία και τις στρατηγικές της Ολοκληρωμένης
Επικοινωνίας Μάρκετινγκ (ΟΕΜ), ενός καινοτόμου τρόπου στρατηγικής σκέψης που
έχει σαν στόχο να διαμορφώσει μία ισχυρή και συνεπή οργανωσιακή εικόνα και
φήμη, και να δομήσει αποτελεσματικές και μακροχρόνιες σχέσεις με όλες τις ομάδες
των ενδιαφερόμενων μερών. Επεξηγούνται η έννοια, τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος
της ΟΕΜ στη λειτουργία των σύγχρονων οργανισμών, και αναλύονται η διαδικασία
και τα στάδια που απαιτούνται για την κατάρτιση και την υλοποίηση ενός
ολοκληρωμένου πλάνου στρατηγικής επικοινωνίας. Παρουσιάζονται διεξοδικά τα
πολυάριθμα εργαλεία προβολής που διαθέτει ένας σύγχρονος οργανισμός
(διαφήμιση, προώθηση πωλήσεων, δημόσιες σχέσεις, δημοσιότητα, άμεσο
μάρκετινγκ, μάρκετινγκ εκδηλώσεων, ιογενές μάρκετινγκ, προσωπική πώληση) τόσο
σε offline όσο και online περιβάλλον, και επεξηγείται η συνεισφορά του κάθε
εργαλείου στην επίτευξη αποτελεσματικής οργανωσιακής επικοινωνίας και τη
βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας. Το περιεχόμενο του μαθήματος
ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των μεθόδων μέτρησης της
αποτελεσματικότητας προγραμμάτων ολοκληρωμένης επικοινωνίας και την
ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑΣ

    Τηλέφωνο: +30 2310 992075 Κιν: +30 6988 289894

    Viber / What's up: +35 7 96243362

    email: dekouloue@ba.uoa.gr / dekoulou@jour.auth.gr / evidekoulou@gmail.com

    skype name: evidekoulou

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Στόχος του παρόντος μαθήματος είναι να:

    • εξοικειώσει τους φοιτητές με τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας Μάρκετινγκ (ΟΕΜ),
    • αναλύσει τον ρόλο, τις λειτουργίες και τις δραστηριότητες της ΟΕΜ στη σύγχρονη πολιτιστική, αθλητική και πολιτική πραγματικότητα,
    • αναδείξει τη σημασία της στρατηγικής προσέγγισης και να αναλύσει τις αρχές του στρατηγικού σχεδιασμού στην ΟΕΜ,
    • βοηθήσει τους/ις φοιτητές/ριες να αναπτύξουν κριτική σκέψη και δεξιότητες απαραίτητες για τη διάγνωση, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων πολιτιστικού, αθλητικού και πολιτικού μάρκετινγκ,

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του συγκεκριμένου μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

    • κατανοήσει σε βάθος τον διευρυμένο ρόλο που διαδραματίζει η ΟΕΜ στη σύγχρονη πολιτιστική, αθλητική και πολιτική πραγματικότητα,
    • κατανοήσει την έννοια της στρατηγικής επικοινωνίας και τα απαραίτητα στάδια για τον σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου πλάνου στρατηγικής επικοινωνίας,
    • εξασκηθεί στην εφαρμογή στρατηγικών ΟΕΜ σε πραγματικές μελέτες περίπτωσης,
    • κατανοήσει τα πολυάριθμα εργαλεία προβολής που διαθέτει ένας σύγχρονος οργανισμός (διαφήμιση, προώθηση πωλήσεων, δημόσιες σχέσεις, δημοσιότητα, άμεσο μάρκετινγκ, μάρκετινγκ εκδηλώσεων, ιογενές μάρκετινγκ, προσωπική πώληση) τόσο σε offline όσο και online περιβάλλον,
    • κατανοήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία μίας επικοινωνιακής στρατηγικής μάρκετινγκ,
    • πειραματιστεί με τη διαδικασία επιλογής διαφημιστικών μέσων (media planning) και εργαλείων προβολής.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ Επικοινωνιών

    • Εισαγωγικά – Περιεχόμενο & Διοικητικές Λεπτομέρειες Μαθήματος
    • Βασικές Έννοιες & Ορισμοί
    • Ο Ρόλος του Μάρκετινγκ
    • Μείγμα Μάρκετινγκ
    • Μείγμα Προβολής

    Ο Ρόλος των ΟΕΜ στη Διαδικασία του Μάρκετινγκ

    Η Διαδικασία της Επικοινωνίας Μάρκετινγκ

    Δημιουργική Στρατηγική

    • Σχεδιασμός & Ανάπτυξη
    • Υλοποίηση & Αξιολόγηση

    Σχεδιασμός & Στρατηγική Μέσων

    Διαφήμιση

    Δημόσιες Σχέσεις & Δημοσιότητα

    Άμεσο Μάρκετινγκ

    Προώθηση Πωλήσεων

    Διαδικτυακή Επικοινωνία

    Χορηγία

    Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

    Μέτρηση Αποτελεσματικότητας Προγράμματος ΟΕΜ

    Ηθικά Ζητήματα ΟΕΜ

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Andrews, J. (2022). Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, Αθήνα: Broken Hill Publishers Ltd
    • Shank, M.D. & Lyberger, M.R. (2022). Sports Marketing: A Strategic Perspective, 6th edition, Routledge.
    • Lees-Marshment, J., Conley, B., Elder, E., Pettitt, R., Raynauld, V. & Turcotte, A. (2019). Political Marketing Principles and Applications, 3rd edition, Routledge.
    • O'Reilly , D., Rentschler , R. & Kirchner, T.A. (2013). The Routledge Companion to Arts Marketing, Routledge.

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

    • Journal of Marketing Communications
    • International Journal of Marketing and Communication Studies
    • Journal of Marketing Management
    • Journal of Advertising
    • Journal of Advertising Research
    • International Journal of Advertising
    • International Journal of Sports Marketing
    • Journal of Political Marketing
    • Journal of Cultural MarketingStrategy
    • Arts Marketing: An International Journal

    ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    • Διαλέξεις
    • Βιντεοδιαλέξεις
    • Σεμινάρια
    • Μελέτες Περίπτωσης
    • Ομαδικές Ασκήσεις
    • Καλεσμένοι Ομιλητές

    ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

    • Υποβολή γραπτής εργασίας & προφορική παρουσίαση: Η εργασία στηρίζεται σε μία πραγματική μελέτη περίπτωσης που επιλέγουν οι φοιτητές → (80%)
    • Συμμετοχή στις συζητήσεις / Εβδομαδίαιες ασκήσεις → (20%)