Παρουσίαση/Προβολή
Οικονομικά των Επιχειρήσεων
(BA121) - Γεώργιος Σφακιανάκης
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα επικεντρώνεται στην εφαρμογή των οικονομικών αρχών και μεθοδολογιών για τη λήψη αποφάσεων μέσα στην επιχειρηματική μονάδα και επιδιώκει να αποδελτιώσει κανόνες και αρχές στις οποίες βασίζεται ην επίτευξη των επιθυμητών στόχων που θέτει η διοικητική ομάδα. Η μελέτη της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, της τεχνικής διάρθρωσης του κόστους και της τιμολόγησης προϊόντων αποτελούν το βασικό περιεχόμενο της οικονομικής των επιχειρήσεων. Η σύνθεση και των τριών αυτών πλευρών της δραστηριότητας των οικονομικών μονάδων και η ένταξή τους σε μια διαχρονική προοπτική, επιτρέπουν να προσεγγισθούν με επιστημονικό τρόπο τα πιο σοβαρά ζητήματα της που εντάσσονται στη λεγόμενη στρατηγική των επιχειρήσεων. Το αντικείμενο της οικονομικής των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα ευρύ και επεκτείνεται σε αντικείμενα, όπως είναι η οικονομική ανάλυση, η βιομηχανική οργάνωση, η λογιστική, η χρηματοοικονομική και το μάρκετινγκ. Υπάρχουν οικονομικά θέματα που είναι σημαντικά για τους διαχειριστές των παραπάνω αντικειμένων, ενώ η κάθε απόφαση θα είναι καλύτερη όταν η οικονομική διάσταση του κάθε προβλήματος γίνεται ξεκάθαρα κατανοητή. Το μάθημα περιλαμβάνει (μεταξύ άλλων): τις βασικές έννοιες / αρχές της οικονομικής, τη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, την ανάλυση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (βασικές έννοιες – το πλαίσιο PESTLE), τη λειτουργία της αγοράς, την ανάλυση της έννοιας της ελαστικότητας, την ανάλυση τους κόστους (κόστος ευκαιρίας - κατηγορίες κόστους / κέρδους, παραγωγή και κόστος), την ανάλυση της απόφασης της επιχείρησης για το συνδυασμό συντελεστών παραγωγής (μακροχρόνιο μέσο κόστος - αποδόσεις κλίμακας), τον τρόπο λήψης των αποφάσεων των καταναλωτών, τις αποτυχίες της αγοράς και την ανάλυση ευημερίας, μία εισαγωγή στις δομές (μορφές) αγοράς (Τέλειος ανταγωνισμός, Μονοπώλιο, Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός, Ολιγοπώλιο και στοιχεία Θεωρίας Παιγνίων), τους επιχειρηματικούς στόχους και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων (εταιρική στρατηγική – τιμολογιακές στρατηγικές), μία εισαγωγή στις Χρηματοπιστωτικές Αγορές (χρονική αξία του χρήματος – εισαγωγή στη Διαχείριση κινδύνου και την αξιολόγηση περιουσιακών στοιχείων) και μία εισαγωγική ανάλυση των Χρηματοπιστωτικών Τεχνολογιών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα