Παρουσίαση/Προβολή
Σχεσιακές και μετανθρωπιστικές προσεγγίσεις στην αρχαιολογία
(ARCH950) - Γεώργιος Βαβουρανάκης
Περιγραφή Μαθήματος
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 4 Απριλίου 2022
-
Βιβλιογραφία
DeLanda, M. 2016. Assemblage theory. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gell, A. 1998. Art and Agency: An Anthropological Theory. Oxford: Oxford University Press.
Harris, O. and C. Cipolla, 2017. Archaeological theory in the new millennium. Introducing current perspectives. London and New York: Routledge.
Hodder, I. 2012. Συνύφανση. Μια αρχαιολογία των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων (μετάφραση N. Κούρκουλος). Αθήνα: Εκδόσεις του 21ου.
Ingold, T. 2011. Being alive. Essays on movement, knowledge and description. London and New York: Routledge.
Knappett, C. 2005. Thinking through material culture. An interdisciplinary perspective. Philadelphia: Pennsylvania University Press.
Latour, B. 2005. Reassembling the Social – An Introduction to Actor-Network-Theory. Oxford: Oxford University Press.
Malafouris, L. 2013. How things shape the mind. A theory of material engagement. Cambridge MA: The MIT Press.
Mauss, M. 1999. Το δώρο: Μορφές και λειτουργίες της ανταλλαγής στις αρχαϊκές κοινωνίες (μετάφραση Ά. Σταματοπούλου-Παραδέλλη). Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Olsen, B., M. Shanks, T. Webmoor, C. Witmore 2012. Archaeology. The discipline of things. Berkeley and Los Angeles: University of California Press.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Οι συμμετέχουσες-οντες επιλέγουν συγκεκριμένα θεωρητικά έργα και αναλαμβάνουν να τα παρουσιάσουν και να διευθύνουν τη σχετική συζήτηση της ομάδας η οποία αφορά κατά το ήμισυ τις ιδέες και έννοιες που αναπτύσσονται στο εκάστοτε έργο και κατά το ήμισυ αρχαιολογικά παραδείγματα εφαρμογής αυτών των θεωρητικών κατευθύνσεων.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Οι συμμετέχουσες-οντες γράφουν τέσσερις εργασίες με αρχαιολογικά παραδείγματα θεωρητικών προσεγγίσεων που αναλύονται στο μάθημα: Τρεις μικρές εργασίες (1000 λέξεις) και μία μεγαλύτερη (3500 λέξεις). Είναι δυνατόν να χρηιμοποιηθούν τα ίδια παραδείγματα για διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις καθώς και να επαναληφθεί μία θεωρητική προσέγγιση στη μεγαλύτερη εργασία, αλλά δεν πρέεπι να επαναληφθεί η ίδια προσέγγιση με το ίδιο παράδειγμα. υποχρεωτική η προφορική παρουσίαση της μεγάλης εργασίας
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα