Παρουσίαση/Προβολή
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(ΝΥ09) - Χαρά Ντρίνια, Μάρλεν Μούλιου, Γιώργος Λύρας, Μαρία Ψυχογιού
Περιγραφή Μαθήματος
Τα μουσεία, ως φορείς που συλλέγουν, επιμελούνται, ερμηνεύουν και εκθέτουν τον υλικό πολιτισμό και τη μνήμη κάθε κοινωνίας, αποτελούν συνεκτικό πεδίο συνάντησης πολλών επιστημών (αρχαιολογίας, ιστορίας, κοινωνικής ανθρωπολογίας, ψυχολογίας, παιδαγωγικής, φιλοσοφίας, κ.ά.). Παράλληλα, ο τρισδιάστατος κόσμος των αντικειμένων τους, με τους χωρικούς όσο και νοηματικούς συσχετισμούς που δημιουργούν, αποτελεί ιδανικό πεδίο προσωπικής αναζήτησης και εξέλιξης για κάθε άτομο ή ομάδα με στόχο την αποτελεσματική εξατομικευμένη μάθηση, την απόκτηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών, την παραγωγή νοήματος, τη διαμόρφωση πολιτισμικών αξιών, τη ψυχαγωγία, την ανάπτυξη της έρευνας και της δημιουργικής έκφρασης.
Τα μουσεία ανταποκρινόμενα στην ευρεία εκπαιδευτική και κοινωνική τους αποστολή, που στοχεύει στην ουσιαστική κατανόηση του κόσμου και στην ποιοτική αλλαγή της ζωής των πολιτών, αξιοποιούν σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις για τη μάθηση και την προοδευτική εκπαίδευση και υλοποιούν πληθώρα δράσεων για διαφορετικές ομάδες στόχευσης (με κυρίαρχη τα παιδιά και τις σχολικές ομάδες). Έχουν, δε, εμπράκτως αποδείξει, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, ότι αποτελούν βασικούς συν-εταίρους της επίσημης και τυπικής εκπαίδευσης για την παραγωγή εναλλακτικών εκπαιδευτικών εφαρμογών και εμπειριών με αφετηρία (αλλά όχι και «τερματικό σταθμό») τη θεματολογία που προσφέρουν τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της α’βάθμιας και β’βάθμιας εκπαίδευσης.
Το μάθημα της μουσειοπαιδαγωγικής θέτει ως στόχο κατάρχην την εξοικείωση των φοιτητών με τη θεωρία και την πράξη της μουσειακής εκπαίδευσης. Παράλληλαστοχεύει στην καλλιέργεια των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάσουν εκπαιδευτικές δράσειςσε μουσεία και χώρους πολιτιστικής αναφοράς για διαφορετικές ομάδες κοινού, όσο και να σχεδιάσουν συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό στο πλαίσιο των δράσεων αυτών.
Η δομή του μαθήματος αρθρώνεται στη βάση των θεματικών που θα παρουσιαστούν σε κάθε μία από τις διδακτικές ενότητες.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 14 Μαρτίου 2017
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα