Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ (NY13)

(ARCH556) -  Μαρία Μούλιου

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αυτό έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της επικοινωνίας των μουσείων και συναφών πολιτιστικών οργανισμών, τόσο από θεωρητική όσο και από πρακτική άποψη. Μέσα από την εξέταση των παραγόντων που καθορίζουν την επικοινωνιακή διάσταση πολιτιστικών οργανισμών και την ανάλυση των επικοινωνιακών μέσων και παραμέτρων προσεγγίζεται το ζήτημα της οργάνωσης της επικοινωνιακής πολιτικής. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις διαφορετικές ομάδες κοινού και στη σημασία των ερευνών κοινού και της αξιολόγησης για την κατανόησή τους. Επίσης, εξετάζεται η βελτίωση των επικοινωνιακών εφαρμογών και διαδικασιών και παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα από την πράξη. Τέλος, αναλύεται η σημασία του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων για την επίτευξη των στόχων επικοινωνίας.

 

ΣΤΟΧΟΙ

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με την έννοια της πολιτιστικής επικοινωνίας, όπως αυτή εφαρμόζεται σε μουσεία και συναφείς πολιτιστικούς οργανισμούς. Επιπλέον, στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων για πολιτιστικούς οργανισμούς, αλλά και η αναγνώριση της σημασίας των ερευνών κοινού και άλλων επικοινωνιακών στρατηγικών (σχέση με ΜΜΕ, παραδείγματα επικοινωνίας μεταξύ φορέων, δημιουργία δικτύων, κ.λπ.).

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  • Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν:
  • Να γνωρίζουν διαφορετικές μορφές άμεσης και έμμεσης επικοινωνίας
  • Να αντιλαμβάνονται την ανάγκη προσέγγισης διαφορετικών ομάδων κοινού και τους τρόπους για να το επιτύχουν
  • Να κατανοούν τη συμβολή συγκεκριμένων επικοινωνιακών στρατηγικών στη διαμόρφωση της επικοινωνιακής πολιτικής, αλλά και της γενικότερης εικόνας κάθε πολιτιστικού οργανισμού,
  • Να σχεδιάζουν και να αναπτύσουν συγκεκριμένες μεθόδους μελέτης του κοινού (αξιολόγησης)
  • Να χαράσσουν την επικοινωνιακή πολιτική μουσείων και συναφών πολιτιστικών οργανισμών

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015