Μάθημα : ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ
Κωδικός : SOCTHEOL265
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ - ῬΗΜΑΤΟΣ"
Στην σλαβική Παράδοση (που βίωσα εσχάτως στη μαρτυρική ιδίως για τους Ορθοδόξους Πολωνία) την πλέον ενεργειακή "λαμπριάτικη" Νύκτα του Χρόνου, στη Λειτουργία της Αναστάσεως, το καταπληκτικό Προοίμιο του Κατά Ιωάννη, το Ποίημα "Εν Αρχή Λόγος" διαβάζεται σε πολλές γλώσσες. Μάλιστα μετά από κάθε στίχο, "κτυπά η Καμπάνα" (της κρίσης και της χαράς). Μάλιστα στην Μικρά Ασία αντί να επαναλαμβάνουν καθημερινά την Ευχή (Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με) για να γευθούν τη δύναμη του Ονόματος και να αποκρούσουν οτιδήποτε σατανικό στο Νου και την Καρδιά τους, επαναλάμβαν το "Εν Αρχή ο Λόγος..." Στην ελλαδική Παράδοση διαβάζεται σε πολλές Γλώσσες στον Εσπερινό της Αγάπης (την Κυριακή του Πάσχα το απόγευμα με την παρουσία συνήθως ελάχιστων "πιστών") ο Επίλογος του Κατά Ιωάννη, και η κατάφαση του Κυρίου στην Έρευνα κάθε δύσπιστου Θωμά (= Δίδυμου). Είναι σημαντικό ότι ο Ιησούς ακόμη και μετά την Ανάσταση, κουβαλά στο ένδοξο Σώμα, το Τραύμα Του στην πλευρά (από την οποία και η Νέα Εύα) και καλεί να αγγίξουμε το Τραύμα ως Ζωοδόχο Πηγή για να συνειδητοποιήσουμε ότι είναι αληθινός! Κατόπιν ο "τραυματισμένος" Αναστάς απευθύνεται στον Πέτρο με το ερώτημα "Με Αγαπάς/Με φιλείς;". Πλέον η επιστημονική Αναζήτηση αποκτά νόημα όταν συνοδεύεται από την Αγάπη! Σημειώστε ότι στη σλαβική Παράδοση ψάλλουν όλοι μαζί (αν και πολυφωνικά), οι ιερείς φορούν το ίδιο χρώμα κι ο Επίσκοπος δεν κάθεται σε Θρόνο αλλά στέκεται ανάμεσα στους Πιστούς στο Κέντρο, πριν εισέλθει με τη Μικρά Είσοδο στο Ιερό. Στους Κατανυκτικούς Εσπερινούς διαβάζουν τις περικοπές των Ευαγγελίων που αναφέρονται στα Πάθη του Κυρίου.