Μάθημα : Μουσική Ανάλυση I – Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης
Κωδικός : MUSIC191
Άλλη μία αναβολή παράδοσης (και ένα διαφαινόμενο πρόβλημα)
Δυστυχώς, έχω να σας ενημερώσω ότι και την προσεχή Παρασκευή (30 Μαρτίου) δεν θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε τις παραδόσεις μας λόγω νέας διήμερης κατάληψης του κτηρίου. Θα επανέλθουμε επομένως μετά τις γιορτές, με την ελπίδα ότι θα καταφέρουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο.
Πρέπει, ωστόσο, να σας ενημερώσω εγκαίρως και υπεύθυνα ότι η κατάσταση είναι ήδη οριακή: ο ισχύων νόμος 4009 / 2011, άρθρο 33, παράγραφοι 5 και 7, ορίζει ότι «κάθε εξάμηνο περιλαμβάνει τουλάχιστον δεκατρείς πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας» καθώς και ότι «αν για οποιονδήποτε λόγο ο αριθμός των εβδομάδων διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκαν σε ένα μάθημα είναι μικρότερος από τις δεκατρείς, το μάθημα θεωρείται ότι δεν διδάχθηκε και δεν εξετάζεται, τυχόν δε εξέτασή του είναι άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών».
Στην πράξη, βέβαια, έχουμε κάπως συμβιβασθεί με ορισμένες «εκπτώσεις»: εγώ, για παράδειγμα, για το μάθημα της Μουσικής Ανάλυσης Ι αρκούμαι σε 12 εβδομάδες διδασκαλίας, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναμαι να καλύψω την ύλη του μαθήματος ακόμη και σε 11 τρίωρες παραδόσεις.
Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι θα χρειασθεί να συμβεί και φέτος, δεδομένου του ότι έχουμε πραγματοποιήσει τρεις παραδόσεις μέχρι τώρα και απομένουν στην διάθεσή μας άλλες οκτώ μετά τις διακοπές του Πάσχα (καθ' ότι, σύμφωνα με το πρόγραμμα του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, το εαρινό εξάμηνο διαρκεί μέχρι τις 8 Ιουνίου και ακολουθεί αμέσως η εξεταστική περίοδος).
Σε περίπτωση, όμως, που χαθεί μία ακόμη παράδοση (για οποιονδήποτε λόγο), δεν βλέπω πώς θα μπορούσε πια να «σωθεί» η κατάσταση... Ας ελπίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Εάν ωστόσο συμβεί, ίσως η Κοσμητεία θα πρέπει πια να αποφασίσει να παρατείνει εκτάκτως την περίοδο διδασκαλίας πριν την εξεταστική. Δεν συζητώ το ενδεχόμενο της αναπλήρωσης των χαμένων παραδόσεων, διότι όλοι γνωρίζετε πολύ καλά ότι στην πράξη κάτι τέτοιο είναι τελείως ανέφικτο, δεδομένου του υπερφορτωμένου και ασφυκτικού προγράμματος διδασκαλίας του τρέχοντος εξαμήνου.
Πάντως, για μένα προέχει να καλυφθούν απόλυτα η ύλη και οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος. Εάν τούτο δεν καταστεί εφικτό, δεν θα διστάσω να αναστείλω για φέτος την διδασκαλία του μαθήματος, εφαρμόζοντας όχι τόσο το «γράμμα», όσο το «πνεύμα» και την ουσία του νόμου.
Εις το επανιδείν, λοιπόν, στις 20 Απριλίου και βλέπουμε τότε πώς θα εξελιχθούν περαιτέρω τα πράγματα.
Καλές γιορτές σε όλους, με υγεία!