Ενημέρωση-Διευκρινίσεις
- Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022 - 10:04 π.μ. -

Με βάση ερώτημα που απεύθυναν συμφοιτήτριες σας:

«… αυτό που ζητάτε είναι να εντοπίσουμε κανόνες και αξίες (πολιτισμικά δλδ σχήματα) που εντοπίζουμε στις μιντιακή παραγωγές ωστε να εντάξουμε τις παραγωγές που έχουν κάνει οι 3 ομάδες και η 1 δικιά μας σε κάποια από αυτές τις 2 (τρέχουσα ή σχολική-παιδική) κουλτούρες?»...

Η απάντησή μας (την κοινοποιούμε για να έχουν όλες οι φοιτήτριες την ίδια κατά το δυνατόν πληροφορία) ήταν:

Καταρχήν ναι. Πρέπει όμως να προσέξετε ότι (χρησιμοποιώντας το μοντέλο του Patterson, υπάρχει αναρτημένο και το πλήρες άρθρο, από το οποίο κάποια παραδείγματα εμφανίζονται στο ppt) μιλάμε για:

Α. σχήματα (δηλαδή γνώση, δηλωτική ή διαδικαστική που αξιολογείται με βάση αξίες ή κανόνες) και

Β. συνδεδεμένες με τα σχήματα πράξεις.

Παράδειγμα:

με βάση τον κανόνα «αγαπάμε τα ζώα» (αξιολογική γνώση) γνωρίζουμε ότι τα ζώα αξίζει να ζουν μια ευτυχισμένη ζωή (δηλωτικήγνώση), που περιλαμβάνει μια ασφαλή γέννηση, μια άνετη ενηλικίωση κ.ο.κ. (διαδικαστική γνώση)… και η γνώση αυτή (το σχήμα αυτό) είναι συνδεδεμένη/ο με την ανάλογη..

πράξη: προστατεύουμε τα νεογέννητα, τη μητέρα τροφό, τη φωλιά κ.ο.κ. ρισκάροντας πράγματα από τη δική μας ζωή και ευημερία (π.χ. το χρόνο μας, τα χρήματά μας, την ασφάλειά μας κ.ο.κ.)…

Το παραπάνω ζευγάρι (σχήμα-πράξη) σας φαίνεται να διακινείτε στην καθημερινή ή κυρίως στη σχολική-παιδική κουλτούρα; Εδώ ζητάμε την προσωπική σας άποψη. Άποψη που ασφαλώς με κάποιον ή κάποιους τρόπους θα μπορείτε να υποστηρίξετε…

Τρόπο ή τρόπους που θα μπορέσουν να μας δείξουν το πώς οι ενήλικες κατασκευάζουν την παιδική (μιντιακή τελικά) κουλτούρα… Έτσι, θα αξιολογήσουμε τι πέτυχε ή δεν πέτυχε το μάθημά μας και θα σας το ανακοινώσουμε…

Οι διδάσκοντες