Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Διδακτική Φυσικών Επιστημών ΙΙ: Διδακτικές θεωρήσεις των άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες

Κωδικός : PRIMEDU319

Διδακτική Φυσικών Επιστημών ΙΙ: Διδακτικές θεωρήσεις των άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες

PRIMEDU319  -  Κρυσταλλία Χαλκιά-Θεοδωρίδου

No available

Στόχοι

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να μπορούν:

  • να αναγνωρίζουν την ποικιλία των μορφών μέσω των οποίων εκφράζεται ο λόγος των φυσικών επιστημών.
  • να κάνουν σημειολογική ανάλυση μιας εικόνας στις φυσικές επιστήμες, ώστε να συνειδητοποιήσουν πώς διαμορφώνεται το μήνυμα που εκφέρεται
  • να διαμορφώνουν κριτήρια αξιολόγησης των εικόνων που χρησιμοποιούνται στα μαθήματα των φυσικών επιστημών
  • να διακρίνουν τις μορφές των άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες και να αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
  • να αξιοποιούν με διάφορους τρόπους τις άτυπες πηγές μάθησης στο μάθημά τους των φυσικών επιστημών
  • να αναγνωρίζουν, αναλύουν και περιγράφουν την επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην κατανόηση των εννοιών των Φυσικών Επιστημών και στη διδασκαλία τους.
  • να διαμορφώσουν κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης υλικού που εντοπίζεται στα ΜΜΕ και να προτείνουν τρόπους αποτελεσματικότερης αξιοποίησής τους στη σχολική αίθουσα.
  • να σχεδιάζουν εκπαιδευτικό υλικό για συγκεκριμένες ανάγκες των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών (αναλυτικό πρόγραμμα, μοντέλο διδασκαλίας, ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού ή/και του περιεχομένου, κ.λπ.).

 

Περιεχόμενο:

    • Η πολυτροπικότητα του λόγου των φυσικών επιστημών.
    • Η σημειολογία της εικόνας στα σχολικά εγχειρίδια φυσικών επιστημών, στο σχετικό εκπαιδευτικό λογισμικό και στο διαδίκτυο.
    • Ταξινομίες και αξιολόγηση των εικόνων στα σχολικά εγχειρίδια και στο εκπαιδευτικό λογισμικό.
    • Εκπαιδευτικό υλικό στα μαθήματα των φυσικών επιστημών: Αρχές σχεδιασμού και παραγωγής του.
    • Άτυπες και μη τυπικές πηγές μάθησης στις φυσικές επιστήμες.
    • Είδη άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες: Χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες.
    • Συστήματα ταξινόμησης άτυπων πηγών γνώσης στο πεδίο των φυσικών επιστημών.
    • Η επίδραση των άτυπων πηγών μάθησης στην κατανόηση των εννοιών των φυσικών επιστημών.
    • Τρόποι αξιοποίησης των άτυπων πηγών μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων των φυσικών επιστημών.
    • Η επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην κατανόηση των εννοιών των φυσικών επιστημών και στη διδασκαλία τους.
    • Τρόποι αξιολόγησης και αξιοποίησης του υλικού που εντοπίζεται στα ΜΜΕ (ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση, άρθρα εφημερίδων στις εφημερίδες, βίντεο και εκπαιδευτικό υλικό στο διαδίκτυο) στα μαθήματα των φυσικών επιστημών.

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...