Μάθημα : ΠΔΑΕ Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Κωδικός : PPP860
Περιγραφή Μαθήματος
Μεθοδολογία Έρευνας στην Πολιτική Διοίκηση Αξιολόγηση
Research Methods in Policy-Administration-Evaluation
Για τυχόν μάθημα εξ' αποστάσεως πατήστε εδώ
ή στην εικόνα του Webex πιο κάτω
Σκοπός του μαθήματος είναι να μάθουμε τους κώδικες της εκπαιδευτικής έρευνας. Θα επικεντρωθούμε στις μεθοδολογίες, στην συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στην συγγραφή. Πατήστε εδώ για να δείτε την "διδακτέα ύλη" του μαθήματος.
Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα σε μια ερευνητική εργασία. Στο πλαίσιο αυτό θα συζητηθεί το στιλ της Αμερικάνικης Ψυχολογικής Εταιρείας (www.apastyle.com) και θα παρουσιαστούν τα βιβλιογραφικό πακέτο Mendeley. Θα μιλήσουμε επίσης για τα στιλ Harvard και Chicago. Τέλος, θα κατεβάσουμε το πρόγραμμα Open VPN του πανεπιστημίου για να έχουμε πρόσβαση στην βιβλιοθήκη. Με το πρόγραμμα Summon μπορείτε να κάνετε ενιαία αναζήτηση.
Θα μελετηθούν αποσπάσματα από το βιβλίο:
Ανδρεαδάκης, Ν., & Βάμβουκας, Μ. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας: σεμιναριακής, πτυχιακής, διπλωματικής. Αθήνα: Ατραπός.
Κατεβάστε το λογισμικό Jamovi
Στην εκπαιδευτική έρευνα συνήθως εξετάζουμε μαζί δύο ή περισσότερες μεταβλητές, οι οποίες σχετίζονται μεταξύ τους. Θα δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να περιγράψουμε αυτή τη συσχέτιση. Θα δούμε τον δείκτη συνάφειας του Pearson (Pearson's r), αλλά και του Spearman (Spearman’s Rho), τον Kendall W, και τον δείκτη Biserial (rbis).
Οι ερευνητές μέσω στατιστικών μεθόδων κάνουν προβλέψεις και βγάζουν συμπεράσματα. Στην ενότητα αυτή θα δούμε το δειγματοληπτικό λάθος, τη κατανομή δειγματικών μέσων όρων, το τυπικό σφάλμα του μέσου όρου, τα διαστήματα εμπιστοσύνης, το τυπικό σφάλμα της διαφοράς μεταξύ δειγματικών μέσων όρων. Θα μιλήσουμε επίσης για τον έλεγχο υποθέσεων, και κυρίως για τη πρακτική και στατιστική σημαντικότητα, καθώς και για την ισχύς ενός στατιστικού τεστ: δηλαδή την πιθανότητα να απορρίψουμε μια ψευδή μηδενική υπόθεση.
Πολλές φορές είναι χρήσιμο να κατασκευάζουμε γραμμικά μοντέλα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ένα τέτοιο μοντέλο, είναι για παράδειγμα, ο "σιδηρούς κανόνας της σχολικής αποτυχίας", δηλαδή η σύνδεση μεταξύ κοινωνικοοικονομικού επιπέδου και σχολικής επίδοσης. Θα δούμε λοιπόν τα βασικότερα σημεία των γραμμικών μοντέλων για διάφορα είδη μεταβλητών.
Τα εκπαιδευτικά δεδομένα έχουν ιεαραρχική δομή. Οι σχολικές τάξεις εντάσσονται σε σχολεία και τα σχολεία εντάσσονται σε ευρύτερες διοικητικές δομές. Τα τελευταία χρόνια, οι στατιστικοί χρησιμοποιούν ιεραρχικά γραμμικά μοντέλα για να μιλήσουν για αυτές ακριβώς τις ιεραρχίες. Θα δούμε την θεωρία πίσω από τα μοντέλα αυτά και θα κάνουμε πράξη με τα λογισμικά HLM και MLwiN.
https://rpsychologist.com/d3/correlation/
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Τρίτη 18 Ιουνίου 2024 - 10:00 π.μ.
-
Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 - 1:55 μ.μ.
-
Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 - 7:37 π.μ.