Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΠΔΑΕ Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

Κωδικός : PPP860

ΠΔΑΕ Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

PPP345  -  Αθανάσιος Βέρδης

Μεθοδολογία Έρευνας στην Πολιτική Διοίκηση Αξιολόγηση
Research Methods in Policy-Administration-Evaluation

Για τυχόν μάθημα εξ' αποστάσεως πατήστε εδώ

ή στην εικόνα του Webex πιο κάτω

Σκοπός του μαθήματος είναι να μάθουμε τους κώδικες της εκπαιδευτικής έρευνας. Θα επικεντρωθούμε στις μεθοδολογίες, στην συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στην συγγραφή. Πατήστε εδώ για να δείτε την "διδακτέα ύλη" του μαθήματος.

Για τις παρουσίες πατήσε εδώ

 

 

Ενότητες

Η επισκόπηση της βιβλιογραφίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα σε μια ερευνητική εργασία. Στο πλαίσιο αυτό θα συζητηθεί το στιλ της Αμερικάνικης Ψυχολογικής Εταιρείας (www.apastyle.com) και θα παρουσιαστούν τα βιβλιογραφικό πακέτο Mendeley. Θα μιλήσουμε επίσης για τα στιλ Harvard και Chicago. Τέλος, θα κατεβάσουμε το πρόγραμμα Open VPN του πανεπιστημίου για να έχουμε πρόσβαση στην βιβλιοθήκη. Με το πρόγραμμα Summon μπορείτε να κάνετε ενιαία αναζήτηση.

Θα μελετηθούν αποσπάσματα από το βιβλίο:

Ανδρεαδάκης, Ν., & Βάμβουκας, Μ. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας: σεμιναριακής, πτυχιακής, διπλωματικής. Αθήνα: Ατραπός.

Κατεβάστε το λογισμικό Jamovi

Στην εκπαιδευτική έρευνα συνήθως εξετάζουμε μαζί δύο ή περισσότερες μεταβλητές, οι οποίες σχετίζονται μεταξύ τους. Θα δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να περιγράψουμε αυτή τη συσχέτιση. Θα δούμε τον δείκτη συνάφειας του Pearson (Pearson's r) αλλά και του Spearman (Spearman’s Rho), τον  Kendall W, και τον δείκτη Biserial (rbis).

 

 

Πατήστε την εικόνα...

Οι ερευνητές μέσω στατιστικών μεθόδων κάνουν προβλέψεις και βγάζουν συμπεράσματα. Στην ενότητα αυτή θα δούμε το δειγματοληπτικό λάθος, τη κατανομή δειγματικών μέσων όρων, το τυπικό σφάλμα του μέσου όρου, τα διαστήματα εμπιστοσύνης, το τυπικό σφάλμα της διαφοράς μεταξύ δειγματικών μέσων όρων. Θα μιλήσουμε επίσης για τον έλεγχο υποθέσεων, και κυρίως για τη πρακτική και στατιστική σημαντικότητα, καθώς και για την ισχύς ενός στατιστικού τεστ: δηλαδή την πιθανότητα να απορρίψουμε μια ψευδή μηδενική υπόθεση.


Πολλές φορές είναι χρήσιμο να κατασκευάζουμε γραμμικά μοντέλα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ένα τέτοιο μοντέλο, είναι για παράδειγμα, ο "σιδηρούς κανόνας της σχολικής αποτυχίας", δηλαδή η σύνδεση μεταξύ κοινωνικοοικονομικού επιπέδου και σχολικής επίδοσης. Θα δούμε λοιπόν τα βασικότερα σημεία των γραμμικών μοντέλων για διάφορα είδη μεταβλητών. Sempe

Τα εκπαιδευτικά δεδομένα έχουν ιεαραρχική δομή. Οι σχολικές τάξεις εντάσσονται σε σχολεία και τα σχολεία εντάσσονται σε ευρύτερες διοικητικές δομές. Τα τελευταία χρόνια, οι στατιστικοί χρησιμοποιούν ιεραρχικά γραμμικά μοντέλα για να μιλήσουν για αυτές ακριβώς τις ιεραρχίες. Θα δούμε την θεωρία πίσω από τα μοντέλα αυτά και θα κάνουμε πράξη με τα λογισμικά  HLM  και MLwiN. 

https://rpsychologist.com/d3/correlation/

 

Κατεβάστε το λογισμικό Factor

 

 

Οπτικοποίηση συνθετων στατιστικών εννοιών

(Πατήστε στην εικόνα να μεταβείτε) 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...