Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Θεωρία της Λογοτεχνίας και Διδακτική Πράξη

Κωδικός : PPP542

Θεωρία της Λογοτεχνίας και Διδακτική Πράξη

PPP542  -  Ευαγγελία Φρυδάκη

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξεταστεί η λογοτεχνική θεωρία ως συστηματικός στοχασμός πάνω στη φύση και τις προσεγγίσεις της λογοτεχνίας, και να συνδεθεί με διδακτικούς σκοπούς, αποφάσεις και πρακτικές στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Από τη λογοτεχνία στο μάθημα της λογοτεχνίας: Παραδειγματικές θεωρήσεις της λογοτεχνίας. Επιστημολογικοί και εκπαιδευτικοί όροι συγκρότησης του διδακτικού αντικειμένου. Ο ρόλος της θεωρίας ως συστηματικού στοχασμού για τη φύση, τη λειτουργία και τη διδασκαλία της λογοτεχνίας.
  • Διδακτικοί σκοποί και στόχοι. Ευρωπαϊκές τάσεις στα Αναλυτικά Προγράμματα. Το ελληνικό Πρόγραμμα Σπουδών: κατευθύνσεις, αντιφάσεις, περιορισμοί.
  • Το αντικείμενο της λογοτεχνικής γνώσης σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις της διδασκαλίας της λογοτεχνίας.
  • Το ερμηνευτικό παράδειγμα. Σχολικές παραμορφώσεις της ερμηνευτικής. Στρατηγικές διδασκαλίας για την οικοδόμηση του νοήματος και την ανάπτυξη ερμηνευτικών δεξιοτήτων στους μαθητές.
  • Η διδασκαλία της λογοτεχνίας ως διαδικασία απόκτησης αναγνωστικών δεξιοτήτων και συγκρότησης ταυτοτήτων: Εξηγητικές/ σημειωτικές προσεγγίσεις (ειδολογική θεωρία, δομική αφηγηματολογία), αναγνωστικές θεωρίες, και ο ρόλος τους στη διεύρυνση της σκοποθεσίας και στην αποτελεσματικότερη διάδραση των μαθητών με τα κείμενα. Οι δυνατότητες και τα όρια της συνδυαστικής χρήσης στοιχείων των λογοτεχνικών θεωριών στη διδακτική πράξη.
  • Το παράδειγμα της Ποιητικής: Από την ερμηνεία στη χρήση των κειμένων. Τα δίκτυα των αναγνώσεων και η άσκηση των μαθητών σε διαφορετικές πρακτικές ανάγνωσης: συνεξέταση κειμένων στην τάξη, κοινότητες μελέτης, σχέδια δράσης.      

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός