Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Θεωρίες Μάθησης και Διδασκαλία_Μαθηματικό

Κωδικός : PPP263

Θεωρίες Μάθησης και Διδασκαλία_Μαθηματικό

12872  -  Ζαχαρούλα Σμυρναίου- Ολυμπία Παπαϊωάννου

Το μάθημα διαπραγματεύεται: α) τις έννοιες της αγωγής και της εκπαίδευσης, τους γενικούς σκοπούς της διδασκαλίας και τους διδακτικούς στόχους, β) τις κλασικές θεωρίες μάθησης (συμπεριφορισμός, κονστρουκτιβισμός, κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες, κ.α.), γ) τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και θεωρητικά πλαίσια (επιστημονική μέθοδο, δημιουργικότητα, μοντελοποίηση, θεωρία επίλυσης προβλημάτων, ενσώματη μάθηση, θεωρία της δραστηριότητας, υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία, πρόκληση ενδιαφέροντος), δ) σενάρια διδασκαλίας βασισμένα σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης, ε) ζητήματα διαχείρισης της σχολικής τάξης, στ) το σύγχρονο πλαίσιο των ικανοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται :

 

  • Να κατανοούν σε βάθος τις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής, όπως αγωγή, εκπαίδευση, μόρφωση, διδασκαλία, μάθηση και μόρφωση.
  • Να γνωρίζουν το πλαίσιο των ικανοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών στις σύγχρονες κοινωνίες της γνώσης.
  • Να κατανοούν ότι η οικοδόμηση των επιστημονικών εννοιών είναι μια πολύπλοκη διαδικασία όπου το παιδαγωγικό και διδακτικό πλαίσιο παίζει καθοριστικό ρόλο.
  • Να γνωρίζουν πιθανά μαθησιακά ή άλλα προβλήματα που μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν σε μια σχολική τάξη.
  • Να είναι σε θέση να ορίσουν τον κονστρουκτιβισμό ή την κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία.
  • Να είναι σε θέση να ορίσουν τη δημιουργικότητα, τη μοντελοποίηση, την επιστημονική μέθοδο, τη θεωρία επίλυσης προβλημάτων  κ.α. και να τις εφαρμόσουν στο αντικείμενο των Μαθηματικών.
  • Να κατανοούν την έννοια της υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας και των βασικών της στοιχείων (ανοικτή πρόσβαση, φύλο, ηθική, κ.α.) αλλά και το ότι η Επιστήμη είναι συνδεδεμένη με τις ανάγκες της κοινωνίας.
  • Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν μια σύγχρονη διδακτική παρέμβαση (σενάριο διδασκαλίας) που θα λαμβάνει υπόψη τις κλασικές και σύγχρονες θεωρίες μάθησης.
  • Να κρίνουν και να αξιολογούν διαφορετικά διδακτικά μοντέλα.
  • Να συγκρίνουν τις διαφορετικές θεωρίες μάθησης και να βλέπουν τις ομοιότητες, τις διαφορές αλλά και την πιθανότητα σύνθεσής τους.
  • Να γνωρίζουν τα είδη της αξιολόγησης και να είναι σε θέση να φτιάξουν μια ρουμπρίκα αξιολόγησης .

Γνώσεις

  • Γνώση και κατανόηση των εννοιών της αγωγής και της εκπαίδευσης, του πλαισίου των ικανοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών, των γενικών σκοπών της διδασκαλίας και των διδακτικών στόχων γενικότερα αλλά και ειδικότερα για το γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών
  • Γνώση και κατανόηση των κλασικών θεωριών μάθησης, όπως του συμπεριφορισμού, του κονστρουκτιβισμού, των κοινωνικοπολιτισμικών θεωριών, κ.α. Εύρεση ομοιοτήτων, διαφορών και συζήτηση για τη σύνθεση των θεωριών ανά δύο ή περισσοτέρων
  • Γνώση και κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης, όπως της επιστημονικής μεθόδου, της δημιουργικότητας, της επίλυσης προβλημάτων, της πρόκλησης ενδιαφέροντος, της μοντελοποίησης, της θεωρίας της δραστηριότητας ή άλλων θεωριών εφαρμόσιμων στη διδακτική πράξη
  • Γνώση και κατανόηση της έννοιας «υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία» και των βασικών της στοιχείων (ανοικτή πρόσβαση, φύλο, ηθική, κ.α.) αλλά και το ότι η Επιστήμη είναι συνδεδεμένη με τις ανάγκες της κοινωνίας
  • Γνώση και κατανόηση των σεναρίων διδασκαλίας – Σχεδιασμός και αξιοποίηση στη διδακτική πράξη
  • Γνώση και κατανόηση του όρου διαχείριση σχολικής τάξης και αναγνώριση των βασικών περιστατικών που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένας εκπαιδευτικός σε μια πραγματική τάξη
  • Γνώση και κατανόηση των βασικών μορφών αξιολόγησης (διαγνωστική, διαμορφωτική, κ.α.) και της δημιουργίας ρουμπρίκας αξιολόγησης

Δεξιότητες

  • Ανάπτυξη βασικών αλλά και πολυεπίπεδων δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη δημιουργικών και επιστημονικών δεξιοτήτων
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας

 

Ικανότητες

  • Ικανότητα στο σχεδιασμό σεναρίων -βασισμένων σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης- για την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών ώστε να ακολουθήσουν επιστημονικές καριέρες
  • Ικανότητα στη σύνδεση εκπαίδευσης και κοινωνίας
  • Ικανότητα στη διαχείριση τάξης
  • Ικανότητα στη σύνθεση δύο ή περισσοτέρων τομέων με σκοπό την καινοτομία

Γενικές Ικανότητες

  • Ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων ή ερωτημάτων για την πρόκληση ενδιαφέροντος ή για την καθοδήγηση των μαθητών
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
  • Σύνδεση με εκπαιδευτικές / επιστημονικές πλατφόρμες  και κοινότητες
  • Βασικές και πολυεπίπεδες δεξιότητες (επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικότητας, επιστημονικές, σύνδεσης επιστήμης με και για την κοινωνία)
  • Αυτόνομη εργασία ή Ομαδική εργασία  (ικανότητα συνεργασίας)
  • Ικανότητα εφαρμογής γνώσεων για την πρόκληση ενδιαφέροντος και τη δημιουργία καινοτομίας
  • Λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση περιστατικών.Ικανότητα στη σύνθεση δύο ή περισσοτέρων τομέων με σκοπό την καινοτομία
  • Σύνθεση δύο ή περισσοτέρων τομέων για την παραγωγή νέων ή καινοτόμων ιδεών.

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...