Μάθημα : Σεμινάριο: Ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων
Κωδικός : MEDIA265
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του σεμιναρίου είναι η απόλαυση της ανάγνωσης. Κάθε χρόνο διαβάζουμε κάποια σημαντικά έργα, της ελληνικής ή της παγκόσμιας λογοτεχνίας, και τα συζητάμε, προκειμένου να τα κατανοήσουμε καλύτερα, να μπούμε στον κόσμο τους, αλλά και να οξύνουμε την κριτική μας ματιά, να ανταλλάξουμε απόψεις, να τα οικειωθούμε, να διαφωνήσουμε μεταξύ μας, να τα χρησιμοποιήσουμε ως αρχή μιας νέας, για την καθεμιά και τον καθένα μας, προσωπικής αναγνωστικής διαδρομής.
Ως επιστέγασμα κάθε συζήτησης έρχεται η γραπτή εργασία: ένα κείμενο 1800-2000 λέξεων για τα έργα τα οποία θα επιλέξετε (τα θέματα, από τα οποία επιλέγετε κάθε φορά ένα, αναρτώνται στην η-τάξη κατά την έναρξη του κύκλου συζητήσεων). Θα γράψετε η καθεμία/ο καθένας από δύο εργασίες, οι οποίες θα σας επιστραφούν σχολιασμένες και θα παρουσιαστούν στη διάρκεια του σεμιναρίου, ώστε να ανατροφοδοτήσουν τη συζήτηση.
Κάθε χρόνο επιλέγονται κείμενα στα οποία διακρίνεται ένας κοινός προβληματισμός ή κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Άξονας του φετινού σεμιναρίου θα είναι η αφήγηση από τη σκοπιά ενός παιδιού ή εφήβου (ή με πρωταγωνιστή ένα παιδί/έφηβο).
Τα έργα που θα διαβάσουμε έχουν γραφτεί από εξαιρετικούς σύγχρονους συγγραφείς. Συγκεκριμένα, θα μελετήσουμε:
(α) Σπύρος Κιοσσές, Τα Πρωτοβρόχια (2021)
(β) Donatella Di Pietrantonio, Αρμινούτα (2017)
(γ) Viola Ardone, Το τρένο των παιδιών (2019)
(δ) Viola Ardone, Η ατίθαση καρδιά της Ολίβια Ντενάρο (2021)
Βασική απαίτηση του μαθήματος είναι να έχετε διαβάσει κάθε βιβλίο (η έκτασή τους κυμαίνεται από 160 ώς 380 σελίδες) πριν από την έναρξη του κύκλου συζητήσεων, ανεξάρτητα από το αν θα επιλέξετε να γράψετε εργασία πάνω στο συγκεκριμένο βιβλίο (ή ομάδα κειμένων). Επομένως: ΜΗΝ επιλέξετε το σεμινάριο αν δεν σας αρέσει το διάβασμα της λογοτεχνίας ή αν ο ρυθμός της ανάγνωσής σας είναι αργός!
Τα βιβλία θα σας δοθούν με τρόπο για τον οποίο θα συνεννοηθούμε στο εισαγωγικό μάθημα.
Το σεμινάριο έχει υποχρεωτικές παρουσίες (θα τηρηθεί αυστηρά το όριο των τριών απουσιών). Η αξιολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών γίνεται με βάση τις εργασίες τους (είναι απαλλακτικές), καθώς και τη συμμετοχή τους στις συζητήσεις (είναι απολύτως απαραίτητη, ανεξάρτητα από το αν θα επιλέξετε να γράψετε εργασία για το συγκεκριμένο βιβλίο). ΜΗΝ επιλέξετε το σεμινάριο αν δεν σας αρέσει να συζητάτε για λογοτεχνικά έργα. Εκπονούνται, όπως προαναφέρθηκε, δύο εργασίες στη διάρκεια του εξαμήνου. Αυτές παραδίδονται σε συγκεκριμένες προθεσμίες (που θα ανακοινωθούν στην αρχή του μαθήματος) και παρουσιάζονται επίσης στη διάρκεια του εξαμήνου (δεν υφίσταται, επομένως, η δυνατότητα παράδοσης των εργασιών στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου).
Ο αριθμός των φοιτητριών/φοιτητών δεν θα υπερβεί τους 25.
Προτεραιότητα εγγραφής θα έχουν όσες/όσοι προσέλθουν στο πρώτο μάθημα και στη συνέχεια κάνουν την εγγραφή τους. Παράκληση να μην εγγραφείτε πριν από το πρώτο μάθημα.
Το μάθημα θα ξεκινήσει σύμφωνα με το πρόγραμμα και θα πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη 9.00-12.00.
Καλή ακαδημαϊκή χρονιά!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 - 12:04 μ.μ.
-
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 - 8:10 μ.μ.
-
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024 - 12:24 π.μ.
-
Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 - 12:05 μ.μ.
-
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 - 3:56 μ.μ.