Θέατρο στην Εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και κοινωνικές παρεμβάσεις (623)
Παναγιώτα Γιαννούλη
Το μάθημα είναι σεμιναριακό-εργαστηριακό και θα προσφερθεί σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του μαθήματος η φοίτηση είναι υποχρεωτική
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές με ένα σχετικά ευρύ φάσμα τεχνικών θεάτρου στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση του να κατανοήσουν τον ρόλο του ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, ως μέσο κοινωνικής παρέμβασης και ως μορφή τέχνης. Με τον παιγνιώδη τρόπο που παρέχει το θέατρο και τη συμμετοχική και δημιουργική διαδικασία, θα αξιοποιηθούν βιώματα, γεγονότα, προσωπικές ιστορίες και συλλογικές αφηγήσεις, που θα οδηγήσουν σε θεατρικές συνθέσεις. Η προσέγγιση περιλαμβάνει τη δόμηση σχεδίων διδασκαλίας με παιδιά. όπου η θεατρική δουλειά εστιάζει σε θεματικές επικοινωνίας, συνεργασίας, κατανόησης του εαυτού και του άλλου και διαχείρισης συγκρούσεων. Τελικός στόχος των εκπαιδευόμενων είναι η παραγωγή ενός συλλογικού θεατρικού δρώμενου και η παρουσίασή του. Η συνολική διδακτική-μαθησιακή διαδικασία θα περιλαμβάνει στοιχεία διαμορφωτικής αξιολόγησης που θα εξελιχθούν πάνω στα βήματα της εφαρμογής (ενεργοποίηση ομάδας, δημιουργία, παρουσίαση και αναστοχασμός-ανταπόκριση). τ
Αξιολόγηση μαθήματος:
Η μέθοδος αξιολόγησης είναι διαμορφωτική και συμπερασματική και περιλαμβάνει:
1. Αναστοχαστικά ημερολόγια (20%)
Αναστοχασμός, σε σχέση με το βίωμα και την κατανόηση των ιδίων, σε σχέση με την ομάδα,
προτάσεις, προβληματισμοί, εξέλιξη αναφορικά με το περιεχόμενο και την πορεία της
δουλειάς σε κάθε μάθημα.
2. Ενεργό συμμετοχή στο σεμινάριο και στην ανταπόκριση στο θεατρικό γεγονός
3. Ομαδική δημιουργία και παρουσίαση θεατρικών συνθέσεων
4. Γραπτή ομαδική εργασία
Το μάθημα είναι σεμιναριακό-εργαστηριακό και θα προσφερθεί σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του μαθήματος η φοίτηση είναι υποχρεωτική
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές με ένα σχετικά ευρύ φάσμα τεχνικών θεάτρου στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση του να κατανοήσουν τον ρόλο του ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, ως μέσο κοινωνικής παρέμβασης και ως μορφή τέχνης. Με τον παιγνιώδη τρόπο που παρέχει το θέατρο και τη συμμετοχική και δημιουργική διαδικασία, θα αξιοποιηθούν βιώματα, γεγονότα, προσωπικές ιστορίες και συλλογικές αφηγήσεις, που θα οδηγήσουν σε θεατρικές συνθέσεις. Η προσέγγιση περιλαμβάνει τη δόμηση σχεδίων διδασκαλίας με παιδιά. όπου η θεατρική δουλειά εστιάζει σε θεματικές επικοινωνίας, συνεργασίας, κατανόησης του εαυτού και του άλλου και διαχείρισης συγκρούσεων. Τελικός στόχος των εκπαιδευόμενων είναι η παραγωγή ενός συλλογικού θεατρικού δρώμενου και η παρουσίασή του. Η συνολική διδακτική-μαθησιακή
Το μάθημα είναι σεμιναριακό-εργαστηριακό και θα προσφερθεί σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του μαθήματος η φοίτηση είναι υποχρεωτική
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές με ένα σχετικά ευρύ φάσμα τεχνικών θεάτρου στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση του να κατανοήσουν τον ρόλο του ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, ως μέσο κοινωνικής παρέμβασης και ως μορφή τέχνης. Με τον παιγνιώδη τρόπο που παρέχει το θέατρο και τη συμμετοχική και δημιουργική διαδικασία, θα αξιοποιηθούν βιώματα, γεγονότα, προσωπικές ιστορίες και συλλογικές αφηγήσεις, που θα οδηγήσουν σε θεατρικές συνθέσεις. Η προσέγγιση περιλαμβάνει τη δόμηση σχεδίων διδασκαλίας με παιδιά. όπου η θεατρική δουλειά εστιάζει σε θεματικές επικοινωνίας, συνεργασίας, κατανόησης του εαυτού και του άλλου και διαχείρισης συγκρούσεων. Τελικός στόχος των εκπαιδευόμενων είναι η παραγωγή ενός συλλογικού θεατρικού δρώμενου και η παρουσίασή του. Η συνολική διδακτική-μαθησιακή