Περιγραφή Μαθήματος
Είναι ένα μάθημα που στοχεύει σε δύο στόχους: Την πρόληψη και την διαμόρφωση θετικών στάσεων και συμπεριφορών σε σχέση με την Υγεία και τη Ζωή.
H Αγωγή Υγείας είναι μια διαδικασία μορφωτικού χαρακτήρα που πρέπει να έχει σαν κύριο στόχο της τα παιδιά. Εκτός από το γεγονός ότι οι συνήθειες που αποκτά κανείς στην παιδική του ηλικία τον ακολουθούν συνήθως στην υπόλοιπη ζωή του, είναι σήμερα γνωστό, πλέον, ότι οι αρχικές βλάβες που αφορούν στις πιο σημαντικές σύγχρονες ασθένειες της κοινωνίας μας μπορεί να εγκαθίστανται στην παιδική ηλικία. Τα οφέλη από την αλλαγή του τρόπου ζωής είναι αντιστρόφως ανάλογα ως προς την ηλικία που γίνεται μια τέτοια αλλαγή. Γι' αυτό και ο ρόλος των παιδαγωγών και των δασκάλων σε μια τέτοια διαδικασία είναι αναντικατάστατος.
Για την επιλογή της ύλης που περιλαμβάνεται στο συγκεκριμένο μάθημα πάρθηκαν υπόψη αφενός οι σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας μας (πρόληψη, ενημέρωση κ.λπ.) και, αφετέρου, οι υποδείξεις των διεθνών οργανισμών για το ρόλο και τις ανάγκες του σχολείου και του εκπαιδευτικού σε θέματα Αγωγής Υγείας. Με γνώμονα τα παραπάνω, εκτός από το πρώτο μέρος του μαθήματος που καλύπτει τις γενικές έννοιες της Αγωγής Υγείας, συμπεριλήφθηκαν κεφάλαια που αφορούν στη διατροφή, τη φροντίδα των δοντιών, την πρόληψη του καρκίνου, την πρόληψη των καρδιαγγειακών και γενετικών νοσημάτων, καθώς και την ενημέρωση σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Επειδή ο προβληματισμός για το περιβάλλον και τις επιδράσεις του πάνω στην υγεία τείνει στις μέρες μας να καταλάβει ένα σημαντικό κομμάτι της θεματολογίας της υγείας, συμπεριλήφθηκαν στην ύλη του μαθήματος κεφάλαια πάνω στα θέματα αυτά: κάπνισμα, μόλυβδος, αμίαντος και ακτινοβολίες. Τέλος, επειδή η Αγωγή Υγείας φαίνεται να δημιουργεί με την πάροδο του χρόνου μια δική της μεθοδολογία διδασκαλίας, κρίθηκε απαραίτητο να ενσωματωθούν στην ύλη του παρόντος μαθήματος δύο κεφάλαια με διδακτικές μεθόδους πάνω στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και τη διατροφή.
-
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται στις φοιτήτριες και τους φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής, αλλά είναι ανοιχτό για κάθε φοιτητή/τρια από Τμήμα του ΕΚΠΑ που είτε ενδιαφέρεται για τα θέματα που διαπραγματεύεται το μάθημα, είτε θέλει να εμπλουτίσει το Παιδαγωγικό του/της προφίλ.
Οι παραδόσεις του μαθήματος θα αναρτώνται κάθε φορά στα έγγραφα με τη μορφή Διαφανειών ppt. Ένα ή δύο μαθήματα μπορεί να γίνουν και διαδικτυακά μέσω webex.uoa.
Εάν έχετε κάνει εγγραφή στο μάθημα μέσω "e-class" θα μπορείτε να λαμβάνετε όλη την πληροφόρηση και από τις ανακοινώσεις και μέσω mail.
Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει με Τελική Γραπτή Εξέταση με τη μορφή Ερωτήσεων Πολλαπλής Επιλογής. Για ευκολία των συμμετεχόντων, στη μέση του εξαμήνου θα υπάρχει ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ Ενδιάμεση Αξιολόγηση- Πρόοδος η οποία θα διεξαχθεί και δια ζώσης και διαδικτυακά. Ο βαθμός της Προόδου πολλαπλασιάζεται επί 0.15 και προστίθεται στον τελικό βαθμό. Λ.χ. φοιτήτρια βαθμολογήθηκε με 8,2 στην Πρόοδο και έγραψε 7,1 στην τελική εξέταση. Ο βαθμός της θα είναι 8,2 Χ 0,15 +7,1= 8,33=8.5 ΤΕΛΙΚΟΣ. Αν δεν έχει πάρει μέρος στην Πρόοδο, ο βαθμός της θα είναι αυτός του τελικού διαγωνίσματος, =7.1, δηλ.ΤΕΛΙΚΟΣ 7.
Στο ημερολόγιο, αποτυπώνεται όλος ο προγραμματισμός του μαθήματος.
Ο τρόπος μελέτης για τις εξετάσεις: Θα έχετε δίπλα δίπλα το Εγχειρίδιο-Βιβλίο και τα ppt του μαθήματος. Κάνετε μία ανάγνωση του αντίστοιχου κεφαλαίου από το βιβλίο και διαβάζετε τα αντίστοιχα ppt, απαντώντας στις αντίστοιχες ερωτήσεις ΠΕ στο τέλος του κεφ.
Η φυσική παρουσία στο μάθημα, είναι προαιρετική. Απλά, ο διδάσκων δεν φέρει καμμία ευθύνη για ζητήματα που συζητάει στη διάρκεια των παραδόσεων και ενδεχομένως δοθούν και στην εξέταση.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:19 π.μ.
-
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024 - 1:35 μ.μ.
-
Τετάρτη 29 Μαΐου 2024 - 10:43 π.μ.