Αγωγή Υγείας

Κυριάκος Αθανασίου

Περιγραφή

Είναι ένα μάθημα που στοχεύει σε δύο στόχους: Την πρόληψη και την διαμόρφωση θετικών στάσεων και συμπεριφορών σε σχέση με την Υγεία και τη Ζωή.

H Αγωγή Υγείας είναι μια διαδικασία μορφωτικού χαρακτήρα που πρέπει να έχει σαν κύριο στόχο της τα παιδιά. Εκτός από το γεγονός ότι οι συνήθειες που αποκτά κανείς στην παιδική του ηλικία τον ακολουθούν συνήθως στην υπόλοιπη ζωή του, είναι σήμερα γνωστό, πλέον, ότι οι αρχικές βλάβες που αφορούν στις πιο σημαντικές σύγχρονες ασθένειες της κοινωνίας μας μπορεί να εγκαθίστανται στην παιδική ηλικία. Τα οφέλη από την αλλαγή του τρόπου ζωής είναι αντιστρόφως ανάλογα ως προς την ηλικία που γίνεται μια τέτοια αλλαγή. Γι' αυτό και ο ρόλος των παιδαγωγών και των δασκάλων σε μια τέτοια διαδικασία είναι αναντικατάστατος.

Για την επιλογή της ύλης που περιλαμβάνεται στο συγκεκριμένο μάθημα πάρθηκαν υπόψη αφενός οι σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας μας (πρόληψη, ενημέρωση κ.λπ.) και, αφετέρου, οι υποδείξεις των διεθνών οργανισμών για το ρόλο και τις ανάγκες του

Περισσότερα  
Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα
Περιεχόμενο Μαθήματος

Το μάθημα απευθύνεται στις φοιτήτριες και τους φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής, αλλά είναι ανοιχτό για κάθε φοιτητή/τρια από Τμήμα του ΕΚΠΑ που είτε ενδιαφέρεται για τα θέματα που διαπραγματεύεται το μάθημα, είτε θέλει να εμπλουτίσει το Παιδαγωγικό του/της προφίλ.

Οι παραδόσεις του μαθήματος θα αναρτώνται κάθε φορά στα έγγραφα με τη μορφή Διαφανειών ppt. Ένα ή δύο μαθήματα μπορεί να γίνουν και διαδικτυακά μέσω webex.uoa.  

Εάν έχετε κάνει εγγραφή στο μάθημα μέσω "e-class" θα μπορείτε να λαμβάνετε όλη την πληροφόρηση και από τις ανακοινώσεις και μέσω mail.

Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει με Τελική Γραπτή Εξέταση με τη μορφή Ερωτήσεων Πολλαπλής Επιλογής. Για ευκολία των συμμετεχόντων, στη μέση του εξαμήνου θα υπάρχει ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ Ενδιάμεση Αξιολόγηση- Πρόοδος η οποία θα διεξαχθεί και δια ζώσης και διαδικτυακά. Ο βαθμός της Προόδου πολλαπλασιάζεται επί 0.15 και προστίθεται στον τελικό βαθμό. Λ.χ. φοιτήτρια βαθμολογήθηκε με 8,2 στην Πρόοδο και έγραψε 7,1 στην τελική εξέταση. Ο βαθμός της θα είναι 8,2 Χ 0,15 +7,1= 8,33=8.5 ΤΕΛΙΚΟΣ. Αν δεν έχει πάρει μέρος στην Πρόοδο, ο βαθμός της θα είναι αυτός του τελικού διαγωνίσματος, =7.1, δηλ.ΤΕΛΙΚΟΣ 7.

Στο ημερολόγιο, αποτυπώνεται όλος ο προγραμματισμός του μαθήματος.

Ο τρόπος μελέτης για τις εξετάσεις: Θα έχετε δίπλα δίπλα το Εγχειρίδιο-Βιβλίο και τα ppt του μαθήματος. Κάνετε μία ανάγνωση του αντίστοιχου κεφαλαίου από το βιβλίο και διαβάζετε τα αντίστοιχα ppt, απαντώντας στις αντίστοιχες ερωτήσεις ΠΕ στο τέλος του κεφ. 

Η φυσική παρουσία στο μάθημα, είναι προαιρετική. Απλά, ο διδάσκων δεν φέρει καμμία ευθύνη για ζητήματα που συζητάει στη διάρκεια των παραδόσεων και ενδεχομένως δοθούν και στην εξέταση.

 

Ενότητες

Ενότητα 1: Α': Γενικό μέρος. 

                    Β΄: Ευρωπαϊκός χάρτης για μια ελάχιστη εκπαίδευση των δασκάλων σε θέματα αγωγής υγείας. 

Ενότητα 2: Εισαγωγή στην ανθρώπινη διατροφή.

Ενότητα 3: Αγωγή Υγείας στην πρόληψη των καρδιαγγειακών  Νοσημάτων.

Ενότητα 4: A΄ Μέρος: Αγωγή Υγείας στην πρόληψη του καρκίνου.

                   Β΄ Μέρος: Διατροφή και καρκίνος.

Ενότητα 5: Α΄ Κάπνισμα και Υγεία.

                  Μέρος Β΄: Μερικά κρίσιμα στοιχεία που αφορούν τα σχολικά προγράμματα πρόληψης του καπνίσματος.

Ενότητα 6,7,8: Περιβάλλον και Υγεία: 

Ενότητα 9: Αγωγή Υγείας στην πρόληψη των Γενετικών  Νοσημάτων.

Ενότητα 10: Εισαγωγή στην αγωγή της σχέσης των δύο φύλων. Α΄.  Οικογενειακός προγραμματισμός και σεξουαλική  Αγωγή στην εποχή του AIDS.  Β΄. Τρόποι παρέμβασης στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο. 

Ενότητα 11: Α΄ Μέρος: Η μέθοδος Project. Β' Μέρος: ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ημερολόγιο