Θεματικές Ενότητες
  • Παρουσίαση και κριτική συζήτηση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες, με τίτλο: Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες για τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών. (Μέρος 1ο)
     Στόχος 1ος: Επιστήμη για όλους,Στόχος 2ος: Κατάκτηση ικανοτήτων μέσω της διεπιστημονικότητας, Στόχος 3ος: Ποιότητα διδασκαλίας, Στόχος 4ος: Σύνδεση σχολείου-κοινωνίας-επιχειρήσεων.
  • Παρουσίαση και κριτική συζήτηση της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες, με τίτλο: Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες για τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών. (Μέρος 2ο)

Στόχος 5ος : Υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία – Δημόσια κατανόηση της επιστήμης, Στόχος 6ος : Καινοτομία και εκπαίδευση στις φ.ε., Γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση στις φ.ε.;

  • Ο δύσκολος δρόμος του επιστήμονα που θέλει να γίνει «δάσκαλος» φυσικών επιστημών. Κεφάλαιο 1ο : Οι ιδιαιτερότητες του μαθήματος των φυσικών επιστημών – Η συνειδητοποίηση των δυσκολιών
  • Ο δύσκολος δρόμος του επιστήμονα που θέλει να γίνει «δάσκαλος» φυσικών επιστημών. Κεφάλαιο 2ο : Οι προϋποθέσεις για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των φυσικών επιστημών
  • Επιστημονική γνώση έναντι καθημερινής γνώσης – Οι ιδέες των μαθητών/τριών για τις έννοιες και τα φαινόμενα που πραγματεύονται οι φυσικές επιστήμες
  • Μοντέλα διδασκαλίας: Το παραδοσιακό μοντέλο
  • Μοντέλα διδασκαλίας: Το μοντέλο ανακαλυπτικής μάθησης
  • Μοντέλα διδασκαλίας: Το μοντέλο της κονστρουκτιβιστικής (εποικοδομητικής) μάθησης
  • Μάθηση μέσω της διεξαγωγής έρευνας-Επιστημονικές διαδικασίες (Κεφάλαιο 1ο - Εισαγωγή: Τι σημαίνει μάθηση μέσω έρευνας, Τι είναι οι επιστημονικές διαδικασίες; Τι είναι η επιστημονική διερεύνηση; Ενδεικτικά στάδια επιστημονικής διερεύνησης).
  • Μάθηση μέσω της διεξαγωγής έρευνας-Επιστημονικές διαδικασίες (Κεφάλαιο 2ο – Παρατήρηση-Ταξινόμηση)
  • Μάθηση μέσω της διεξαγωγής έρευνας-Επιστημονικές διαδικασίες (Κεφάλαιο 3οα – Διερεύνηση ενός ερωτήματος ή προβλήματος: Οι προϋποθέσεις που πρέπει να καλύπτει ένα ερώτημα προς διερεύνηση, Διατύπωση ερωτημάτων προς διερεύνηση, Ο προσδιορισμός των μεταβλητών, Ανεξάρτητες και εξαρτημένες μεταβλητές, Ο έλεγχος των ανεξάρτητων μεταβλητών, Οι προβλέψεις, Η επιλογή και η χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού).
  • Μάθηση μέσω της διεξαγωγής έρευνας-Επιστημονικές διαδικασίες (Κεφάλαιο 3οβ – Διερεύνηση ενός ερωτήματος ή προβλήματος: Η συλλογή των δεδομένων, Καταγραφή των δεδομένων, Η «ανάγνωση» των δεδομένων, Η ερμηνεία των δεδομένων – Η εξαγωγή των συμπερασμάτων, Τρόποι παρουσίασης των συμπερασμάτων, Η αξιολόγηση.
  • Συγκριτική μελέτη της δομής, των στόχων και του περιεχομένου διαφόρων Αναλυτικών Προγραμμάτων (Α.Π.)