Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)



  1. ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  3. ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
  4. ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  5. ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  6. ΚΟΣΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  7. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  8. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  9. ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΣΥΗΣ
  10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Αντικειμενικοί στόχοι



Στόχοι του μαθήματος είναι:

  1. Κατανόηση της οικονομικής αξίας της εκπαίδευσης
  2. Εκτίμηση των οικονομικών επιπτώσεων της εκπαίδευσης
  3. Εκτίμηση της απόδοσης της εκπαίδευσης
  4. Κατανόηση του ρόλου του κόστους και της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης στην ποιότητα των προσφερόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
  5. Αναγνώρηση των επιπτώσεων των ατομικών επιλογών εκπάιδευσης στην απόδοση
  6. αξιολόγηση των επιπτώσεων της εκπαίδευσης στην οικονομία της χώρας.

 

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης



Η αξιολόγηση των φοιητών γίνεται μέσω εξετάσεων γραπτών και προφορικών στο τέλος του εξαμήνου

Αν ο φοιτητής έχει εκπονήσει εργασία λαμβάνεται υπόψη στη βαθμολογία του

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία



Αθανασίου Λ., (2000) «Η μετάβαση από την Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Καινοτομίες και Παλινδρομήσεις (1964-2000)»,  ΔΩΔΩΝΗ, Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήατος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τ. ΚΘ’ Μέρος Τρίτο, Ιωάννινα, Ανάτυπο.

Papakonstantinou G., Arvanitie N., (2008) “The impact of tertiary education, in Greece”, in 2nd International Conference on Educational Economics, Athens, 28-30 August.

Baudelot ,R. et Establet, G., (1989) Le niveau monte, Paris, Editions du Seuil,

Damoiselet N., Levy-Garboua L., (2000),”L’efficacité de la différenciation et de la sélection scolaire: une comparaison économique des systèmes éducatifs”, Revue de l’Institut d’Economie Publique, No 6, p.17- 39.

Glomm G., Ravikoumar, B., (1992), “Puplic versus Private Investments in Human Capital: Endogenous Growth and Income Inequality”, Journal of Political Economy, ,t .100, p. 818-834.

Orivel Fr., (2005)  “Les économistes et l’éducation”, in Beillerot J. et Mosconi N.,eds, Traité des Sciences et des Pratiques de l’ Education, Dunod, Paris

 Παπακωνσταντίνου, Γ., (2004), Προσφορά και Ζήτηση Τριτοβάθμιας Εκαπίδευσης, εκδ Μεταίχμιο, Αθήνα.

Paul J.J., (2007), Economie de l’éducation, Paris, Arman Colin.

 

Bowles S., Gintis H. and Osborne M.(2001), “The determinants of earnings: a  behavioral approach”, Journal of Economic Literature, Vol. 39, p. 1137-1176.

Palacios-HuertaI., (2003), “An empirical analysis of the risk properties of human capital”, American Economic Review, vol. 93, p.948-964.

Mincer J., (1958), “Investment in human capital and personal income distribution”, Journal of Political Economy, Vol. 66, p.281-302

Psacharopoulos G., (1994), “Returns to investment in education. A global update”, World Development, Vol. 22, p.1325-1343.

Ψαχαρόπουλος, Γ, (2001), Οικονομική της Εκπαίδευσης Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα

Eckstein Z., and WolpinK., (1999) “Why youth drop out of high school: the impact of preferences, opportunities and abilities”, Econometrica, vol. 67, p.1295-1339.

OCDE, (2003), Régards sur l’éducation – Les indicateurs de l’OCDE, OCDE, Paris.