Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)



  • Ο ρόλος της εξουσίας στη διοίκηση
  • Ορισμός και περιεχόμενο  της οργάνωσης
  • Ορισμός και περιεχόμενο της διοίκησης
  • Ιστορική εξέλιξη των θεωριών της διοίκησης
  • Μορφές διοίκησης
  • Ορισμός και διαδικασία της λήψης απόφασης
  • Αποκέντρωση και αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων
  • Γραφειοκρατία
  • Κριτική προσέγγιση της διοίκησης του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία



Βιβλία-Αρθρα (Ενδεικτικά)

Αθανασούλα-Ρέππα, Α. (2008). Εκπαιδευτική Διοίκηση & Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Αθήνα: Ίων.

Ζαβλανός, Μ. (2003). Η Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Σταμούλης.

Ιορδανίδης, Γ. (2002). Ο ρόλος του Προϊστάμενου Διεύθυνσης και Γραφείου Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη:Κυριακίδη.

Ιορδανίδης, Γ. & Τσαγκαλίδου, Μ. (2005). “Η αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Αγγλία ως διοικητική διαδικασία: αρχές, μέθοδοι και τεχνικές εφαρμογής της”. Επιστήμες Αγωγής, τ.1, σελ..85-100.

Κασσωτάκης, Μ. (2005). «Αξιολόγηση και Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών».

Κουτούζης, Μ. (2006). Αποτύπωση του Εκπαιδευτικού Συστήματος σε Επίπεδο Σχολικών Μονάδων. Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας

MacBeath, J., Schratz, M., Meuret, D., & Cobsen L. (2004). Aυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο.Αθήνα: Mεταίχμιο.

Παπακωνσταντίνου Γ., (2013) Αρχές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, Η διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης, Αθήνα, εκδ. Gutemberg

Σαϊτης, Χ. (2008). Ο Διευθυντής στο Δημόσιο Σχολείο. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003). Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

Bush T. (2003). Theories of Educational Management (3rd Ed.). London: Sage.

Bush, T., & Middlewood, D. (2006). Leading and Managing People in Education. London: Sage.

Coleman, M. (2007). “Gender and educational leadership in England: a comparison of secondary headteachers' views over time”. School Leadership and Management, 27(40, pp.383-399.

Eurydice (2004). Evaluation of schools providing compulsory education in Europe. Brussels: Eurydice European Unit.

 

-Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά:

 

Journal of Educational Administration

Educational Management Administration

Australian Journal of Educational  Technology

International Journal of Leadership in Education

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης



Η αξιολόγηση των φοιητών γίνεται μέσω γραπτών εξετάσεων στο τέλος του κάθε εξαμήνου

Με γραπτές εργασίες οι οποίες αξιολόγούνται και ανάλογα κρίνονται απαλακτικές ή αν οχι ο φοιτητής πρέπει να δώσει και γραπτές εξετάσεις.

Αντικειμενικοί στόχοι



Βασικοί στόχοι του μαθηματος:

  1. Να κατανοήσει ο φοιτητής ότι υπάρχουν διαφορετικά μοντέλα διοίκησης και ότι κάθε ένα από αυτά διαμορφώνει διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας της εκπαίδευσης.
  2. Να κατανοήσει το ρόλο και την επίδραση της εξουσίας στα συγκεντρωτικά συστήματος αλλά και στα αποσυγκεντρωμένα όπως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
  3. Να μπορεί να αξιολογεί το πιο αποτελεσματικό μοντέλο εργάνωσης
  4. Να περιγράφει και να αξιολογεί τις μορφές οργάνωσης της εκπαίδευσης
  5. Να κρίνει και να εξειδικεύει τις αποφάσεις της διοίκησης