Τελική βαθμολογία
- Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2023 - 2:23 μ.μ. -

Καλημέρα καλημέρα,

Ελπίζω να είστε όλοι καλά.

Όπως ίσως παρατηρήσατε, ανέβηκαν πριν λίγο στο eclass οι τελικές βαθμολογίες του μαθήματος, οπότε ξεκινάω με μερικές γενικές παρατηρήσεις και σχόλια:

  1. Οι βαθμολογίες που αναρτήθηκαν αφορούν τον τελικό βαθμό του μαθήματος, δηλ. έχει συνυπολογισθεί η εξέταση του Ιουνίου, η πρόοδος του Μαΐου, κλπ.
  2. Ορισμένοι Α/Μ ήταν δυσανάγνωστοι, και ελλοχεύει πάντα η πιθανότητα λάθους (τυπογραφικού, μεταφοράς βαθμολογίας, κλπ), οπότε αν δε βλέπετε τον Α/Μ σας ή υποψιάζεστε κάποιο σφάλμα τέτοιου τύπου, επικοινωνήστε μαζί μου.
  3. Αν θέλετε να δείτε το γραπτό σας (της εξέτασης του Ιουνίου), μπορείτε να περάσετε από το Γραφείο 308, την επόμενη Τρίτη, 18.06, 11:00–14:00. Σε αυτήν την περίπτωση, παρακαλώ ενημερώστε με μέχρι την Παρασκευή (ώστε να έχω μία ιδέα για την προσέλευση εκ των προτέρων).
  4. Οι βαθμοί θα αποσταλούν στη Γραμματεία την επόμενη Πέμπτη 20.06. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμείτε να σταλεί ο βαθμός σας, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου.
  5. Τα θέματα της τελικής εξέτασης έχουν επίσης ανέβει στο eclass. Οι λύσεις θα ανέβουν σε δεύτερο χρόνο.

 

Τώρα, μερικά στατιστικά στοιχεία για τη βαθμολογία: συνολικά, από τους 259 Α/Μ που συμμετείχαν στην τελική εξέταση ή στην πρόοδο, είχαν προβιβάσιμο βαθμό 129 κωδικοί, δηλαδή το 49.8% (προσοχή, αυτό αφορά τη συνολική βαθμολογία, όχι την τελική εξέταση αυτή καθαυτή). Το ποσοστό επιτυχίας και η συνολική κατανομή βαθμών ήταν παρόμοια με την πρόοδο και δεν υπήρχαν μεγάλες διαφοροποιήσεις (δείτε και το επισυναπτόμενο σχήμα).

 

Πάμε τώρα και σε μερικά σχόλια για τα θέματα της τελικής εξέτασης:

  • Θέματα 1, 2, 7: Εδώ δεν υπήρξαν πολλά προβλήματα, και ο συνδυασμός τους έδωσε 3-4 βαθμούς σε έναν μεγάλο αριθμό γραπτών.
  • Θέμα 3: Αυτό το θέμα είχε αρκετούς τρόπους με τους οποίους μπορούσε να λυθεί: με απευθείας μέτρημα (επίπονο αλλά σίγουρο), με συνδυαστικό μέτρημα (λιγότερο επίπονο, αλλά πιο επίφοβο), ή/και παρατηρώντας ότι το 11 βρίσκεται πιο κοντά στη μέση τιμή του αθροίσματος απ'ό,τι το 12. [ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτή η παρατήρηση ΔΕΝ αρκούσε από μόνη της, καθώς αυτό είναι ιδιότητα των κωδωνοειδών κατανομών - ωστόσο έδωσα σχεδόν πλήρη βαθμό σε αυτήν τη λύση]
  • Θέμα 4: Εδώ υπήρξε αρκετή δυσκολία, κυρίως λόγω μοντελοποίησης (η βασική δυσκολία ήταν η εύρεση της σωστής πιθανότητας επιτυχίας της γεωμετρικής κατανομής).
  • Θέμα 5: Σε αυτό το θέμα υπήρξαν κάποια προβλήματα στην ολοκλήρωση και στο γεγονός ότι η κατανομή ήταν δίκλαδη. Πέραν τούτου, υπήρξαν κάποια προβλήματα στις πράξεις, τα οποία προσπάθησα να αγνοήσω (όσο ήταν δυνατό).
  • Θέμα 6: Αυτό το θέμα ήταν απευθείας παραλλαγή του αντίστοιχου παραδείγματος του Ross (Ενότητα 6.1), το οποίο είχαμε κάνει αναλυτικά στην τάξη - όπως σας είπα και στην εξέταση, η διαφορά ήταν ότι το θέμα της εξέτασης αφορούσε ένα ημικύκλιο αντί για έναν κυκλικό δίσκο.
  • Θέμα 8: Αυτό το θέμα ήταν μοιρασμένο. Το πρώτο μισό του θέματος έδωσε ανάμεσα σε μισό και ένα βαθμό σε ένα μεγάλο αριθμό γραπτών. Το δεύτερο μισό ήταν δύσκολο, και ήταν για όσους κυνηγούσαν την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία. 

 

Αυτά από μένα. Ξέρω πολύ καλά ότι το άγχος και η πίεση παίζουν πάντα το ρόλο τους, και κακές μέρες έχουμε όλοι μας, οπότε συγχαρητήρια σε όλους και όλες για την προσπάθεια!

 

Καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι,

 

Παναγιώτης Μερτικόπουλος

 

Κατανομή Τελικής Βαθμολογίας