ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ
- Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2022 - 1:00 μ.μ. -

Καλημέρα σας,

ελπίζω να περάσατε ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι.   

Έχει ανέβει στο πεδίο ΕΓΓΡΑΦΑ αναμνηστικό βίντεο από τις τελικές σας παραστάσεις (θα χρειαστεί να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας για να το δείτε).

Υπενθυμίζω ότι το γενικό θέμα των παραστάσεων ήταν "τα στοιχεία της φύσης", ότι δεν υπήρχε περιορισμός στις ηλικίες στις οποίες τις απευθύνατε, αλλά ότι θα έπρεπε να απουσιάζει, σχεδόν εξ΄ολοκλήρου, ο προφορικός λόγος.

Με βάση τις τελικές σας εργασίες, σημειώνω παρακάτω κάποιες παρατηρήσεις που πιστεύω θα σας φανούν χρήσιμες αν επιχειρήσετε να εφαρμόσετε τεχνικές του θεάτρου σκιών στην τάξη.

Αν θα θέλατε ολόκληρη την παράσταση σας χωρίς επεξεργασία και σε καλύτερη ανάλυση, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου για να προγραμματίσουμε (από Οκτώβριο) μια συνάντηση όλοι μαζί, για να γίνει αντιγραφή απευθείας από την κάρτα SIM.

Καλή σταδιοδρομία, καλή αρχή, καλή συνέχεια, σε όλες-όλους!

 

Φ. Τσίτου

 

Σχόλια:

Συγχαρητήρια για όλες τις παραστάσεις, για τη συνεργασία μεταξύ σας, για το θάρρος σας, όσοι από εσάς παρουσίασατε ατομικές δουλειές...

- αν ο χρόνος προετοιμασίας είναι περιορισμένος επιλέγουμε πιο απλές κατασκευές

- φροντίζουμε καταρχήν να δίνουμε αρκετό χρόνο στο σενάριο για να είναι λειτουργικό και επίσης υπολογίζουμε και τον χρόνο για τις πρόβες

- όταν χρησιμοποιούμε χρώμα σε πλαστική διαφάνεια για τις φιγούρες μας, ΠΡΟΣΟΧΗ! το χρώμα πρέπει να είναι ΕΙΔΙΚΟ για ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ (ΟΧΙ μαρκαδόρος ή απλά χρώμα για τζάμι)

- αν και πολλές φορές δεν μπορούμε να αποφύγουμε να μην φαίνεται στην οθόνη το χειριστήριο της φιγούρας μας, προσπαθούμε όσο μπορούμε να μην καλύπτουμε τη φωτεινή πηγή με τα χέρια μας ή τα χειριστήρια (να μην τα κινούμε πολύ κοντά της και διαγράφεται μεγάλη η σκιά τους στην οθόνη)

- η μουσική και οι ήχοι, κυρίως σε παραστάσεις χωρίς λόγο βοηθούν και στη δραματουργία και στη δημιουργία ατμόσφαιρας (αντίθετα, οι σιωπές σε συνδυασμό με ελάχιστη δράση δημιουργούν "κοιλιά" στην αφήγηση)

- αν η παράσταση είναι χωρίς λόγο αναζητούμε τον ΡΥΘΜΟ, τις ΠΑΥΣΕΙΣ και κυρίως τη ΔΡΑΣΗ (διάδραση με αντικείμενα, αντιδράσεις σε ερεθίσματα με καθαρή κίνηση που να έχει ένα νόημα, αποφεύγοντας τις αμήχανες κινήσεις) που θα αναδείξουν αυτό που θέλουμε να πούμε. Αυτό θα δει στο τέλος το κοινό μας και όχι τους διαλόγους που πιθανόν σκεφτόμαστε, με αποτέλεσμα απλά να κινούμε τη φιγούρα μας αμήχανα

- δίνουμε βάση στην κατασκευή της φιγούρας (είδος, μέγεθος σε σχέση με τον αριθμό και τη θέση των θεατών) σε συνδυασμό με το είδος και το μέγεθος της σκηνής μας (πού θα κινούνται οι φιγούρες και πού εμείς, πόσο μεγάλα είναι τα σκηνικά μας) 

- επανερχόμαστε συχνά στη βασική μας ιδέα και δε διστάζουμε να πάρουμε γνώμες για να διαπιστώσουμε κατά πόσο "λειτουργεί" (τόσο το σενάριο όσο και η ίδια η εμψύχωση)

- η ελευθερία επιλογών στις σκιές, στην ατμόσφαιρα με τα φώτα, τα χρώματα, είναι εντυπωσιακή έτσι ώστε να εκφράσουμε αυτό που έχουμε σκεφτεί. Δεν ξεχνάμε ότι στο τέλος, η παράσταση πρέπει να έχει συνοχή (στην κατασκευή, στην αισθητική, στο ύφος) για να είναι δυνατή

- Τέλος, προσπαθούμε να κρατάμε τη δική μας χαρά της δημιουργίας ζωντανή, αυτή θα μεταδώσουμε και στα παιδιά - αυτή θα πρέπει να αναγνωρίσουμε στα παιδιά όταν πειραματίζονται τα ίδια με τις φιγούρες - αντί να τα "λογοκρίνουμε" άθελά μας, "ακούμε" προσεκτικά και ενθαρρύνουμε τη δημιουργική τους έκφραση, δείχνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν, προτείνοντας λύσεις που έχουμε δοκιμάσει, παραμένοντας ανοιχτοί στην έκπληξη, σε ό,τι δεν έχουμε σκεφτεί από πριν.