ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: Μια «μεταρρύθμιση» που μας αφορά; Η γνώμη μου που θέλω να σας γνωστοποιήσω
- Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2024 - 8:53 π.μ. -

Μητσοτάκης προς Σακελλαροπούλου:

«Εγκρίναμε στο υπουργικό συμβούλιο μια ιστορική μεταρρύθμιση. Μια μεταρρύθμιση που άργησε. Πιστεύω ότι θα στηριχθεί από την πλειοψηφία της κοινωνίας. Συνοδεύεται από ακόμη πιο τολμηρές αλλαγές για το δημόσιο πανεπιστήμιο. Οι προδιαγραφές θα είναι εξαιρετικά υψηλές. Θέλουμε μια ουσιαστική αλλαγή σε αυτόν τον τομέα.»

Σχόλιο αναγνώστη στο “Πρώτο Θέμα”: Οι αναρχοαπλυτοι τα διελυσαν τα δικα μας δημοσια πανεπιστημια, χωρις τιμωρια. Αντι να πηγαινουν βουλγαριες ρουμανιες οι νεολαιοι πλεον θα μενουν εδω! Ξυπνησαν οι γονεις και δεν στελνουν τα παιδια στα χωρια και στις ραχουλες για να παιρνει η κυρα κατινα ενοικιο και το παιδι πτυχιο χωρις εργασιακα δικαιωματα και αντικειμενο εργασιας ( βλεπε πρωην τει βαφτισμενα ατει αει και εσαει...) ... για να μην πιασουμε το θεμα πανελληνιες παραπαιδεια μαυρα για να δουλευουν οι απειροι καθηγηταραδες! Οποιος εχει μυαλο και στρωσει ποπο θα παρει πτυχιαρα εδω και δεν θα χρειαστει να ξενιτευθει και θα επιβραβευθει για τους κοπους του αλλα και το χρημα των γονιων του θα πιασει τοπο! Μπραβο στην κυβερνηση.( https://www.protothema.gr/politics/article/1448581/suriza-to-eleuthero-panepistimio-tou-k-mitsotaki-einai-to-idiotiko-kerdoskopiko-panepistimio/)

Καλύτερα ούτε ο Άδωνις δεν μπορεί να τα περιγράψει.

Πιερρακάκης στον Αυτιά στον ΣΚΑΙ: «Το πτυχίο των μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων που θα ιδρυθούν στην Ελλάδα με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, αποκλειστικά ως παραρτήματα ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, θα προσφέρει πλήρη ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα, ισοδύναμα με αυτά του «μητρικού» πανεπιστημίου του εξωτερικού»

Ανδρουλάκης πρόεδρος ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σε συνέντευξη στον REAL-FM: «αν ιδρυθεί ένα μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο στα πρότυπα των ευρωπαϊκών και αμερικανικών πανεπιστημίων με campus, με έρευνα, δεν θα μπούμε εμπόδιο διότι θέλουμε να είμαστε μία σύγχρονη χώρα. …»

Κασελάκης πρόεδρος ΣΥΡΙΖΑ σε συνέντευξη στη Μ. Ζαχαρέα: «…Οι δωρεές αντί να πάνε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, μη κερδοσκοπικά, ας πάνε στο Δημόσιο, να δημιουργηθούν βραχίονες, να προσθέσουν στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτό πρέπει να κάνουμε πρώτα»

Πρυτάνεις « Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν έχει να φοβηθεί τον ανταγωνισμό»

Η γνώμη μου που θέλω να σας γνωστοποιήσω είναι η παρακάτω:

Λύνεται με κάποιο τρόπο το πρόβλημα των υπαρχόντων φοιτητών, των οικογενειών τους και των μικρότερων αδελφιών τους για το να σπουδάσουν αξιοπρεπώς, να μην περνούν τον εφιάλτη των πανελληνίων και το να βρίσκουν μετά τις σπουδές μια δουλειά που να τους δίνει την δυνατότητα να ζουν καλά με τις «ιστορικές μεταρρυθμίσεις»;

Η απάντησή μου είναι ότι όχι μόνο δεν λύνεται αλλά χειροτερεύει δραματικά για τους παρακάτω λόγους:

(α) Γιατί τα δίδακτρα που ξεκίνησαν από τα μεταπτυχιακά με το ένα ή το άλλο πρόσχημα περνούν τώρα και στα προπτυχιακά.

(β) Γιατί αντί να καταργηθούν οι πανελλήνιες, οι κόφτες (βλ. ελάχιστη βάση εισαγωγής) και όλη η καταστροφή που προκαλούν στην εφηβική ζωή γενικεύονται και στις τρεις τάξεις του λυκείου.

(γ)  Γιατί αντί να καταπολεμηθεί ο διαχωρισμός των μαθητών βαθαίνει (κάτι ξέρουν τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ γι’ αυτό) και οδηγείται στην αμορφωσιά ένα μεγάλο κομμάτι από τα κατά τεκμήριο πιο φτωχά παιδιά.

(δ) Γιατί το αν θα βρείτε μια δουλειά μετά που θα σας εξασφαλίζει κάποιες υλικές και ψυχικές προϋποθέσεις  για την ανεξάρτητη ζωή σας δεν εξαρτάται κυρίως από το τι μαθαίνετε, αλλά από το πόση ανάγκη έχει από την (α) ή (β) εργασία η οικονομία και αυτό εξαρτάται από το αν είναι ελεύθερη να λειτουργεί με στόχο το κέρδος ή ελεύθερη να λειτουργεί με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων.

Οι «ιστορικές μεταρρυθμίσεις» εξυπηρετούν έναν όχι και τόσο μοντέρνο στόχο:

Στα τέλη του 19ου αιώνα ο Αμερικάνος υπουργός παιδείας Ουίλιαμ Τόρει  έλεγε «Τα σχολεία μας έχουν σχεδιαστεί με επιστημονικό τρόπο, για να εμποδίσουν τον καθένα να αποκτήσει υπερβολική μόρφωση. O μέσος Αμερικανός οφείλει να αρκεστεί στο ρόλο που είναι προδιαγεγραμμένος γι’ αυτόν, χωρίς να μπαίνει στον πειρασμό να επιχειρήσει κάποιον άλλο»

Πριν από 10-15 χρόνια η επίτροπος παιδείας της ευρωπαϊκής ένωσης Ανδρούλλα Βασιλείου έλεγε «Να βελτιώσουμε τις δεξιότητες και την πρόσβαση στην εκπαίδευση, εστιάζοντας στις ανάγκες των αγορών…»

Μετά από συνεχείς αλλαγές για πάνω από 20 χρόνια με το ίδιο μοτίβο βλέπουμε στην πράξη τι βελτιώσεις έχουμε και, πράγματι, το να μπουν δίδακτρα στα προπτυχιακά, το να γίνουμε «σαν τους άλλους»,  είναι ιστορικό πισωγύρισμα.

Η κατάσταση είναι στα χέρια σας.   

Προτείνω να διεκδικήσετε ένα πρόγραμμα «ιστορικών μεταρρυθμίσεων» σαν το παρακάτω:

Όχι δίδακτρα-όχι δάνεια στα προπτυχιακά. Κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλα τα Τμήματα από δημόσια Πανεπιστήμια. Δωρεάν σίτιση, δωρεάν μεταφορά, δωρεάν ή επιδότηση στέγασης, για  τα παιδιά που σπουδάζουν εκτός του τόπου κατοικίας της οικογένειάς τους. Κατάργηση Πανελληνίων – δυνατότητα αλλαγής επιλογής μετά το πρώτο έτος. Δωρεάν δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση μετά το Λύκειο. Ενιαίο λύκειο με  δυνατότητα μάθησης τεχνών και επαγγελμάτων μέσα σε αυτό.

Συντονιστείτε με άλλες/άλλους φοιτήτριες/φοιτητές, κάντε κινητοποιήσεις, πείστε τους γονείς σας ότι η προπαγάνδα περί ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι χυδαία. Μόνο η δύναμή σας μπορεί να φέρει αποτέλεσμα.