Εξεταστέα ύλη
- Σάββατο, 2 Δεκεμβρίου 2017 - 3:03 μ.μ. -
- Η εκπαίδευση ως πεδίο του δημόσιου χώρου. Η ιστορική συγκρότηση των εκπαιδευτικών συστημάτων και η παρέμβαση του κράτους.
- Ιστορικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των πρώτων θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη. Η παρέμβαση του κράτους στην αγωγή της πρώιμης παιδικής ηλικίας.
- Οι κοινωνικές καταβολές της διχοτομίας των θεσμών φροντίδας και αγωγής της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη.
- Οι βασικές τάσεις ανάπτυξης των θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη
- Η επαγγελματοποίηση των θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας.
- Η θρησκεία ως κοινωνικό φαινόμενο. Θρησκεία και εκκλησίες. Θρησκεία Νεωτερικότητα και Εκπαίδευση. Η διάκριση μεταξύ θρησκευόμενου πιστού και πολίτη.
- Η σχέση κράτους και εκκλησίας στην Ευρώπη και η θέση της θρησκείας στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.
- Η σχέση κράτους – εκκλησίας στην Ελλάδα. Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην ελληνική εκπαίδευση. Η θέση της θρησκείας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Επιστημολογικά, κοινωνικά και πολιτικά χαρακτηριστικά του μαθήματος των θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο.
Την παραπάνω ύλη οι φοιτητές μπορούν να μελετήσουν από τα εξής βιβλία:
1. Εύη Ζαμπέτα (1998) Αγωγή και Εκπαίδευση της Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας στην Ευρώπη, Αθήνα, Θεμέλιο
και συγκεκριμένα τα κεφάλαια: Εισαγωγή, Κεφάλαιο Πρώτο, Δεύτερο, Τέταρτο, Πέμπτο, Επίλογος
2. Εύη Ζαμπέτα (2003) Σχολείο και Θρησκεία, Αθήνα, Θεμελιο
και συγκεκριμένα τα κεφάλαιο: Εισαγωγή, Κεφάλαιο Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο, Αντί Επιλόγου
Το πρώτο βιβλίο διατίθεται στους εγγεγραμμένους στο μάθημα φοιτητές ως σύγγραμμα. Το δεύτερο βιβλίο έχει διατεθεί σε φωτοτυπίες.
Η διδάσκουσα
Εύη Ζαμπέτα