Εξεταστέα ύλη
- Σάββατο, 2 Δεκεμβρίου 2017 - 3:03 μ.μ. -
  1. Η εκπαίδευση ως πεδίο του δημόσιου χώρου. Η      ιστορική συγκρότηση των εκπαιδευτικών συστημάτων και η παρέμβαση του      κράτους.

 

  1. Ιστορικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των      πρώτων θεσμών αγωγής και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην      Ευρώπη. Η παρέμβαση του κράτους στην αγωγή της πρώιμης παιδικής ηλικίας.

 

  1. Οι κοινωνικές καταβολές της διχοτομίας των      θεσμών φροντίδας και αγωγής της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη.

 

  1. Οι βασικές τάσεις ανάπτυξης των θεσμών αγωγής      και εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας στην Ευρώπη

 

  1. Η επαγγελματοποίηση των θεσμών αγωγής και      εκπαίδευσης της πρώιμης παιδικής ηλικίας.

 

  1. Η θρησκεία ως κοινωνικό φαινόμενο. Θρησκεία      και εκκλησίες. Θρησκεία Νεωτερικότητα και Εκπαίδευση. Η διάκριση μεταξύ      θρησκευόμενου πιστού και πολίτη.

 

  1. Η σχέση κράτους και εκκλησίας στην Ευρώπη και      η θέση της θρησκείας στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα.

 

  1. Η σχέση κράτους – εκκλησίας στην Ελλάδα.      Θρησκεία και εθνική ταυτότητα στην ελληνική εκπαίδευση. Η θέση της      θρησκείας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

 

  1. Επιστημολογικά, κοινωνικά και πολιτικά      χαρακτηριστικά του μαθήματος των θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο.

 

Την παραπάνω ύλη οι φοιτητές μπορούν να μελετήσουν από τα εξής βιβλία:

1. Εύη Ζαμπέτα (1998) Αγωγή και Εκπαίδευση της Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας στην Ευρώπη, Αθήνα, Θεμέλιο

και συγκεκριμένα τα κεφάλαια: Εισαγωγή, Κεφάλαιο Πρώτο, Δεύτερο, Τέταρτο, Πέμπτο, Επίλογος

2. Εύη Ζαμπέτα (2003) Σχολείο και Θρησκεία, Αθήνα, Θεμελιο

και συγκεκριμένα τα κεφάλαιο: Εισαγωγή, Κεφάλαιο Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Τέταρτο, Αντί Επιλόγου

Το πρώτο βιβλίο διατίθεται στους εγγεγραμμένους στο μάθημα φοιτητές ως σύγγραμμα. Το δεύτερο βιβλίο έχει διατεθεί σε φωτοτυπίες.

Η διδάσκουσα

Εύη Ζαμπέτα