Μάθηση

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2008
12.11.08   
Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2008 - 12:00 π.μ.

Κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της μάθησης.

  • Ανάπτυξη μιας πολιτισμικής προσέγγισης της ψυχολογίας της μάθησης.

  • Επίδραση εξωτερικού πολιτισμικού περιβάλλοντος

  • Εσωτερικές νοητικές εκδηλώσεις του πολιτισμού.

Παρουσίαση θεωρίας του Vygotsky.

  • Κοινωνική προέλευση ατομικής ψυχικής λειτουργικότητας

  • Χρήση αναπτυξιακής ή γενετικής μεθόδου

  • Χρησιμοποίηση της κουλτούρας από τον Vygotsky

  • Προβλήματα και προοπτικές

  • Έννοια επικείμενης ανάπτυξης

  • Επιδράσεις στην εκπαίδευση

Παρουσίαση βασικών αρχών θεωρίας της εγκαθιδρυμένης μάθησης (Situated Cognition).

Διάλεξη:

  • ?Vygotsky?

Μελέτη / Παρουσιάσεις

  • Vygotsky, L.S., Νους στην κοινωνία, επιμ. Βοσνιάδου Σ., εκδ. Gutenberg.

  • Wertsch, J.V. & Tulviste, P. Ο L.S.Vygotsky και η σύγχρονη αναπτυξιακή ψυχολογία. Στο Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Παρελθόν, παρόν και μέλλον., επιμ. Κουγιουμτζάκης Γ., Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.

  • Βοσνιάδου Σ. (1994). Είμαστε έτοιμοι για μια πολιτισμική προσέγγιση της ψυχολογίας της μάθησης; Στο Κοινωνιο-γνωστική προσέγγιση και διδακτικές διαδικασίες της μάθησης των φυσικών και λογικο-μαθηματικών εννοιών στο σχολείο., επιμ. Παπαμιχαήλ Γ., εκδ. Gutenberg.

  • Carraher, T.N., Carraher, D.W., & Schliemann, A.D. Τα μαθηματικά στους δρόμους και τα σχολεία. Στο Η Ψυχολογία των Μαθηματικών, επιμ. Σ.Βοσνιάδου, εκδ. Gutenberg, σελ. 111-127.