Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΑΣΚΗΣΗ-ΕΥΡΩΣΤΙΑ-ΥΓΕΙΑ

Κωδικός : PHED122

ΑΣΚΗΣΗ-ΕΥΡΩΣΤΙΑ-ΥΓΕΙΑ

PHED122  -  Αναπλ. Καθηγητής . Β. Πασχάλης , Καθηγητής Ν. Γελαδάς, Αν. Καθηγήτρια Μ. Κοσκολού

No available

Το αντικείμενο του μαθήματος «Άσκηση-Ευρωστία- Υγεία » είναι η κατανόηση των παραγόντων που σχετίζονται άμεσα με την καλή ευρωστία και υγεία του ανθρώπου. Η ευρωστία σχετίζεται με την ικανότητα του ατόμου να εργάζεται αποτελεσματικά, να απολαμβάνει τον ελεύθερο χρόνο, να έχει καλή υγεία και ευεξία, όπως επίσης να ανθίσταται σεασθένειες  που σχετίζονται με μειωμένη κινητικότητα. Το μάθημα στοχεύει να γίνει κατανοητό ποια είναι η βέλτιστη άσκηση, σε ποια δοσολογία, δηλαδή ένταση, διάρκεια και συχνότητα της άσκησης και για πόσο χρόνο θα πρέπει να εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα για να βελτιώσει την ευρωστία ενός ατόμου.

Πιοσυγκεκριμένα,

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια:

-       Θα έχει κατανοήσει τον ενδεδειγμένο τρόπο ζωής για Υγεία, Ευρωστία και Ευεξία

-       Θα έχει κατανοήσει την σημαντικότητα του ελέγχου της κατάστασης της υγείας πριν από τη συμμετοχή σε πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας

-       Θα έχει κατανοήσει τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας και τα είδη φυσικής δραστηριότητας

-       Θα έχει κατανοήσει τη σωματική σύσταση

-       Θα έχει κατανοήσει τη διαχείριση της διατροφής και της δραστηριότητας για τον έλεγχο σωματικού λίπους

-       Θα έχει κατανοήσει τρόπους για τη διαχείριση του άγχους

-       Θα έχει κατανοήσει μεταβολικά προβλήματα υγείας, όπως δυσλιπιδαιμία, και θα μπορεί να ετοιμάσει προσαρμοσμένα προγράμματα άσκησης

  • Περισσότερα

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑΣΚΗΣΗ ΕΥΡΩΣΤΙΑ ΥΓΕΙΑ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διάφορες μορφές διδασκαλίας

    (διαλέξεις –εργαστηριακά μαθήματα)

     

    4

    6

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (4).

    2 ώρες διάλεξη

    2 ώρες εργαστήριο

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Γενικού υποβάθρου, Ειδικού υποβάθρου, Ειδίκευσης,Γενικών γνώσεων, Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    Κατ’ επιλογή υποχρεωτικό μάθημα ειδίκευσης

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι – Εκπόνηση εργασίας στην αγγλική

    Μαθησιακοί στόχοι

    Το αντικείμενο του μαθήματος «Άσκηση-Ευρωστία- Υγεία » είναι η κατανόηση των παραγόντων που σχετίζονται άμεσα με την καλή ευρωστία και υγεία του ανθρώπου. Η ευρωστία σχετίζεται με την ικανότητα του ατόμου να εργάζεται αποτελεσματικά, να απολαμβάνει τον ελεύθερο χρόνο, να έχει καλή υγεία και ευεξία, όπως επίσης να ανθίσταται σεασθένειες  που σχετίζονται με μειωμένη κινητικότητα. Το μάθημα στοχεύει να γίνει κατανοητό ποια είναι η βέλτιστη άσκηση, σε ποια δοσολογία, δηλαδή ένταση, διάρκεια και συχνότητα της άσκησης και για πόσο χρόνο θα πρέπει να εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα για να βελτιώσει την ευρωστία ενός ατόμου.

    Πιοσυγκεκριμένα,

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια:

    -       Θα έχει κατανοήσει τον ενδεδειγμένο τρόπο ζωής για Υγεία, Ευρωστία και Ευεξία

    -       Θα έχει κατανοήσει την σημαντικότητα του ελέγχου της κατάστασης της υγείας πριν από τη συμμετοχή σε πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας

    -       Θα έχει κατανοήσει τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας και τα είδη φυσικής δραστηριότητας

    -       Θα έχει κατανοήσει τη σωματική σύσταση

    -       Θα έχει κατανοήσει τη διαχείριση της διατροφής και της δραστηριότητας για τον έλεγχο σωματικού λίπους

    -       Θα έχει κατανοήσει τρόπους για τη διαχείριση του άγχους

    -       Θα έχει κατανοήσει μεταβολικά προβλήματα υγείας, όπως δυσλιπιδαιμία, και θα μπορεί να ετοιμάσει προσαρμοσμένα προγράμματα άσκησης

    Περιεχόμενο μαθήματος

    1. Τρόπος ζωής για Υγεία, Ευρωστία και Ευεξία
    2. Τα οφέλη και οι κίνδυνοι της φυσικής δραστηριότητας
    3. Αξιολόγηση πριν την άσκηση
    4. Δοκιμασίες για τον έλεγχο ευρωστίας και ερμηνεία αποτελεσμάτων
    5. Η πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας
    6. Φυσική δραστηριότητα ως τρόπος ζωής
    7. Καρδιαγγειακή ευρωστία
    8. Έντονη αεροβίωση, αθλήματα και δραστηριότητες αναψυχής
    9. Μυϊκή ευρωστία και προπόνηση
    10. Διατροφή και σωματική σύσταση
    11. Δυσλιπιδαιμία
    12. Διαχείριση άγχους
    13. Ευλυγισία

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Πρόσωπο με πρόσωπο (στο αμφιθέατρο)

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    -       Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασία μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    25

    Εργαστηριακό μάθημα

    25

    Ομαδική εργασία σε μελέτη περίπτωσης

     

    Αυτοτελήςμελέτη

    100

     

     

     

     

    ΣύνολοΜαθήματος

    (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

    6 ECTS – 150 Εκπαιδευτικό φορτίο

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται στην ελληνική γλώσσα.

    Η αξιολόγηση περιλαμβάνει:

    1.     Γραπτές εξετάσεις (80%)

    2.     Συμμετοχή στοεργαστηριακόμέρος (10%)

    3.     Σύντομη εργαστηριακή εξέταση (10%)

    Η εξεταστέα ύλη, οι διαδικασίες και τα κριτήρια της αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Σχετικές ανακοινώσεις και υλικό αναρτώνται στην ηλεκτρονική τάξη.

     

    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

     

    Corbin, C., Lindsey, R., &Welk G. (2015). Άσκηση Ευρωστία Υγεία. Λευκωσία: ΒROKENHILLPUBLISHERSLTD

    Sharkey,B.J.,&Gaskill, S.F. (2011). Άσκηση και Υγεία. (Επ. Δεληγιάννης Α.), Αθήνα:ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε.

     

     Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

    -       Journal of Exercise Science & Fitness

    -       ACSM's Health & Fitness Journal

    The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...