Περιγραφή Μαθήματος
Η εκπαιδευτική διαδικασία συντελείται πάντοτε εντός ενός συγκεκριμένου ιστορικού πλαισίου άμεσα συνδεδεμένου με την πολιτική, κοινωνική και πολιτισμική συγκυρία. Το μάθημα αποσκοπεί στη μελέτη ζητημάτων που αφορούν στην ιστορία της εκπαίδευσης επικεντρωμένη στον 19ο και 20ο αιώνα στο ελληνικό κράτος. Ενδεικτικά: οι θεωρίες που διαμόρφωσαν την εκπαίδευση, η εκπαίδευση στο μεταβαλλόμενο γεωγραφικό και πολιτικό σκηνικό, εγγραμματοσύνη και μόρφωση, οργάνωση και τρόπος λειτουργίας της εκπαίδευσης, κοινωνικός χαρακτήρας της παιδείας, μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης, εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Σημαντικές ενότητες του μαθήματος θα αφιερωθούν στη συγκριτική εξέταση των προηγούμενων και άλλων θεματικών σε παλαιότερες χρονικές περιόδους.
Υλη μαθήματος.
Αλέξης Δημαράς, Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης. Το ανακοπτόμενο άλμα. Αθήνα, Μεταίχμιο, 2013. σ. 1-29, 83-191, 232-243.
Θα συμβουλευτείτε επίσης τις σημειώσεις της κας Σοφίας Μεργιαλή (mergialivizantio) και το σχετικό με τη Βενετοκρατία κείμενο (venetokratia) στα έγγραφα του eclass.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
ΑΥΡΙΑΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 - 10:37 μ.μ.
-
αυριανό μάθημα
Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024 - 5:46 μ.μ.
-
ΑΝΑΒΟΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 - 5:47 μ.μ.