Περιεχόμενο Μαθήματος



ΣΚΟΠΟΣ:Δίδεται η δυνατότητα στους φοιτητές να κατανοήσουν τη σημασία ανίχνευσης των αναγκών υγείας της κοινότητας, της οικογένειας και των ατόμων, της επίδρασης των κοινωνικών, και οικολογικών προβλημάτων καθώς και η επιρροή των περιβαλλοντικών κινδύνων στην υγεία. Η σημασία του ορθού προγραμματισμού και της παροχής υπηρεσιών υγείας - πρόληψης, προαγωγής και διατήρησης της αγωγής υγείας, συντονισμού και συνεχιζόμενης νοσηλευτικής φροντίδας για αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων, των υγειών πληθυσμιακών ομάδων σε υπηρεσίες παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Κοινοτικής Νοσηλευτικής. Υπογραμμίζεται η διεπιστημονική προσέγγιση για συμμετοχή στη φροντίδα υγείας του πληθυσμού καθώς και ο ρόλος και οι δραστηριότητες του Κοινοτικού Νοσηλευτή.

 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:

 

  1. Εισαγωγή στην Κοινοτική Νοσηλευτική και ιστορική αναδρομή της.

  2. Νοσηλευτική Διεργασία στην Κοινοτική Νοσηλευτική, καθώς και οι μέθοδοι αξιολόγησης αναγκών ατόμου ? οικογένειας ? κοινότητας.

  3. Θεωρητικό πλαίσιο Κοινοτικής Νοσηλευτικής, μοντέλο Betty Neuman, σύστημα  OMAHA.

  4. Αρχές και τα κριτήρια άσκησης της Κοινοτικής Νοσηλευτικής για ποιότητα και ασφάλεια κατά την άσκησή της.

  5. Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας ρόλοι και δραστηριότητες των νοσηλευτών.

  6. Κέντρα Υγείας, σκοποί λειτουργίας τους.

  7. Περιβάλλον  και Υγεία .Διαστάσεις του ρόλου του Νοσηλευτή.

  8. Διαπολιτισμική προσέγγιση της υγείας της κοινότητας.

  9. Προαγωγή Υγείας ?Αγωγή Υγείας. Μεθοδολογία ,Μοντέλα Αγωγής Υγείας.

  10. Σχολική Νοσηλευτική.

  11. Νοσηλευτική και Επαγγελματική Υγεία.

  12. Συμβουλευτική και Νοσηλευτική.

  13. Νομοθεσία  στην άσκηση της Κοινοτικής Νοσηλευτικής.

 

Λέξεις Κλειδιά: Κοινοτική Νοσηλευτική .Προαγωγή Υγείας –Αγωγή Υγείας. Σχολική Νοσηλευτική.Νοσηλευτική και Επαγγελματική Υγεία.Συμβουλευτική και Νοσηλευτική.

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες



 ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Δίνεται μεγάλη έμφαση σε Νοσηλευτικές εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας από τους φοιτητές. Η άσκηση αυτών γίνεται σε: Κοινοτικές Υπηρεσίες Υγείας (μελέτη κατανομής συχνότητας νοσημάτων και αξιολόγηση αναγκών υγείας πληθυσμού στην κοινότητα), Πολυδύναμα Κέντρα Υγείας (συμμετοχή στις δραστηριότητες του Κέντρου Υγείας), Σχολική Νοσηλευτική (Παρουσίαση διαλέξεων με τη μεθοδολογία αγωγής υγείας καθώς και εμβολιασμοί στο σχολικό πληθυσμό), Εργασιακούς χώρους (ενημέρωση για παροχή νοσηλευτικών υπηρεσιών στο χώρο εργασίας και παρουσίαση διαλέξεων).Παρουσίαση φροντιστηριακών ασκήσεων με δημογραφικά κοινοτικά προβλήματα και ταυτόχρονη χρήση βιβλιοθήκης της σχολής. Κατά τη διάρκεια της άσκησης γίνεται κυκλική εναλλαγή των φοιτητών.

Βοηθήματα



ΟΠΩΣ ΕΝΤΥΠΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης



Ο τελικός βαθμός του μαθήματος αποτελείται από το 50% του Φροντηστηρίου /Εργαστηρίου και 50% του Τελικού Διαγωνίσματος(Προφορικής ή Γραπτής εξέτασης).

Ανθρώπινο Δυναμικό



Η ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Α. Καλοκαιρινού

Καθηγήτρια Κοινοτικής Νοσηλευτικής